1395-02-30 07:54
3297
0
32206
بازخوانی و تکرار ؛

حاشیه های حضور نوبخت در جلسه شورای اداری استان گلستان در اینچه برون / سخنان آیت الله نورمفیدی و استاندار گلستان

حاشیه های حضور نوبخت معاون رئیس رجمهور و سخنگوی دولت در گلستان را در مطلب زیر بخوانید .

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت صبح امروز وارد گرگان شد و برای بازدید و حضور در جلسه شورای اداری استان گلستان به اینچه برون رفت .

** ساعت 8:30  قطار از گرگان به سمت اینچه برون حرکت کرد.

** نورمفیدی نماینده ولی فقیه ، صادقلو استاندار ، نوبخت معاون رئیس جمهور ، طهماسبی و مروتی معاونان استاندار ، تربتی و ابراهیمی نمایندگان گرگان و ازادشهر ، مدیران کل و فرمانداران در این سفر با  قطار به اینچه برون رفتند .

photo 2016 05 19 11 23 40

** شورای اداری در ایستگاه اینچه برون با حضور نوبخت ، صادقلو استاندار و معاونین و مدیران کل و فرمانداران و منتخبین مردم در مجلس برگزارشد .

سخنان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی گرگان :

** رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی در جلسه شورای اداری گفت : فضای کنونی حاکم بر دریافت مالیات کشور کارشناسانه نیست . در همه جا این مالیات را از صندوق ها می گیرند نه از بخش تولید .

** ما به هیچ وجه راضی به فرار مالیاتی نیستیم ولی میگوئیم باید عدالت مالیاتی وجود داشته باشد ، امروز به دلیل نوع دریافت مالیات در واحد های تولیدی انحراف اتفاق افتاده است و مدیران مطلع حوزه تولید در حال خروج از این بخش هستند .

** وی قوانین را مانع میدان داری بخش خصوصی دانست و گفت : ادبیات صنعت و معدن خوب است ولی عمل گرایانه نیست .امروز بخش های تولید کارگران موسسات مالیاتی هستند و کمر تولید را این موسسات شکسته اند .

** وی یکی از موضوعاتی که بخش تولید آسیب می رساند بحث قاچاق است که امروز در هر سوپر مارکت نوشیدنی ها نیز خارجی است و اغلب قاچاق هستند و باید دید چه دست هایی پشت پرده است .

** دولت باید برای هدفمند کردن یارانه به سمت تولید برنامه داشته باشد تا بخش تولید بتواند مشکلات را حل کند ؛ مطقه آزاد خواسته بخش خصوصی و قول دولت است .

** در حال حاضر نیز سخنرانی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان شروع شده است .

** قرار است نوبخت در مراسم یادواره مرحومان یاک 40 در مصلی گرگان امشب بعد از نماز مغرب و عشا سخنرانی کند .

آیت الله نورمفیدی در این نشست گفت :

**  مسائل اقتصادی با زندگی مردم به صورت مستقیم ارتباط دارد و مسئولین باید مشکلات مردم را به صورت ریشه ای بررسی و مشکلات  را برطرف نمایند .

** دولت به وعده هایی که داده است عمل کند و توجه داشته باشد که آنها را  عملیاتی کند.

** توجه به جزیره آشوراده و گردشگری در این منطقه قرار نبود این میزان طول بکشد لذا درخواست داریم این موضوع هر چه سریعتر پیگیری شود.

** توجه به موضوع دیوار دفاعی گرگان آثار فرهنگی و مسائل فرهنگی استان نیز باید مورد توجه باشد .

** توجه به منطقه آزاد نیز بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه باشد .

** نمایندگان با عشق و علاقه و انگیزه برای پیشرفت استان کار کنند.

استاندار گلستان نیز در این نشست گفت :

** استان گلستان رنگین کمان است و اقلیم های بسیار متفاوتی دارد ، این استان 1450 نوع گیاه دارویی دارد و موقعیت های خوبی دارد ، این استان بزرگترین ذخیره گاه و دریچه ورود به آسیای میانه است

** جزیره آشوراده یک تنوع زیستی بزرگ است و ما در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی نیز موضو عات زیادی داریم

** وی با بیان اینکه 5 درصد از امنیت غذایی کشور را با توجه به تولیدات استان تامین می کنیم گفت : اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مطالبات رهبری و دولت و مردم است که باید به درستی اجرا شود .

** وی به 280 هزار هکتار زمین آماده زهکشی در استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین خسارت های استان موضوع سیل و  آب است  ، وزرش باد استان از شمال به جنوب است و اگر شمال استان خشک شود جنوب نیز خشک خواهد شد

** اگر زهکشی در زمین های شمال انجام شود نیز ما می توانیم حتی اگر به صورت سنتی نیز کشت گندم انجام شود و هرهکتار 2 تن تولید کند می توانیم 600 هزار تن تولید داشته باشیم که استان را در کشور از نظر تولید اول می کند

** کیفیت گندم استان بسیار زیاد است و اگر قیمت خرید تضمینی نیز همچون کیفیت گندم نسبت به مناطقی که کیفیتی کمتر دارند می تواند بهتر کار کرد و نباید قیمت گندم با کیفیت همچون قیمت گندم با کیفیت یکی باشد

** در 30 سال اخیر 110 مورد سیل در استان داشتیم که آخرین آن 5 میلیارد خسارت داشت ، طرح مدیریت جامع سیل تهیه شده است که با اعتبار بودجه مجزا می تواند به استان کمک های بسیاری داشته باشد

** خلیج گرگان نیز در حال خشک شدن است و باید به آن توجه شود ، 2 کانال در استان وجود دارد که می توان با بازگشایی این کانالها این خلیج را از خشک شدن نجات داد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.