1395-02-15 03:15
1385
0
31457
هشدار استاندار گلستان:

حتی یک کارخانه هم نباید در گلستان تعطیل شود / افرادی که زمین مرغوب را گرفته اما برای احداث واحد صنعتی اقدام نمی کنند خلع ید می شوند

استاندار گلستان گفت : افرادی که زمین های مرغوب استان را جهت ایجاد واحد صنعتی در اختیار گرفته و در یک بازه زمانی مشخص هیچ اقدامی نکنند ، خلع ید خواهند شد.

 به گزارش گلستان ما ؛ حسن صادقلو استاندار گلستان در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در سال 95 که با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در محل استانداری گلستان برگزار گردید ، ضمن بیان مطلب فوق گفت : اگر یک واحد صنعتی تعطیل شود ، راه اندازی مجدد آن کار بسیار دشواری است و نیاز به هزینه به مراتب بیشتری دارد ، لذا باید تلاش کنیم تا از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری نماییم .

 استاندار گلستان با بیان این که دولت ، دستور تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را با هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی داده و مصوبات این کارگروه بر بخشنامه های داخلی دستگاه های اجرائی اولویت دارد ، گفت : بانک ها ، شرکتهای آب و برق و گاز و هر دستگاهی که به نوعی مشکلی با واحدهای تولیدی دارد نباید آن مشکل را به مراجع قضایی بکشاند و موجبات تعطیلی واحد تولیدی را فراهم نماید ، بلکه حتی المقدور باید با تعامل و از طریق این کارگروه نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید .

دکتر صادقلو با اشاره به مشکلات زیر ساختی شهرکهای صنعتی در استان گلستان ، از مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور خواست تا در خصوص تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی استان گلستان توجه ویژه تری نسبت به سایر استانهای برخوردار داشته باشند .

 وی اظهار کرد: صنعت کوچک، صنعت حاکم بر استان گلستان است و بر این اساس واحدهای صنایع کوچک بیشترین بخش شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان را به خود اختصاص داده اند و لذا لازم است این واحدها را هدف برنامه های خود قرار دهیم .

 استاندار گلستان، کاهش قیمت تمام شده را یکی از راهکارهای رونق اقتصادی برشمرد و افزود: قیمت تمام شده کالاها بالا است و این موضوع باعث ایجاد مشکل فروش برای واحدها می گردد زیرا توان رقابتی آنها را پایین می آورد و اگر کمک کنیم تا قیمت تمام شده در حوزه تولید کاهش یابد بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی رفع می شود و در بسیاری از موارد شاید دیگر نیازی به اختصاص تسهیلات برای مساعدت واحدها نباشد . توسعه در تولید و رونق اقتصادی باید با کاهش قیمت حاصل شود.

 صادقلو همچنین گفت : باید به واگذاری زمین در شهرک‎های صنعتی توجه بیشتری داشت و یقینا افرادی که زمین های مرغوب استان را جهت ایجاد واحد صنعتی در اختیار گرفته و در یک بازه زمانی مشخص هیچ اقدامی نکنند ، خلع ید خواهند شد و زمین به سایر متقاضیان واگذار می شود .

 وی به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که مجوزهایی را در واحدها دریافت می‎کنند نیاز به آموزش دارند و باید برخی مسائل به این سرمایه‎گذارانی که به دنبال تأسیس بنگاه در استان هستند آموزش داده شود.

 استاندار گلستان با اشاره به مشکلات بازنشستگی 30 نفر از کارگران معادن ذغال سنگ نیز اظهار داشت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر بخشنامه های داخلی ادارات و دستگاه های اجرائی اولویت دارد و باید مشکلات بازنشستگی این 30 کارگر معادن ذغال سنگ توسط تامین اجتماعی برطرف شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.