1396-02-07 18:50
2275
0
38307
گلستان ما بررسی می کند :

سایه مدیریت سیاسی و جناحی بر دانشگاه فرهنگیان گلستان / لزوم هوشمندی مسئولین استانی به سرنوشت 1800 دانشجو معلم !!

امروز بر همگان محرز و مشخص شده که دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با سلیقه های سیاسی و جناحی خاصی اداره می شود و این موضوع دارد سرنوشت 1800 دانشجو معلم این دانشگاه را به حواشی ناصواب سیاسی می آلاید .

به گزارش گلستان ما ؛ چهار سال از عمر دولت روحانی در استان گلستان می گذرد، دولتی که با شعار تدبیر و امید ، عقلانیت ، آزادی بیان و تحمل آرای مخالف شروع بکار کرد اما دیر زمانی نپایید که همه اینها صرفا در مقام شعار باقی ماند .

یکی از مکان هایی که طی این چهار سال دولت روحانی بصورت سیاسی و جناحی اداره شده دانشگاه فرهنگیان استان گلستان است ، جایی که باید نسل آینده معلمان این استان که خود مربی و تربیت کننده دانش آموزان و آینده سازان گلستان هستند ، در آن آموزش ببینند و تربیت صحیح شوند .

موارد زیادی هست که ثابت می کند این دانشگاه طی این مدت با چاشنی تند " سیاست " با تفکرات یک جناح خاص اداره شده و امروز بعد از چهار سال اکثریت دانشجویان با سلیقه های مختلف ، مخالف سیاستهای رئیس این دانشگاه هستند . برخی از این موارد به شرح ذیل است :

الف - پایین کشیده شدن بنر 9 دی : همزمان با ایام الله 9 دی 95 بود که موضوع " پایین آوردن بنر 9 دی در دانشگاه فرهنگیان گنبد " حاشیه ساز شد .

آن زمان خبری منتشر شد که یک منبع موثق اعلام کرد : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان که جهت شرکت در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه گنبد حضور پیدا کرد ، در زمان برگشت وقتی بنر 9 دی را مشاهده نمود به رییس مرکز گنبد کاووس دستور داد بنر را جمع آوری کند .

38

این منبع در ادامه گفته بود : مسعودی به بهانه اینکه 9 دی یک مسئله سیاسی است و دانشگاه فرهنگیان باید از مسائل سیاسی به دور باشد دستور به انجام چنین کاری را داده است . البته موضوع پایین کشیده شدن بنر 9 دی بعدا توسط دانشگاه فرهنگیان تکذیب شد .

ب – رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در حالی مدعی پرهیز از سیاسی کاری است که در ماه گذشته شاهد برگزاری میتینگ اصلاح طلبان و رای گیری برای ایجاد ساختار تشکیلات اصلاح طلبان گنبد کاووس در دانشگاه فرهنگیان این شهر بودیم که طبق قانون استفاده از اماکن دولتی برای تبلیغات یا فعالیتهای انتخاباتی خلاف است .

3696369

ج – همچنین رئیس این دانشگاه اگر مدعی دوری از سیاسی کاری است چرا در مراسم سخنرانی محمود صادقی نماینده لیست امید تهران در دانشگاه گلستان در حالی که دانشگاه خودش نبود ، در اکثر صحنه ها حضور و تلویحا نقش اصلی را ایفا می کرد ؟ و بعد از پایان مراسم در دانشگاه گلستان ، محمود صادقی نماینده تندرو مجلس را به باشگاه فرهنگیان برده و در حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان جلسه برگزار کردند .

جلسه ای که کانال اصلاح طلبان استان گلستان آن را " نشست مشترک نماینده اصلاح طلب تهران و مسئولان دانشگاه گلستان " خواند اما در این جلسه اثری از دکتر یغمایی رئیس و مسئولان دانشگاه گلستان نبود .

photo 2017 04 18 18 34 17

photo 2017 04 18 18 32 49

د – ممانعت از رفتن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به همایش انقلابیون جوان : اما چند روز پیش بود که همایش " انقلابیون جوان " به همت بسیج دانشجویی و با حضور سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد .

 صبح روز دوشنبه در زمانی که ساعت فرهنگی دانشگاه هم به شمار می رفت و حضور در مراسم رئیس سازمان بسیج هم می توانست در این مقوله بگنجد ، وقتی که حدود 20 تا 30 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان سوار ماشین شده و قصد رفتن به دانشگاه آزاد را داشتند با فشار رئیس دانشگاه و بهانه ای چون درس داشتن دانشجویان ، مانع از حرکت ماشین شد .

جالب اینجاست که دانشجویان قبلا برای حضور در این مراسم نامه نگاری کرده و مسئولین دانشگاه هم شفاها با انجام این کار موافقت کرده بودند اما در روز همایش از رفتن آنها جلوگیری شد .

ه – جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همچنان منتظر شورای فرهنگی دانشگاه : خوب است این نکته را هم بدانید که حدود 2 ماه پیش تشکیلات دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان راه اندازی شده اما رئیس این دانشگاه از مطرح شدن موضوع این تشکل دانشجویی در شورای فرهنگی ( به صرف اصولگرا بودن این تشکل ) ممانعت می کند و به دانشجویان علاقه مند نیز پاسخ مناسبی داده نمی شود .

ن - عدم بکارگیری اساتید انقلابی در دانشگاه فرهنگیان استان که خیلی از دانشجویان هنوز هم با اساتید قبلی که تجربه بیشتری دارند ، ارتباط داشته و برای حل مسائل و مشکلات خود به آنها رجوع می کننند .

م - واکنش به سخنان یک سخنران ارزشی : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در آذرماه 94 در مراسمی که بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان گنبد برگزار کرد حضوری ناگهانی داشت و پس از سخنرانی بهمنی نژاد که مهمان ویژه مراسم بود ، نسبت به سخنان وی در خصوص " راه‌های نفوذ ، انواع نفوذ و شیوه‌های نفوذ آمریکا و دولت‌های غربی" واکنش نشان داد و بگو مگوهای این دو نفر به مناظره ای چند دقیقه ای تبدیل شد و قرار شد این دو در ادامه با هم مناظره کنند اما بهمنی نژاد در پایان این مراسم چفیه ای دور گردن مسعودی انداخت .

IMG17510291

IMG17510323

به هر حال این موارد گوشه ای از برخی اقدامات سیاسی و جناحی خاص مسعودی ، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در طول مدتی است که این سمت را بر عهده داشته و امروز اگر می بینیم دولت روحانی بعد از چهار سال نتوانسته به اهداف خود برسد بخشی از آن به دلیل همین گونه رفتارها و اعمال سلیقه ها در مدیریت ها بود که بیشترین ضربه ها را به پیکره دولت زده است .

امروز که همه دانشجویان بیدار شده و خیلی موضوعات را به روشنی درک می کنند ، خوب است استاندار گلستان و سایر متولیان امر نگاهی به عملکرد این دانشگاه مهم و آینده ساز داشته باشند و سعی در رفع معایب و نواقص این دانشگاه باشند .

و از آنجا که در حال حاضر در این دانشگاه حدود 1800 دانشجو معلم گلستانی تحصیل می کنند و معلمان آینده دانش آموزان در شهرهای مختلف این استان هستند ، می طلبد که این دانشگاه فارغ از همه هیاهوهای سیاسی و در فضایی کاملا علمی ، آموزشی و تربیتی مدیریت شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.