1396-01-16 05:18
4237
1
37386
شرحی بر روند تایید صلاحیتها ؛

آیا کاندیداهای زیر برای شورای شهر گرگان تایید می شوند ؟

با پایان یافتن اعلام نظر مراجع چهارگانه باید منتظر ماند و دید آیا کسانی که در لیست 70 نفره فرمایشی بودن انتخابات در گرگان را فریاد زدند و برخی بازداشتی های فتنه 88 در گرگان تایید صلاحیت می شوند ؟

به گزارش گلستان ما ؛ استعلام از مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده در شورای شهر گرگان امروز به پایان می رسد و این 4 مرجع نظر نهایی خود را به هیات اجرایی اعلام خواهند کرد و بعد از آن هیئت نظارت بر انتخابات نظر نهایی را در خصوص صلاحیت کاندیداها خواهد داد .

قبل از این نیز علی اصغر طهماسبی رئیس ستاد انتخابات استان گفته بود مراجع چهارگانه فقط اعلام نظر می کنند و صلاحیت نهایی را هیت نظارت بر انتخابات مشخص خواهد کرد و این یعنی اینکه اگر کسی توسط یکی از مراجع چهارگانه رد صلاحیت شود هیئت نظارت این اختیار را دارد که او را تایید کند.

اما در این میان مسائلی وجود دارد که نمی توان بسادگی از کنار آن گذشت ، مسائلی که گاها زخمی بر بدنه نظام بوده و جریانی برداشتهای متفاوتی با ارمانهای انقلاب را نشان داده که در مقاطعی با پیاده نظام دشمن همنوا شده و آب به آسیاب دشمن ریختند .

نباید فراموش کنیم جریانی در سالهای بعد از دوم خرداد 76 با پیدایش فضای باز سیاسی بجای توسعه سیاسی و آزادی های مدنی به انتقاد از نظام پرداخت و این فضا را تا جایی پیش برد که دو فتنه در سال 78 و 88 ایجاد کرد .

این گروه در عرصه انتخابات نیز همواره با پرداختن به کلیدواژه های وراداتی غربی نظیر "انتخابات آزاد" سعی در القا فرمایشی بودن انتخابات در ایران داشتند در حالیکه خودشان بارها از دل همین انتخابات تایید صلاحیت شده و مقام اجرایی و دولتی کسب می کردند .

حافظه تاریخی ملت آن روزها را فراموش نخواهد کرد که عده ای در همین گرگان در زمان زمامداری همین اصلاح طلبان نامه "فرمایشی بودن انتخابات" در ایران را امضا کردند و از مردم می خواستند که "علیه نظام بپا خیزند" .

بماند که در زمان فرمانداری علی اصغر احمدی فرماندار وقت گرگان و معاون فعلی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با تجمع در مقابل فرمانداری دست به نافرمانی مدنی زدند .

افرادی که علی اصغر احمدی آنها را عناصر معلوم الحال و آدم های پست خواند و با بیان اینکه آنها را تایید نمی کند خواهان برخورد مراجع نظارتی با آنها شد.

از آن لیست 70 نفره امروز شاهدیم که افرادی چون ... برای پنجمین دوره شورای شهر گرگان ثبت نام کردند و باید ببینیم آیا مراجع چهارگانه و هیات نظارت بر انتخابات آنها را تایید خواهد کرد ؟

اگر اینگونه باشد که خیلی از دلسوزان نظام دلسرد می شوند چون وقتی فرقی بین کسی که سالها برای نظام زحمت کشید و دلبستگی دارد و فردی که هیچ علقه ای با آرمانهای انقلاب ندارد ،احساس نمی شود پس بررسی صلاحیتها برای چیست ؟

همچنین در بین ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای شهر گرگان نام برخی فعالان فتنه 88 و بازداشتی های فتنه 88  نظیر ... نیز دیده می شود و باید دید مراجع چهارگانه و هیات نظارت با اینگونه افراد که در مقطعی با پیاده نظام فتنه همراهی کردند ، چه کار خواهند کرد .

گفتنی است هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان متشکل از سه نماینده مجلس شورای اسلامی ( قره جه طیار –  علیرضا ابراهیمی –  نورمحمد تربتی نژاد ) می باشد .

2525

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.