1396-04-01 09:41
1054
0
40560
حجت الاسلام حقی :

شهدا از وضعیت فعلی کشور ناراحتند / مراقب باشیم ایران اندلس نشود / آتش به اختیار در عرصه فرهنگی ضروری است

دادستان مرکز استان گفت: مقام معظم رهبری در خصوص ناتوی فرهنگی و مشکلات این حوزه کرارا هشدار داده بودند و باید مراقب باشیم مدل اندلس برای ایران اسلامی پیاده نشود .

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان صبح امروز در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهار کرد: امروز برای این جمع شدیم که با شهدا پیمان دوباره ببندیم که اگر ایثار و از جان گذشتگی آنها نبود این عزت و اقتدار نصیب ملت ما نمی شد.

حجت الاسلام حقی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران دورانهای مختلفی را پشت سر گذاشته که جنگ تحمیلی مهمترین آن بود و طی آن مجاهدت عزیزان ما کشور را نجات داد.

وی تصریح کرد: در 200 سال گذشته هر وقت دشمن به کشور ما حمله کرد و یا در اثر عهدنامه های ننگین بخش هایی از کشور جدا شد اما در هشت سال دفاع مقدس شهدا ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب هم از خاک ما کم شود.

دادستان مرکز استان گلستان با بیان پیشرفتهای بعد از دفاع مقدس گفت: جنگ که تمام شد مجاهدت در عرصه سازندگی شروع شد و پروژه های تخصصی و بومی شده توسط جوانان این مرز و بوم اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین حقی با اشاره به رشد علمی کشور اضافه کرد: این همه پیشرفتهای علمی در عرصه های مختلف دانشگاهی و نظامی و ... را مدیون مجاهدت های جوانان غیور ایران اسلامی هستیم و اگر امروز به دستور رهبری کیلومترها دورتر از مرز خودمان به واسطه تعرض احمقانه عده ای اندک جواب دندان شکنی به آنها دادیم ناشی از مجاهدت علمی امثال تهرانی مقدم هاست .

868686

وی با بیان اینکه موشک های بالستیک ، میان برد و نقطه زن خودمان را مدیون شهدا هستیم تاکید کرد : امروز در عرصه فرهنگی هم نیاز مبرمی به شهدا داریم ، امروز رهبری فرمان آتش به اختیار را دادند و این فرمان در جایی داده می شود که معمولا عرصه تنگ می شود و جایی است که هر کس هر چه در توان دارد را باید انجام دهد .

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری در خصوص ناتوی فرهنگی و مشکلات این حوزه کرارا هشدار داده بودند و باید مراقب باشیم مدل اندلس برای ایران اسلامی پیاده نشود چرا که اندلس شهر هزار مناره بود و سالیان سال نتوانسته بودند آنجا را فتح کنند اما با تغییر فرهنگ این شهر توانستند بر مسلمانان چیره شوند .

حقی یادآور شد: یقین داشته باشید که دشمن از راه نظامی به ایران ورود نخواهد کرد و تمام امید آنها به تغییرات فرهنگی است و امروز نیز شهدا از وضعیتی که به این سمت و سو می رویم نارحت هستند .

دادستان استان گلستان افزود: مگر ما اعتقاد نداریم که شهدا زنده اند و نزد پروردگار شان روزی می خورند ، قطعا آنها شرایط ما را می بینند و لذا باید در مسیر درست آنها حرکت کنیم .

حجت الاسلام حقی بیان کرد: اگر رهبری فرمان آتش به اختیار داده ما هم در این راه تلاش و جهاد خواهیم کرد ، نمی گذاریم روزی برسد که ما هم سرافکنده باشیم ، ما همان جماعتی هستیم که پیامبر وعده داده بود و امروز هم اگر عزتی می بینیم مرهون خون شهداست .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.