1395-03-01 06:41
1831
0
32286
دکتر صادقلو:

لایروبی خلیج گرگان 50 میلیارد تومان اعتبار می خواهد / گلستان از دلارهای ارزان قیمت برای رسیدن به توسعه بهرمند نشد

استاندار گلستان گفت: لایروبی ۲ کانال ورودی آب به خلیج گرگان به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 به گزارش پایگاه گلستان ما ؛ حسن صادقلو در جلسه شورای اداری استان با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: خلیج گرگان در حال خشک شدن است و 2 کانال خوزینی و چاپاقلی با 50 میلیارد تومان لایروبی می‌شود.

 وی افزود: در مرحله نخست می‌توان با 5 میلیارد تومان این کار را آغاز کرد.

صادقلو با اشاره به مصوبه زهکشی اراضی شمالی استان اظهار کرد: در صورت اجرای طرح زهکشی، این زمین ها قابلیت کشت انواع محصول از جمله گندم را دارد و می تواند علاوه بر افزایش درآمدهای کشاورزان گلستانی، نقش زیادی هم در صادرات این محصول داشته باشد.

وی بیان کرد : دولت در سفر استانی به گلستان زهکشی 22 هزار هکتار از این زمین ها را مصوب کرد که امیدواریم با تسریع در جذب اعتبارات لازم، این طرح در آینده نزدیک به پایان برسد.

استاندار گلستان افزود: یکی از دغدغه های جدی مسوولان استان پس از اتمام زهکشی این 22 هزار هکتار، حل مشکل زمین های باقیمانده و چگونگی زهکشی آن ها است.

صادقلو ادامه داد : فراهم کردن زمینه بهره برداری از این زمین ها گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مطالبات جدی رهبری و مردم است.

وی در ادامه با اشاره به نوپا بودن استان گلستان اشاره کرد و گفت: این استان در گذشته از دلارهای ارزان قیمت برای رسیدن به توسعه بهرمند نشد که باید با تخصیص اعتبارات بیشتر از طرف دولت این خلا برطرف و مسیر رسیدن به توسعه هموارتر شود .

صادقلو ادامه داد: دولت وعده کرده بود 10 درصد بیش از اعتبارات سالانه را به گلستان برای حل کمبودهای بودجه ای اختصاص دهد اما با گذشت 3 سال ازعمر دولت، این وعده به سرانجام نرسیده و گلستان از این اعتبار سالانه محروم مانده است.

وی به سیل خیز بودن گلستان اشاره کرد و گفت : این استان تاکنون خسارت های زیادی از این بلای طبیعی دیده که برای حل آن، طرح جامع مقابله با سیل تهیه و تقدیم هیات دولت شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با وجود ارائه طرح به دولت و تصویب آن، تاکنون بودجه ای برای مقابله با سیل های احتمالی در آینده و اجرای طرح جامع مقابله با سیل در نظر گرفته نشده است.

در پایان جلسه شورای اداری استان گلستان و با حضور معاون رییس جمهوری و مسوولان استانی بهره برداری از چند طرح و عملیات ساخت چند طرح دیگر در محل گمرک اینچه برون آغاز شد.

احداث بندر خشک در محل گمرک اینچه برون و عملیات دیوار کشی آن و نیز آغاز ساخت محوطه تخلیه آهن آلات از جمله طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن با حضور معاون رئیس جمهوری آغاز شد و محوطه بارگیری کلینکر و محوطه حمل و نقل محموله نفت کوره به بهره برداری رسید.

گمرک اینچه برون تنها گمرک خشکی استان گلستان در محدوده شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع شده و محل اتصال راه آهن قزاقستان - ترکمنستان - ایران در خاک جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.