1396-03-21 06:49
2371
0
40105
نایب رئیس بسیج رسانه گلستان :

رئیس آموزش و پرورش باید روش تربیتی در پیش بگیرد نه شکایت از رسانه / رئیس شورای اطلاع رسانی استان پیگیری کند

نایب رئیس بسیج رسانه گلستان گفت : آموزش و پرورش یک نهاد تربیتی و پرورشی است و زیبنده نبود رئیس این اداره بجای راه تربیتی ، رسم شکایت از رسانه را در پیش بگیرد .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد نایب رئیس بسیج رسانه گلستان شامگاه گذشته در حاشیه مراسم افطاری ایتام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شکایت برخی نهادها از رسانه ها اظهار کرد : اساسا رسانه ها نقش مراقبت و نظارت از عملکرد مسئولین را دارند و شایسته نیست مسئولی بخواهد با استفاده از قدرت خود از رسانه ها شکایت کرده و آنها را در گیر راهروهای دادگاه نماید .

عموزاد افزود: اگر مسئولی وظایف خود را بدرستی انجام دهد نه تنها مورد انتقاد رسانه ها و مردم واقع نمی شود بلکه تشویق و تقدیر هم می شود و اینگونه نیست که رسانه ها فقط دنبال انتقاد باشند اما متاسفانه برخی مدیران تحت مشاوره های غلط و گاها مغرضانه تصمیم به شکایت از رسانه ها می گیرند.

وی به شکایت آموزش و پرورش گرگان از تنها سایت تخصصی حوزه آموزش و پرورش استان انتقاد کرد و گفت : مطلب مورد نظر را خواندم و متاسفانه مطلبی که بخواهد باعث شکایت رئیس اداره از یک خبرنگار موفق که تاکنون خدمات زیادی به آموزش و پرورش کرده را ندیدم ، در حالیکه مطلب فوق یک نقد ساده به یک جابجایی در این اداره اشاره داشت.

بازرس سابق خانه مطبوعات استان گلستان خاطرنشان کرد: همانطور که از نام و کارکرد آموزش و پرورش بر می آید وظیفه این نهاد رویکرد پرورشی و تربیتی دارد و خوب بود رئیس این اداره از راههای تربیتی وارد می شد تا شکایت از یک خبرنگار که ممکن است به چهره دولت تدبیر و امید که مدعی آزادی بیان و نقد می باشد ، خدشه وارد کند .

عموزاد تصریح کرد : متاسفانه هنوز بحث دفاع از خبرنگاران و رسانه ها در استان گلستان جا نیفتاده و علاوه بر اینکه برخی مسئولین به دنبال برخورد قهری با رسانه ها هستند ، نهادهایی چون ارشاد و خانه مطبوعات هم کارآیی لازم را در این زمینه از خود نشان نداده اند .

وی بیان داشت : خوشبختانه در بین معاونین استانداری گلستان شخص آقای طهماسبی معاون سیاسی امنیتی و رئیس شورای اطلاع رسانی استان دیدگاه های بلندی در این زمینه دارد و قطعا اگر ایشان از موضوع شکایت آموزش و پرورش گرگان از رسانه ها اطلاع داشت مانع این کار می شد .

عموزاد در پایان افزود : از مدیران انتظار داریم با خبرنگاران سختکوش که بدون بیمه و حقوق اما دلسوزانه و مسئولانه به وظایف خود عمل می کنند و به تبلیغ دستاوردهای دولت و نظام می پردازند مهربانتر باشند و بدانند شکایت حتی راه آخر هم نیست و همیشه راهی وجود دارد و در این زمینه سیره ائمه و بزرگان می تواند مد نظر قرار بگیرد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.