1395-12-03 06:15
3552
2
35568
در کارگروه تسریع احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان بیان شد؛

عزم جدی مسئولین ارشد گلستان در تسریع ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس + تصاویر

کارگروه تسریع درروند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان در دفتر حسین پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، کارگروه تسریع درروند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان در دفتر حسین پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان با حضور مسئولین ارشد استان برگزار شد.

پیش‌بینی اعتبار اولیه این طرح 4 میلیارد تومان بوده که با عدم تحقق مبالغ موردنظر، اکنون این مبلغ به هشت میلیارد تومان افزایش‌یافته است. 

ابتدا سرهنگ حسن نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گزارشی از اقدامات انجام‌شده و روند واگذاری اعتبارات ارائه داد.

وی در این خصوص گفت: پیش‌بینی اعتبار اولیه این طرح 4 میلیارد تومان بوده که با عدم تحقق مبالغ موردنظر، اکنون این مبلغ به هشت میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

سرهنگ حسن نیا ادامه داد: متأسفانه واگذاری اعتبار در سال‌های 93 و 94 بسیار کم بوده است، به‌طوری‌که در سال جاری از اعتبار پانزده میلیارد ریالی موافقت‌نامه تاکنون مبلغی واگذار نشده است. که امید است با همکاری مسئولین استانی بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

برای اتمام این پروژه، باهمت، همسویی و هم‌افزایی مسئولین، پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به بهره‌برداری برسانیم. 

حسین پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان نیز در این کارگروه با تأکید بر اهمیت ساخت این مرکز در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در جهت ثبت خاطرات ، فعالیت‌ها و ایثارگری‌های و نمایاندن نقش استان در دوران دفاع مقدس یک ضرورت است و باید باهمت بیشتر تلاش کنیم تا هرچه زودتر این مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حوزه ملی تاکنون اعتبارات بسیار کمی به این پروژه استانی اختصاص‌یافته است و با این روند قطعاً 7 الی 8 سال احداث آن به طول خواهد کشید. بنابراین می‌بایست با تلاش دستگاه‌های استانی روند احداث این بنای فرهنگی سرعت گرفته تا زودتر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

پیش‌قدم تصریح کرد: این سازمان نیز بررسی‌های لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد تا مبالغی از طریق استان اختصاص یابد که این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه، باهمت، همسویی و هم‌افزایی مسئولین، پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به بهره‌برداری برسانیم.

این پروژه علاوه بر ایجاد جنبه‌های معنوی و فرهنگی می‌تواند باعث جذب گردشگر در جنگل ناهار خوران و تپه نورالشهدا گردد 

امیر سرتیپ ۲ مهدی معمارباشی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان نیز در این کارگروه گفت: افکار و اذهان عمومی می‌بایست در خصوص اهداف ساخت این پروژه از طریق رسانه‌ها، صداوسیما و بیش‌ازپیش آگاه کرد.

وی افزود: این پروژه علاوه بر ایجاد جنبه‌های معنوی و فرهنگی می‌تواند باعث جذب گردشگر در جنگل ناهار خوران و تپه نورالشهدا گردد که ازاین‌رو بازهم می‌بایست مطابق با قوانین و مقررات از این پروژه ارزشمند حمایت کرد.

اراده استان گلستان باید بر این قرار بگیرد که حداکثر تا پایان برنامه ششم، پروژه مرکز فرهنگی باهمت مسئولین استانی به بهره‌برداری برسد. 

سردار رحمت ا... صادقی ، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز در این جلسه بابیان اهمیت ساخت این مرکز فرهنگی در استان گلستان گفت: اراده استان گلستان باید بر این قرار بگیرد که حداکثر تا پایان برنامه ششم، پروژه مرکز فرهنگی باهمت مسئولین استانی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: شهرداری ساری مبالغ بسیار خوبی را برای تسریع درروند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران اختصاص داده و می‌دهد. اعتبار این پروژه به‌صورت ملی است که متأسفانه مبالغ قابل‌توجهی به آن واگذار نشده است ولی این پروژه بهره‌برداری عمومی و استانی دارد. لذا باید به‌صورت منفعت عامه مردم به آن نگاه کرد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان خاطرنشان کرد: منطقه تپه نورالشهدا یک مأمن برای افراد مختلف شده و شاهد حضور جمعیت بسیار زیادی را در ایام مختلف سال هستیم. به همین منظور و با توجه به‌ضرورت احداث این پروژه فرهنگی، باید تمرکز بیشتری روی این موضوع کنیم.

بسیاری از اقدامات فرهنگی، مذهبی ، ورزشی و ... در شهر گرگان از مبدأ و یا مقصد تپه نورالشهدا است.  

سردار جاویدان، فرمانده انتظامی استان گلستان نیز گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس بسیار ارزشمند و منشأ خیر و برکاتی بسیاری است. به‌طوری‌که بسیاری از اقدامات فرهنگی، مذهبی ، ورزشی و ... در شهر گرگان از مبدأ و یا مقصد تپه نورالشهدا است.

وی افزود: خوشبختانه همه دوستان بر ضرورت تسریع این مرکز اجماع دارند. اگر همه ما با نگاه وظیفه مندی به این حوزه و این پروژه نگاه کنیم و سهم و حق خودمان را در این خصوص ادا کنیم، قطعاً با توجه به اهمیت آن و فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

با توجه به محدودیت‌های شهرداری، باید راه‌کارهای مطمئن و عملی برای کمک به تسریع در احداث این مرکز فرهنگی پیدا کنیم. 

حاج محمدعلی معاونت عمرانی شهرداری گرگان به نمایندگی از مرکز استان نیز در این خصوص گفت: ما هرچه برای شهدا کارکنیم، بازهم کم است، چراکه ما مدیون خود شهدا و ازخودگذشتگی‌های آنان هستیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های شهرداری، باید راه‌کارهای مطمئن و عملی برای کمک به تسریع در احداث این مرکز فرهنگی پیدا کنیم.

اگر شهرداری گرگان لایحه‌ای در این خصوص به شورا بدهد، به‌طور حتم آن را مطرح و از آن دفاع خواهم کرد. 

قدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز با تائید بر اهمیت تسریع درروند ساخت این بنا گفت: اگر شهرداری گرگان لایحه‌ای در این خصوص به شورا بدهد، به‌طور حتم آن را مطرح و از آن دفاع خواهم کرد.

در پایان مقرر شد پس از بررسی و ارائه راهکارهای تسریع درروند احداث مرکز فرهنگی ، جلسه‌ای با حضور صادقلو، استاندار گلستان در تپه نورالشهدا گرگان برگزار گردد تا ضمن بازدید از این پروژه، از نزدیک راهکارهای مربوط بررسی و اجرا گردد.

ترسیع مرکز فرهنگی دفاع مقدس
 
ترسیع مرکز فرهنگی دفاع مقدس
 
ترسیع مرکز فرهنگی دفاع مقدس
 
ترسیع مرکز فرهنگی دفاع مقدس
 
ترسیع مرکز فرهنگی دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کمالی

چه عجب.شروع کردن به حرکتی...

0
0
پاسخ
1395-12-03 09:52
میخوش

ببینیم این آخر عمر دولت، این ها کاری می کنند برای این مرکز فرهنگی؟؟

0
0
پاسخ
1395-12-03 15:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.