1395-03-04 18:39
3698
0
32516
به مشکلات اساسی مردم برسید !!

پرداختن به موضوع سگ آزاری در گلستان مشمئز کننده شده / مباحث اساسی تری نیز در گلستان وجود دارد

سوالی که امروز مطرح است واقعا مشکل سگ آزاری بحران اصلی استان گلستان و دغدغه مردم ماست که اینقدر بدان پرداخته می شود، سوژه ای که با تمسخر مردم مواجه شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ خبرگزاری مهر گلستان از موضوع سگ آزاری در گلستان دل آزرده شده و گزارشی را در این خصوص نوشته است .

 در حالیکه از این خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی انتظار می رفت دنبال سوژه های جذاب تر و حلال مشکلات مردم باشد اما می بینیم که در فقر سوژه ها چه موضوعات بی اولویتی برجسته می شود .

بهانه این خبرگزاری رنگ کردن سگی در یکی از روستاهای کردکوی بنام چهارده و پخش آن در شبکه های اجتماعی بود که البته عامل این حرکت ، برای عمل خود توجیهی کاملا قانع کننده داشت و جوابهای حسینی معاون پایش محیط زیست نیز در خصوص اینکه حیوانات خانگی به ما ارتباطی ندارند جواب این گزارش را داد .

اما سوالی که امروز مطرح است واقعا مشکل سگ آزاری بحران استانی و دغدغه مردمی ماست که اینقدر بدان پرداخته می شود ، مگر در استان گلستان مشکلات دیگری وجود ندارد که چنین رسانه مهمی و سایر رسانه ها به آن بپردازند .

فقط خرید و فروش این سگها حلال است/ چرا نباید در خانه سگ نگه داشت؟

این روزها اکثرا به این سوژه می خندند و با تمسخر آن را به یکدیگر به زیان طنز اشارت می کنند و عده ای هم ناراحتند که چرا باید ظرفیتهای یک خبرگزاری و خبرنگاران خبره استان برای موضوع یک سگ ! هرز برود .

استان گلستان این روزها با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند . مصوبات سفر ریاست جمهوری که به گفته استاندار گلستان ناموس دولت است بر زمین مانده ، هنوز آشوراده بلاتکلیف است ، منطقه آزاد تجاری صاحب ندارد ، دهها هزار تن گندم آلوده شده و از بین رفته است ، بیش از یک میلیون تن گندم در آستانه تولید است و مشکل برداشت و انبارگردانی وجود دارد ، سیب زمینی مردم برداشت شده ولی با افت قیمت روبرو شده ، تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز ، ربا و رشوه ، اختلاس و بدحجابی و دهها معضل دیگر در استان جود دارد .

به همین دلیل است که این موضوع برای مردم مشمئز کننده شده و به آن با دیده سطحی می نگرند ، موضوعی که از نظر دینی هم روی آن تاکیدی نمی شود که هیچ بعضا بر نجس بودن سگ تاکید دارد .

واقعا جای تامل داشت که دفعه قبل وقتی سگ آزاری در کلاله رخ داد عده ای در جلوی سازمان محیط زیست گلستان جمع شدند و فریاد وااسفا سر دادند و حتی برای آن سگ تندیس درست کردند ، واقعا به این رفتارها چه باید گفت ؟

در خصوص نجاست سگ از دفتر آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم شیرازی استفتاء شده که نتیجه آن به این شرح است :

سوالات مطرح شده شامل این دو مورد بود :   ۱ - آیا سگ نجس است؟    ۲ - نگهداری آن در منزل اشکال شرعی دارد؟

پاسخ دفتر آیت الله خامنه‌ای : ۱ - نجس است. ۲ - فی نفسه اشکال ندارد.

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی : ۱ - نجس است. ۲ - اگر سگ نگهبان باشد اشکال ندارد.

 از دفتر حجت الاسلام حسین انصاریان هم در مورد احادیث وارده در زمینه نجاست سگ سوال شده که پاسخ آن دفتر عیناْ به این شرح است :

اولاً نجاست سگ مورد اتفاق و اجماع همه مسلمین از هر فرقه و مذهبی می‌باشد و همین اجماع و اتفاق کلی بر نجاست سگ بزرگترین دلیل فقهی و علمی مسئله می‌باشد، زیرا همانطور که در فقه اسلامی بحث شده است چنین اجماعات و اتفاقاتی هرگز نمی تواند برخواسته از یک تبانی ظاهری باشد. بلکه ریشه در سنت رسول خدا و امامان معصوم ما دارد.

فقط خرید و فروش این سگها حلال است/ چرا نباید در خانه سگ نگه داشت؟

ثانیا: قرآن کریم به صراحت کامل امر بسیاری از احکام شرعی و مسایل دینی را به رسول خودش محول فرموده و در دهها آیه قرآن بصراحت کامل فرموده است از خدا و رسولخدا اطاعت کنید و در سوره حشر آیه 9 بصراحت می‌فرماید: « وَما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» بنابر این احادیث و روایات شریفه پیامبر خدا و جانشینان به حق آنحضرت نیز دومین مستند ما در بیان احکام شرعی خواهد بود.

 ثالثا: احادیث و روایاتی که از پیامبر و دیگر امامان معصوم ما پیرامون نجاست سگ و دوری جستن از آن به ما رسیده است بقدری زیاد است که هرگز نمی توان در اعتبار و قطعیت آنها اشکال کرد و با وجود چنین ادله قاطعی برای هیچ مسلمان و مومنی جای هیچ شک و شبهه ای باقی نخواهد گذاشت و اینک به چند حدیث معتبر اشاره و بسنده می کنیم.

1. ان الکلب رجس نجی؛ همانا سگ پلید و نجس است.

2. ان الله لم یخلق خلقا انجس من الکلب؛ همانا خداوند نیافرید خلقی را که نجس تر از سگ باشد.

3. ان اصاب ثوبک من الکلب رطوبه فاغسله؛ هرگاه رطوبتی از سگ به لباس شما برخورد کرد پس حتما آنرا بشوئید.

4. سالته عن الکلب یشرب من الماء قال: اغسل الاناء؛ از امام معصوم (ع) سوال کردم اگر سگی از ظرفی آب بیاشامد وظیفه چیست؟ آنحضرت فرمود: لازم است ظرف را بشوئید و البته احادیث و روایات معتبره که فقها عظام بر طبق آنها فتوا به نجاست سگ داده اند بیش از اینها است که حضرتعالی می توانید به کتاب وسایل الشیعه باب 1 نجاسات مراجعه فرمائید.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.