1395-02-24 11:15
4408
7
31903
گلستان ما بررسی می کند :

نقدی بر یک انتصاب "سیاسی - دانشگاهی" در گرگان ؛ آغاز تقسیم سهام ؟!

احسان مکتبی، سخنگوی جبهه اصلاح طلبان استان گلستان، با حکم دکتر علی نجفی نژاد به سمت مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان منصوب گردیده است.

به گزارش گلستان ما ؛ در هفته جاری، یک انتصاب سیاسی از نوع 《پساانتخاباتی》 در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ابهاماتی را در ذهن آگاهان و فعالان سیاسی مرکز استان پدید آورده است.

در کمتر از دو هفته پس از راهیابی کاندیداهای اصلاح طلب مرکز استان به مجلس دهم، احسان مکتبی، سخنگوی جبهه اصلاح طلبان استان گلستان، با حکم دکتر علی نجفی نژاد به سمت مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان منصوب گردیده است.

دکتر تربتی نژاد، نماینده منتخب حوزه گرگان و آق قلا، که عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان است، در دوران تبلیغات انتخابات مجلس دهم، از پتانسیل ژورنالیستی احسان مکتبی، به خوبی بهره برده بود.

ضمنا شب قبل از این انتصاب، احسان مکتبی، در حمایت از تربتی نژاد، سخنرانی مفصلی ایراد کرده بود!

شنیده ها حکایت از آن دارد که پیشنهاد اعطای پست به مکتبی از سوی تربتی نژاد مطرح و به سرعت مورد پذیرش ریاست دانشگاه قرار گرفته است.

انتصابات سیاسی اینچنینی در تضاد کامل با روح شایسته سالاری قرار داشته و بسیار زودتر از موعد، فضای تبلیغاتی انتخابات دوره آینده مجلس را بر علیه اصلاح طلبان بسیج خواهد کرد.

اینگونه انتصابات قطعا رقابتی پنهان بین نمایندگان استان بوجود خواهد آورد که هر کدام نیروهای وابسته به خود را در ادارات مختلف تقسیم کنند .

بنظر می رسد تقسیم سهام و وعده های قبل از انتخابات آغاز شده و از این به بعد شاهد حذف برخی نیروهای غیرهمسو با نمایندگان و دولت باشیم و این جنگ قدرت شاید نیم نگاهی هم به تغییر مدیریت ارشد استان گلستان داشته باشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسینی

سلام.ازنظر راقم فرد شایسته این پست چه کسی است؟مگر نه اینکه مکتبی یادگار دفاع مقدس، بسیجی و جانباز و از خانواده محترم شهدا است؟مدیر تحصیل کرده ، اهل ادب و شایسته در حوزه روابط عمومی و رسانه است ؟ظاهرا گناه ایشان در تصدی این پست حضور فعالانه در انتخابات مجلس به نفع منتخب مردم است؟

0
0
پاسخ
1395-02-25 04:45
رصد

با سلامبهتر بود بجای شنیده ها از دانشگاه کسب خبر می کردید که کدام سهام تقسیم شد . مدیر پیشین شاهد و ایثار گر حدود یک ماه پیش به سمت مدیر حراست منصوب شد و ، درضمن در مورد احسان مکتبی مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید . 20 سال سابقه در عرصه فرهنگ ، کارمند رسمی دانشگاه ، مدیر موفق فرهنگی دانشگاه که کانونها انجمن های علمی تشکل های دانشجویی و نشریات را ساماندهی کرد ، دورانی که تعداد نشریات دانشجویی در همین دانشگاه بالغ بر 100 عنوان نشریه بود ، برگزاری دو دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ، حضور عباس کیا رستمی هوشنگ مرادی کرمانی مرحوم عمران صلاحی و دهها چهره ادبی و فرهگی در این دانشگاه ، از خانواده ایثار و شهادت بودنشان که جای خود دارد اهل قلم سفارش بزرگان دین فراموش نشود ، به فرزندان این دیار جفا نکنیم تا افرادی بر ما وارد شوند که یک تصمیم خطای مکافات داشته باشد ، یک بار هم شده به دانشگاه سربزنیم و اوضاع را رصد کنیم .متشکرم

0
0
پاسخ
1395-02-26 03:24
رضا

با سلامفکر میکنم نظر نویسنده بیشتر به این موضوع اشاره دارد که انتصابات اینچنینی و کاملا سیاسی آن هم در محیط دانشگاهی زیاد جالب نیست . البته من خودم بعد از خواندن این خبر تعجب کردم از اینکه آقای مکتبی که تا همین یکی دو ماه پیش مدعی تصدی پستهای کلان مدیریتی در استان بوده (مدیر کل ارشاد، مدیرکل کتابخانه های استان، مدیر کل سازمان جهانگردی و حتی مدیر ارشد استانداری) چطور راضی به انتصاب چنین پست کوچکی در دانشگاه شده است؟ و ای کاش ایشان برای خودشان بهای بیشتری قایل می شدند

0
0
پاسخ
1395-02-26 04:45
حسین

این اداره چی هست که انتصابش باشد برای کسی که الان روزنامه اش در هفته چند هزار تیراز دارد بنابر این اندکی تامل و تحمل داشته باشید احتمالا نکته ای هست که شما نمیدانید، در اداره کلن دو نفر با مکتبی مشغولند . چون کسی نبود و اقای مکتبی انجا بود ایشان قبول کرد به بچه های شاهد خدمت کند همین ، خداوند عقل را به انسان داد تا استفاده شود یک جابجایی اداری را در بوق و کرنا کردن و دمیدن به دروغ و داستانسرایی کردن چه سودی دارد و جالبتر انکه شما خود را مدعی شهادت و انقلاب میدانید خوب پس یکی از جنس انقلاب مدیر شده است چه اشکالی دارد ضمن آنکه معلوم است که بر امثال مکتبی سالهاست جفا شده است اصلن آقای مکتبی با آن تسلط علمی و تخصص فرهنگی قابل قیاس با کدام مدیر فرهنگی است در این استان ادبش علمش شخصیتش خانواده اش کدامش ؟ واقعا حال ادم بد می شود از این بی دینی و بی تقوایی که جان ریزو درشت ما را تسخیر کرده است وقتی یک نصب اداری بی اهمیت یکباره تیتر یک رسانه می شود چه باید گفت بدتر از ان اینکه سایت مدعی شهدا و انقلاب و امام و ..... همای گو مفکن سایه شرف آنجا در ان دیار که طوطی کم از زغن باشد

0
0
پاسخ
1395-02-26 10:18
محمود

با سلام. حال آدم بد میشه وقتی واقعیت و دروغ را با چاشنی قدرت خواهی ترکیب می کنید. آقای احسان مکتبی دانشجوی دکترای علوم سیاسی، دارای تجربه کارعملی و عقلانی درعرصه اجتماعی ، مدنی وروزنامه نگاری، دارای روحیه خدمت به فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران، دارای تعامل سازنده با اقوام ترکمن و سیستانی و... فاقد روحیه رانت طلبی مادی ومعنوی .... دراستان چند تا مثل ایشان را میتوانید پیدا کنید؟ من بارها وبارها ایشان را درحال خدمت به ایثارگران دیده ام و چه خوش بحالش بود دردوره طرد احمدی نژادی خدمتگزاری افرادی نصیبش شده بود که خدمت به آنها ازعبادات است. مکتبی به تنهایی چند تا مدیر کل احمدی نژادی را دریک ترازو بگذارید ازمجموع همه آنها وزین تر و متین تر است. برادر لطفا لایه رویین شعارهایتان را برکنید. خوب در آیینه ببینید که در حکمت عملی تان ازچه کسانی الگو میگیرید؟هوگوچاورز، دختر چه گوارا؟ (چهره های محبوب شخصیت محبوب شما احمدی نژاد).کمی بخود آیید وقتی قدرت همه چیز باشد سایر ارزشها فراموش میشود. لطفا کمی به حکمت عملی اسلامی بیندیشید.

0
0
پاسخ
1395-02-27 09:39
احمدی

برادر جان تمام این رزومه عریض و طویلی که در مورد آقای مکتبی گفتید درست است.سوال این است که چرا یه همچین شخصیت مهمی که دارای توانمندیهای بسیار قوی میباشد باید اینگونه در یک اتاق کوچک مدیریت تنها کارمند اداره ایثارگران دانشگاه را بر عهده بگیرد؟ آیا بهای توانمندی ایشان همین است؟ چرا اصلاح طلبان پتانسیل های قوی خود را اینگونه می سوزانند و چرا اصلا مکتبی قبول کرد که این ... را بپذیرد و در این پست بسیار کوچک خدمت کند؟

0
0
پاسخ
1395-02-28 05:08
علی بایزیدی

برایم بسیار جالب است که کلیه نظرها مخالف نظر خبرنگار محترم است. بنده به عنوان یکی از نشریه داران استان، آقای احسان مکتبی را از همه جهات علمی، تجربی و انسانی تأیید می کنم و الحق جایگاه ایشان بسیار بالاتر از این پست های کوچک است. آقای مکتبی از خانواده ایثارگران و شهداست و امثال ایشان در منطقه بسیار انگشت شمار است.

0
0
پاسخ
1395-02-28 11:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.