1393-09-10 20:06
11037
38
3457
گلستان ما بررسی می کند ؛

تخریب 400 بنای غیر مجاز در زیارت از مبارزه با داعش سخت تر است ؛ قاسم سلیمانی گلستان کیست ؟

اگر همین تعداد پرونده نیز در مرحله بررسی و تحقیق قرار داشته باشند با فاجعه ای مواجه می شویم که اگر اقرار کنیم مبارزه با چنین ویژه خواری از مبارزه با داعش سخت تر است ، سخنی به گزاف نگفته ایم .

به گزارش گلستان ما ؛ معاون عمرانی استانداری گلستان در حالی هفته گذشته از اجرای حکم 400 واحد ساخت و ساز غیر مجاز در زیارت خبر داد که گرد و خاک این مصاحبه از روستای توشن بلند شد .

جایی که سید مصطفی حقی دادستان جدید مرکز استان آن را آغاز یک نقطه تحول برای  مبارزه با زمین خواری و ساخت وسازهای غیر مجاز خواند و گفت : این تخریب نمایشی نبود و قطعا در آینده شاهد اقدامات قاطعی از طرف دادستانی خواهید بود .

اما براستی تخریب 400 بنای غیر مجاز به همین راحتی است ؟ سختی کار زمانی است که ما بدانیم با چه کسانی طرف هستیم . قطعا این عده که توانسته اند در این مکان برای خود ساخت وساز غیر مجاز داشته باشند جزو مردم عادی نبوده و هر کدام به نوعی در مناصب حکومتی و دولتی حضور داشته و یا نفوذ زیادی دارند .

نکته مهمتر اینکه این همه ساخت وساز غیر مجاز چطور توانسته اند برای خود مجوز آب و برق و تلفن بگیرند و آیا بنظر شما این ادارات و نهادها در این امر مقصر نیستند ؟

در سالهای گذشته هر چند ماهی یک ساختمان در ردیف تخریب قرار داشت و تحلیل مردم و کارشناسان بر این بود که برای هر چند ماه یک چنین اقدامی لازم است تا برخی ها حساب کار دستشان بیاید ، اما این نوع برخورد مماشات گونه نشان داد که این طور افراد جری تر شده و ساختمانهای بیشتری در منطقه زیارت ساخته شد بطوریکه امروز می بینیم که 400 واحد غیر مجاز فقط آماده اجرای حکم تخریب هستند.

اگر به این آمار بیفزاییم که همین تعداد پرونده نیز در مرحله بررسی و تحقیق قرار دارند با فاجعه ای مواجه می شویم که اگر اقرار کنیم مبارزه با چنین ویژه خواری از مبارزه با داعش سخت تر است ، سخنی به گزاف نگفته ایم .

IMG19125638

در این میان البته افرادی پیدا می شوند که می توانند گره کار را باز کنند ؛ همانطور که سرلشکر قاسم سلیمانی توانست گره کور عراق را باز کند و داعش را در این کشور منکوب کرده و آمرلی را آزاد کند ، در استان گلستان هم اگر چنین رفتاری را از مسئولین امر شاهد باشیم قطعا دیگر شاهد تجاوز به عرصه های طبیعی و جنگلی نخواهیم بود .

در سفر اخیر دادستان کل کشور به گلستان مشخص شد که قوه قضاییه تا آخر پای این قضیه ایستاده است ؛ پس مشکل کجاست ؟ کدام سازمانها و نهادها در اجرای حکم و تخریب این بناها کوتاهی می کنند و چه دستهایی نمی گذارد که این بناها تخریب شوند ؟

البته پیشگیری بهتر از درمان است و ای کا ش و ای کاش که قبل از ساخت وساز های اینگونه اولا خود دستگاههای دولتی سفت بگیرند تا چنین نوزادی متولد نشود و هم اینکه خود این افراد چنین درکی داشته باشند که بر روی آب خانه نسازند چرا که ممکن است به همین راحتی هزینه های زیادی بر باد رود .

نکته اساسی دیگر اینکه دولت هم امکانات و فضای کشاورزی را پر رونق و پرسود کند تا کشاورزان تمایلی برای فروش زمین خود نداشته باشند ، وقتی که کشاورز بعد از یک سال عرق ریختن و تحمل رنج که کمرش را خم می کند سود کمی نصیبش می شود و از طرفی وقتی ایران چک های طلایی را در مقابلش ببیند قطعا شل شده و اقدام به فروش زمین می کند که شاید سالیان قبل از این و شاید سالهای بعد از این چنین پولی نصیبش نمی شد .

بهر حال باید ببینیم که آیا حقی دادستان جدید مرکز استان همانطور که وعده داده می تواند صاعقه قانون را بر سر بناهای غیر مجاز فرود  آورد و دل مردم را شاد کرده و از شکاف طبقاتی جلوگیری کند .

عماد   محمدرضا پور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م . مهاجر

این تخریب ها منزل مسکونی افراد محلی در زیارت و توشن نیست بلکه بناهای غیر مجاز ساخته شده است !!!!

0
0
پاسخ
1393-07-07 19:57
محمد

یک نفر یک راه اختصاصی توی جنگل های نومل زده که از پشت تا جنگل های زیارت میرسه این راه رو فقط برای قطع درختان و غارت جنگل ها احداث کرده البته 100 درصد قانونی و با تمام مجوز های لازم از تمام نهاد های حافظ محیط زیست و البته یک سری هزینه ها هم انجام میشه از قبیل چرب کردن سبیل بعضیا . اونوقت مردم حق ندارن زمینی که مال خودشان هست رو بفروشن یا ساخت وساز کنن . راستی اون جاده رو هم با پول من و امثال من ساخته .

0
0
پاسخ
1393-07-12 01:34
lkjhh

روبروي باباطاهر تو قلب جنگل ي سر به اونجا هم بزنيد .مردم حواسشون هست منتها ..............

0
0
پاسخ
1393-09-11 06:17
ممد طلا

سلام خدمت شما دوست عزیز . من ت تکه را بگردم تمیز بنویشتی اگر می شناختمت دستت را ماچ می کردم من یک زیارتی هستم که دلم از این ساخت سازها خون خونه. اما چه کنم ؟؟؟؟یک سری لاشخور افتادن به جان زیارت برای منافع زودگذر خود کل زیارت را پر از ویلا و اپارتمان کردند . باید دست دادستان را ماچ کرد .این دوستانی که از متخلفان دفاع می کنند یا خودشان ویلاساز و متخلف هستند یا پیمانکار و ذینفع . بحرحال امیدوارم اینجا درس عبرتی برای متخلفان محیط زیست برای سالیان متمادی بشه آمین خداحافظ سرزمین رویاهای من با مردان و زنانی که مردانه زندگی می کردند اما افسوس .......که بی مدیریتی بعضی انسانهای بی کفایت مجال زندگی را به ما نداد

0
0
پاسخ
1393-10-08 05:29
محمد حسن میراحمدی

سلام عماد جان .از نوشته هات ممنونم حرف دل ما را زدی .من هم یک زیارتی ساکن گرگان هستم .متاسفانه یک حقیقت تلخ اینه که. خود یه عده زیارتی ها که عمدتا دامدار و کشاورز بودند و الان به اصطلاح بنگاه دارند و مشاور املاک ، باعث این فاجعه در روستای زیارت هستند .روزگاری زیارتی ها مردمان سخت کوش و مهمان نواز بودند و از شیخ مصطفی و پدر بزرگم شیخ مهدی تبعیت می کردند این افراد اگر در روز روشن می گفتن الان شب هست همه بدون چون چرا می گفتند درسته. اما الان هر کسی برای خودش یک پروفسوره وعقل کل .اینه که اوضاع روستا بهم ریخته . هرج و مرج شده . زیارت که مرکز انسان پروری بود ، اطراف آن تبدیل به خانه هایی شده که برای فساد استفاده میشه .من هم نظر قبلی را کاملا قبول دارم امیدوارم اوضاع در زیارت عوض بشه چون ادامه این وضعیت یعنی نابودی کامل زیارت .

0
0
پاسخ
1393-10-16 05:35
حسین علاالدین

با سلام و درود بیکران بر مدیر سایتحرفهایی که نوشتی بر جان و دل من نشست و کاملا متین و درسته .من یک جوان زیارتی هستم و دو ساله ازدواج کردم متاسفانه به برکت این متخلفان نه توانایی خرید زمین دارم نه درست کردن خانه و نه اینکه می تونم مثل قبل دم خانه ام ازاد باشم و مثل یک روستا گاو محلی و گوسفند و مرغ محلی نگه داری کنم .این عده فرصت یک عمر زندگی سالم را در محیطی سالم از من و امثال من گرفتند و حالا از خراب کردن خانه خود ناراحت هستند .به نظر شما مردم زیارت مخالف خانه هایی که اصولی و متناسب با بافت قدیم بود مثل ویلاهای خدابیامرز خانواده فلسفی ها و اسد باقری و امثال ان و غیره که پنجاه سال پیش ساخته شده بود. شما به خاطر خانه خلاف خود ناراحت هستید و ما بخاطر یک عمر و فرصت سالم زیستن که از ما گرفتند.من حاضرم نان خشک بخورم اما برگردم به اون دوران اما افسوس !!

0
0
پاسخ
1393-10-19 07:02
زیارتی

با سلام درد یک زیارتیحتما بخوانید

0
0
پاسخ
1393-10-20 11:03
شاهکومحلی

من هم ساکن زیارت هستم اوضاع اجتماعی در روستای من بسیار اسفناک و تاسف انگیزه .ما زیارتی ها به امید پروانه شدن هی پیله دور خودمون تنیدیم به امید اینکه پروانه بشیم غافل از اینکه سودش فقط نصیب پیله ور میشه و ما بازیچه ای بیش نبودم وعاقبت ما مرگ است و بس و پیاده نظام عده ای خدانشناس بودیم که از حسن نیت ما سو استفاده کردند و حیثیت ما را به یغما بردند و با اپارتمان سازی در این روستا همه چیز را از ما گرفتند خدا ازشون نگذره که نسل های اینده را نابود کردند .خدایا منجی را برسان

0
0
پاسخ
1393-10-21 14:52
میرقاسمی

با سلام و تشکر از اینکه حقیقت تلخ را بیان کردید من یک کوهنورد هستم که ماه یکبار به کوه های زیارت سفر می کنم با وجود تخریب هر ماهه متاسفانه در حال حاضر همچنان ده نفر در حال ساخت و ساز در ارتفاعات منطقه سر تخته زیارت بر روی چشمه های اب سطحی و یک مورد از برادران ... که زیارتی هم است بر روی منطقه کل یزید و دو مورد در منطقه پیرسو در دل جنگل که یکی از برادران ... و دیگر از عوامل ... قبل در حال ساخت و ساز هستند به نظر شما یعنی دولت باید به چه زبانی به این دوستان هشدار بده که نسازید .یعنی هر کسی قدرتی و فرصتي داره باید به حق حقوق دیگران تجاوز کنه چرا جلوی این اقایون گرفته نمی شه؟؟ مشکل کار کجاست ؟؟ تو رو خدا دست از سر زیارت بردارید .دیگه چقدر ؟؟؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-10-23 09:10
کامیاب

با سلام بنده از کسانی هستم که در روستای زیارت اپارتمان دارم بنده قصد ساخت ویلا داشتم یکی از پیمانکاران زیارتی بنام ح.ب بنده را طمع انداخت که اپارتمان سه طبقه بزنم که به قول ایشان ده برابر پول زمین برد کنم . البته حرفش درست بود و بنده زمینی که بیست میلیون خریده بودم سی میلیون در سال 84 برای ساختن اپارتمان سه طبقه هزینه کردم و از فروش دو واحد ان در سال 1391 اوج بازار سیصد میلیون سود کردم به نظر شما مقصر کیه؟

0
0
پاسخ
1393-10-24 13:25
هاشمی

سلام من یک شهروند گرگانی هستم که با اکثر بزرگان زیارت رابطه دارم زیارتیها ادمهای بسیار خوب و خونگرم و مهمان نوازی هستند و این خصلت خوب هم به ضررشون تمام شد و باعث جمع شدن مردم زیادی از تمام نقاط گلستان به این روستا شد به نظر من کاری که دادستان داره با هزینه زیاد انجام می ده باید خود زیارتیها جلو می افتادند و همه این خانه های غیر مجاز را قلع و قمع می کردند تا عبرت سایرین بشه من هم قبول دارم با وجود این تخریبها و جلوگیری از کار شهرداری در زیارت همچنان ساخت و سازها البته با شدت کم توسط بعضی مسئولین بانفوذ ادامه داره باید جلوی این افراد را هم گرفت و بشدت با انها برخورد کرد قبل از اینکه خود را حق به جانب بگیرند و بگویند چرا حین ساخت جلوی ما را نگرفتید این جمله برای بعضی ها تکیه گاهی خوبی شده اما خوشحالم که گوش دادستان از این حرفهای صد من یک غاز پره

0
0
پاسخ
1393-10-27 10:57
مرد نکونام

دوست عزیز هرچند تمام نوشته های دوستان بر حق و متینه اما سعی کن تمامی نظرات را منعکس کنی . چون بین محرم و مجرم یک نقطه فاصله است همه ما خواهان شفافیت و راهکار هستیم نه تحمیل عقیده و افکار هرچند مثبت خود به دیگران ...... از مدیر محترم سایت خواهشمندم همه نظرات را منعکس کنند هم موافق هم مخالف .روستای زیارت افرادی مثل شما را که واقعیتها را از انواع رسانه های گروهی منعکس می کنید و هشدارهای لازم را انجام می دهید فراموش نخواهد کرد یا حق موفق و موید باشید

0
0
پاسخ
1393-10-30 05:09
محسن محمدی رودبارکی

با سلام گویا تخریبها به طور کامل متوقف شده . چون قرار بود هفته ای یکبار تخریب انجام بشه اگر هر ماهه تخریب نباشه هیچ قانونی نمی تواند جلوی این متخلفان را بگیره چون پول خوبی درمی اد .یه مدت استانداری ایست و بازرسی مصالح ساختمانی برای زیارت گذاشته بود نتوانست کار ی کنه . اما همین چند تخریب جلوی همه چیز را گرفت و همه ماستشان را کیسه کرده بودند.تازه داشتیم امیدوار می شدیم که متوقف شد همه فهمیده بودند نمی شه تخلف کرد اما افسوس !

0
0
پاسخ
1393-12-06 11:19
حاجی محمدی

سلام . دیروز رفتم به ویلای خودم سر بزنم دیدم خانه اپارتمانی نرسیده به پل زیارت که در داخل رودخانه درست شده و توسط مسئولین تخریب شده در حال ساختن است البته این فرد شبانه اقدام به این کار می کند و می گوید من تمام مسئولین را با پول خریدم واقعا جای تاسفه . که هر متخلفی می تونه در فضای زیارت عرض اندام کنه

0
0
پاسخ
1393-12-18 08:30
مریم صالحی

با سلام من سالهای پیش به این روستا رفته بودم این روستا واقعا به حالت شهر درامده .حتی یک شب نتونستم در انجا بمانم چون انجا شهر بدون امکانات است ترجیح دادم بروم درگرگان و این منظره زشت را نبینم تا بالای زیارت رفتم متاسفانه ساخت ساز در حال شتاب گرفتن در روی تپه ها بود مثل اینکه مسئولین چراغ سبز نشان دادند و شل می گیرند مسئولین فقط حرف می زنند عملی تو کارشان نیست چرا با وجود تخریب عده ای از افراد در حال ساخت و ساز غیر قانونی هستند و طبیعت را نابود می کنند ؟

0
0
پاسخ
1394-01-11 11:17
مریم صالحی

با سلام من سالهای پیش به این روستا رفته بودم این روستا واقعا به حالت شهر درامده .حتی یک شب نتونستم در انجا بمانم چون انجا شهر بدون امکانات است ترجیح دادم بروم درگرگان و این منظره زشت را نبینم تا بالای زیارت رفتم متاسفانه ساخت ساز در حال شتاب گرفتن در روی تپه ها بود مثل اینکه مسئولین چراغ سبز نشان دادند و شل می گیرند مسئولین فقط حرف می زنند عملی تو کارشان نیست چرا با وجود تخریب عده ای از افراد در حال ساخت و ساز غیر قانونی هستند و طبیعت را نابود می کنند ؟

0
0
پاسخ
1394-01-11 11:17
علی

با سلام ضمن عرض تشکرامیدوارم دست زمین خواران از محیط زیست برای همیشه کوتاه بشود .همین بلای زمین خواری در منطقه گردشگری جهان نما در حال اتفاق افتادن است .بهتر است بلایی را که بر سر زیارت آمده را در منطقه حفاظت شده جهان نما تجربه نکنیم...امیدواریم مسولین به موقع عمل کنند. پیشگیری بهتر از مداواست.

0
0
پاسخ
1394-04-14 07:25
وحید کرامت

با سلام اینجانب وحید کرامت کارشناس برق خورشیدی از سازمان انرژی نو در ایران هستم و بومی استان گلستان میباشم. روستای زیارت بعنوان یک نمونه شاخص در محیط زیست ایران میباشد و در حالی که تمام دنیا به سمت حفاظت از محیط زیست و تامین انرژی برق و گرمایش از انرژی خورشید هستند .اینجانب آمادگی دارم برای جلوگیری از انشعاب های برق غیر مجاز که کار بسیار خطرناکی میباشد و با محیط زیست منافات دارد با شمار های زیر برای راه اندازی برق و گرمایش از خورشید تماس بگیرند تا به این مشکل پایان داده شود.0911974551609198708872مهندس کرامت - کارشناس ارشد انرژی خورشیدی

0
0
پاسخ
1394-04-25 19:11
ناشناس

مقصر اول خود شما هستید دوست عزیز که با بی اطلاعی و طمعکاری خود در یک منطقه تاریخی و روستایی یه آپارتمان زدید که هیچ تناسبی با معماری آن منطقه ندارد. و باعث تخریب معماری ، فرهنگ و زیبایی آن منطقه شدید.مقصر دوم ضعف دستگاههایی است که در مراحل مختلف می توانست ازین اشتباه جلوگیری کند.

0
0
پاسخ
1394-06-31 19:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.