1395-03-05 23:08
3151
29
32574
گزارشی از تجمع دانش آموزان گرگان؛

تجمع دانش آموزان به حق یا ناحق / طراح سوالات امتحان نهایی: مفهومی بودن سوال به معنای سخت بودن آن نیست

طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای سخت بودن آن نیست، اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی 2 نمره افزایش داشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، سابقه تجمعات صنفی در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و با حضور علی اصغر فانی، وزارت آموزش و پرورش تجمعات زیادی را به خود دیده است.

از تجمعات معلمان رسمی گرفته تا پیش دبستانی و حق التدریسی ها تا بازنشستگان فرهنگی و طی دو روز گذشته نیز از سوی دانش آموزان سال سوم دبیرستان ابتدا در تهران و سپس درمراکز استان ها که با اطلاع رسانی گسترده در شبکه های اجتماعی انجام شده است و قرار است در روزهای بعد نیز در شهرستان ها انجام شود.

اما چرا در وزارتخانه ای که باید « آموزش» و «پرورش» در صدر فعالیت های خود قرار دهد هر روز به بهانه های مختلف درگیر این تجمعات باشد.

eteraz3

تجمع 150 دانش آموز در گرگان

امروز حدود150 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی جلوی درب آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند.

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده ودرس دین و زندگی از خارج از کتاب طرح شده و برای 4 امتحان دیگر سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند .

همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .

گفته می شود که اعتراض به سخت بودن سوالات امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می باشد و آنها معتقدند باید در امتحانات یا نمرات تجدید نظری صورت بگیرد .

این اعتراض  از 2 روز گذشته  از تهران آغاز شد و در سراسر کشور در جریان است.

علی یازرلو، رئیس گروه درس عربی و از معلمان برجسته استان گلستان کهامتحان این درس نیز درس سخت امتحانات از سوی دانش آموزان عنوان شد، به خبرنگار کلاس بیست، گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای  سخت بودن آن نیست.امسال سوالات به صورت مفهومی طرح شده است و دانش آموزان باید به شیوه درست درس خوانده باشند تا بتوانند به آن پاسخ دهند.

IMG 3399

استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی

وی افزود:دانش آموزان عادت کردند که جزوه اساتید مختلف را به جای کتاب درسی مطالعه کنند و با تهیه بانک سوالات پر تکرارنمرات عالی کسب کنند لذا با طرح سوالات خارج از این محدوده با مشکل مواجه می شوند.

معلم نمونه استان گلستان در سال 93 ادامه داد: حفظ طوطی وار کتب درسی اشتباه محض نوجوانان است.

یازرلو معتقد است، دانش آموزان درسخوان هیچگاه وقت خود را در تجمعات بیهوده تلف نکرده و از این زمان برای خواندن درس های بعدی استفاده می کند؛ ضمن اینکه بسیاری ازدانش آموزانی که در تجمع امروز شرکت کردند ذی نفع نبودند و از رشته و پایه های غیراز نظری حضور داشتند.

طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی امسال 2 نمره افزایش داشته است.

یازرلو افزود: تجمع راه حل درستی برای طرح این مسائل نیست، بلکه خود به خود با پایین بودن نمرات بررسی ها از سوی آموزش و پرورش استان و وزارت انجام می شود و تصمیمات مقتضی اتخاذ می شود.

1098121

پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم

در ادامه رئیس آموزش وپرورش گرگان هم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهارکرد: با پیگیری نتیجه امتحانات مشخص شد سطح نمرات امسال در درس‌های عربی و شیمی نسبت به میانگین پارسال بیشتر است.

وی گفت: علت اعتراض دانش‌آموزان مفهومی شدن بیشتر سوالات است و آن هم به علت تاثیر 25 درصدی نمرات در نتیجه آزمون سراسری دانشگاه‌ ها است.

رئیس آموزش وپرورش گرگان تصریح کرد: این موضوع با ستاد در وزارت‌خانه درمیان گذاشته شده و به صورت کتبی هم پیگیری این اعتراضات هستیم.

براساس این گزارش، شبکه های اجتماعی نقش پررنگی درتجمعات ایفا کردند که این زنگ خطری برای آموزش و پرورش خواهد بود.

حال به نظر می رسد؛ میزان نارضایتی در پرجمعیت ترین وزارت خانه  کشورروبه افزایش است که باید چاره ای بر این گونه اعتراضات و تجمعات اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رئوف

خمینی شهر یکی از شهرستان های اصفهان هم نزدیک 200 نفر تجمع داشتن که با رفتار خوب اداره آموزش و پرورش و قانع کردن ما تا حدودی این مسئله حل شد ولی خدایی خیلی دارن مفهومی میدن ن رشته های نظری بلکه هنرستان هم در رشته برق دروس ac , dc بسیار سخت بود یا در مکانیک درس رسم فنی خیلی سخت بودادمین بچاپ

0
0
پاسخ
1395-03-08 12:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.