1393-07-07 20:00
3510
6
3553
گلستان ما بررسی می کند؛

آمدن متکی و عباسی و افزایش یک نماینده به گلستان معادلات انتخابات مجلس آینده را به هم می زند

سخنان اخیر وزرای سابق امور خارجه و ورزش و جوانان در بین همشهریان گلستانی خود و از طرفی افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه گلستان معادلات انتخابات آینده مجلس را به هم می زند .

به گزارش گلستان ما ؛ با نزدیک شدن به انتخابات مجلس گمانه زنی های مختلفی در خصوص شرکت نخبگان و فعالان سیاسی و مسئولان سابق در این عرصه بوجود می آید .

در استان گلستان نیز این گمانه زنی تا حدودی وجود دارد وبرخی گروهها کم کم خیز خود رابه سمت انتخابات بیشتر می کنند ولی در حال حاضر بیشتر طیف بندی شخص محور بوده و ائتلاف های سیاسی گروهی در مراحل آخر مشخص می شود .

در استان گلستان اخیرا دکتر محمد عباسی نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا که سابقه زوارت تعاون و وزارت ورزش را در کارنامه دارد و اکنون  به یک مهره کارکشته تبدیل شده چند ماه پیش سران اصولگرای استان را گرد هم آورد .

البته خود عباسی گفته که قصد حضور در عرصه را ندارد اما آن را نفی هم نکرد و هر گونه احتمالات در خصوص حضور  یا عدم حضورش در این عرصه را به زمان انتخابات و دقایق آخر موکول کرد.

چند روز پیش نیز منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه کشورمان که سابقه سفارت چند کشور نیز در کارنامه اش دیده می شود به بندرگز آمد و در بین الصلاتین نماز جمعه سخنرانی کرد . گویا محور مشترکی در شهرستان بندرگز به این نتیجه رسیده اند که متکی می تواند پتاسنیل بالقوه و بالفعلی برای این شهر باشد .

از طرف دیگر دکتر محمد جواد نظری مهر برادر خانم متکی است و اگر متکی بیاید به احتمال زیاد نظری مهر کنار خواهد کشید و با توجه به حضور دو دوره ای نظری مهر در مجلس و برخی انتقادات به عملکرد وی و حواشی این نماینده شاید داماد و برادر زن را به این نتیجه برساند که روی متکی تاکید کنند.

همچنین در انتخابات سال آینده یک نماینده به استان گلستان اضافه می شود که به احتمال زیاد با تفکیک در شهرهای غرب استان ، یک نماینده به شهرهای آق قلا ، گمیشان و بندرترکمن می رسد و یک نماینده هم به شهرهای کردکوی و بندرگز و شهر گرگان نیز سهمیه دو نماینده ای خود را حفظ خواهد کرد . در این صورت احتمال شانس متکی برای احراز رای از حوزه بندرگز و کردکوی خیلی بالا خواهد رفت .

از سوی دیگر اصلاح طلبان نیز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امیدوارند که مردم مجددا به آنها اعتماد کنند و آنها را به پارلمان بفرستند و در این راستا دو استراتژی را دنبال می کنند: اول اینکه با فشار سیاسی به دولت تدبیر و امید و شورای نگهبان به دنبال گرفتن تایید صلاحیت مهره های سوخته و ورشکسته خود هستند و دوم اینکه در ذیل این جریان ، به دنبال وارد کردن مهره های سفید و بی حاشیه خود هستند تا بتوانند با یک حرکت دو و یا چند پهلو برای کسب کرسی های مجلس تلاش کنند .

به هر حال بیش یک سال به انتخابات مانده و بایستی منتظر ماند و دید چه کسانی از حوزه استان گلستان وارد انتخابات مجلس می شوند و رقابتها را داغ می کنند که به تدریج به همه آنها پرداخته خواهد شد .

 

عماد محمدرضا پور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م . مهاجر

آمدن امثال متکی و عباسی و ... در انتخابات مجلس آینده وزن این انتخابات و رقابت ها را بسیار بالا می برد .امیدوارم نتیجه هر چه باشد به رشد و توسعه استان و خدمت بیشتر به مردم عزیز منجر شود .

0
0
پاسخ
1393-07-07 19:52
مصطفی لو

الکی جوسازی نکنید ، نماینده ای که قراره به استان اضافه بشه سهم شهرستان های کلاله و مراوه تپه است و نماینده مینودشت و گالیکش هم مستقل میشه. این 4 تا شهرستان جمعا حدود 200 هزار رای دارن این نامردیه که یک نماینده داشته باشن.

0
0
پاسخ
1393-07-07 16:30
گنبدی ام

جالبه.. گنبدی ها هم نماینده می خوان!عجب شیر تو شیریه!حالا مگه فرقی هم میکنه کلا؟ اینا که بیشتر درگیر کارای سیاسی و منافع شخصی خودشون هستن تا اصلاح وضعیت جامعه!دعوا نکنید به همه تون میرسه!

0
0
پاسخ
1393-07-08 10:49
دوست

خواهشا جو سازی نکنید.همین جو سازی ها باعث شده استان ما عقب افتاده باشد و مسئولین آن را فراموش کنند.

0
0
پاسخ
1393-07-08 15:00
بندرگز

سلام.پس خودمان با این خبرها باعث میشویم که اهالی گلستانی که دارای مقامات بالای بودند و از دستشان کاری بر می آید دیگر گلستان را فراموش کنند.سهم ما در دولت های نهم و دهم 2 وزیر بود که یکی از وزارت خانه های که آقای متکی بود یکی از حساس ترین وزارت خانه های کشور بود.بیش از 10 معاون وزیر در وزارت خانه های مختلف از جمله: کشاورزی ، صنایع ، ورزش ؛ تعاون ، خارجه و ... داشتیم اما سهم ما در این دولت چیست؟چرا اهالی گلستان قدردان مسئولین خود نبودند و با حاشیه آنها را از گلستان دور کردند؟

0
0
پاسخ
1393-07-09 02:37
سیاسی

زمان که آقایان در پست وزارت بودن چه کار مثبتی برای استان گلستان کردن که الان میخواهند نماینده بشن کار انجام بدهند......حوزه گرگان و آق قلا مطمئنن رای ندارند همون تهران لیست بدهند شاید رای بیارند

0
0
پاسخ
1393-07-10 01:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.