1395-02-14 04:30
3643
1
31392
گلستان ما بررسی می کند :

عیسی غلامی ؛ مرد رد صلاحیت ها یا مرد قانون !!

امثال سلیم و تندروهای اصلاح طلب هیچگاه از روند بررسی صلاحیتها توسط شورای نگهبان راضی نخواهند بود اما مردم استان و افکار سالم و آگاه بدانند عیسی غلامی در این دوره فقط به قانون عمل کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ هفته نامه سلیم در ویژه نامه نوروزی سال 95 خود طی مطلبی با عنوان عیسی غلامی مرد رد صلاحیتها به روند بررسی صلاحیتها در انتخابات مجلس دهم در هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان اعتراض و با نام بردن از عیسی غلامی مسئول این نهاد مهم خواسته به نوعی وی را مقصر همه این حوادث جلوه دهد .

هفته نامه سلیم متعلق به خانواده مهیمنی ها در گرگان است ، خانواده ای که محمد هاشم مهیمنی استاندار سابق گلستان در زمان اصلاحات و شهردار سابق یکی از مناطق تهران در زمان کرباسچی زعیم آن به شمار می رود و از لحاظ گرایش سیاسی به جریان افراطی اصلاح طلب وابستگی دارد .

طبعا با این خط مشی یکی از منتقدین جدی شورای نگهبان از روز تشکیل تا روزی که وجود خواهد داشت و بر روند انتخابات نظارت خواهد کرد ، نشریه سلیم است و فرقی هم نمی کند چه کسی بر مسند شورای نگهبان نشسته باشد .

اما سلیم در ویژه نامه نوروزی خود نوشته است : "همه کسانی که بخواهند در باره انتخابات پنجم خبرگان و انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حرفی بزنند و قلم فرسایی بکنند باید از او یاد کنند و افکار او را بشناسند.

 امضاء عیسی غلامی بر پای نامه رد صلاحیت های زیادی بود تقریبا او نیمی از 300 کاندیدایی که ثبت نام کرده بودند را رد صلاحیت کرده است .

در این رد صلاحیت ها ؛ او تنها نبود همکاران او در هیئات نظارت شورای نگهبان ؛ غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در عصر احمدی نژاد و عین الله شهابی امام جمعه شهر خان ببین ( نشریه روب رو ؛ شماره سوم 15بهمن 1394) و افرادی دیگری از جمله حمید بهمنی نژاد ؛ عبدالرسول نیشابوری ؛ و....بودند ."

ادبیات مورد اشاره بخشی از مطلب تخریب آمیز سلیم خطاب به شورای نگهبان استان بود که البته یک ماه قبل از انتخابات مرحله دوم نوشته شده بود و اصلاح طلبان نمی دانستند که برنده قاطع مرحله دوم می باشند وگرنه شاید به این تندی نمی رفتند .

عیسی غلامی مرد قانون

اما عیسی غلامی مغز متفکر اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهه 80 استان گلستان به شمار می رود . او را جزو تئوری پردازان اطلاعاتی و ایجاد کننده تفکر تشکیلاتی ساختاری در این زمینه می دانند . او سالها جبهه و خدمات ارزنده در دوران دفاع مقدس و بعد از آن را در کارنامه دارد و جانباز جنگ تحمیلی و به قولی شهید زنده است .

اخلاص ، تدین و تقوی وی بر کسی پوشیده نیست و آنچه که از ایشان در هیات نظارت انتخابات بر استان گلستان دیده شد جز عمل به قانون و اجرای آن نبوده است .

همه می دانند ثبت نام حداکثری اصلاح طلبان در انتخابات شیوه ای برای مشغول کردن شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت  12 هزار نامزد در یک هفته بود اما در استان گلستان عیسی غلامی با متانت ، آرامش و صرف وقت بسیار دقیقا صلاحیتها را بررسی کرد .

49 درصد داوطلبین مجلس در گلستان در مرحله اول در هیات نظارت استان و هیات مرکزی احراز صلاحیت شدند ، 28 درصد تائید نشده و 23 درصد نیز عدم احراز شده بودند .

" عیسی غلامی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان  در خصوص دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیدا ها گفت :  افرادی که رد صلاحیت یا عدم احراز شدند با مستندات و دلایل محکمی بوده است ، برخی افراد به دلیل داشتن جرائم مالی از قبیل رشوه ، اختلاس ، خیانت در امانت ،تحصیل مال از طریق نامشروع که برای این موارد حکم دادگاه وجود دارد .

غلامی در ادامه اذعان داشت : حضور فعال در فتنه 88 ، ارتباط با جریان انحرافی ، کلاهبرداری ، فساد اخلاقی ، شرب خمر ، سوء شهرت ، تخلفات اداری که منجر به انفصال از خدمت دولتی شده است تحریم انتخابات و نقص در مدرک تحصیلی از جمله موضوعات و دلایلی است که باعث  شده صلاحیت این 28 درصد مورد تائید هیات نظارت استان و هیات نظارت مرکزی قرار نگیرد. "

عیسی غلامی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اما این دوره کاملا رسانه ای بود و تمام هیاهوها و غوغاسالاری ها را از طریق رسانه های دیداری و نوشتاری پاسخ می داد ، کاری که در ادوار گذشته معمولا صورت نمی گرفت و عملکرد شورای نگهبان در هاله ای از مظلومیت می ماند .

برخورد قاطع با استانداری گلستان

او حتی با سازمانها و ادارات هم برخوردی قاطع داشت و برای اولین بار در عمر هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ، رئیس این نهاد به استاندار گلستان بابت حضور یک کاندیدای خاص در شورای اداری استان تذکر کتبی داد و بعد از جواب استاندار و قانع نشدن ، آنرا به دادگستری جهت برخورد ارجاع داد.

شناسایی گلوگاه های موثر بر سرنوشت و سلامت انتخابات ، عزل برخی بازرسان در شب انتخابات مرحله دوم ، انتخاب چندین ناظر سر هر صندوق و صیانت از آرای مردم اتفاق مهمی بود که عیسی غلامی برای استان رقم زد و در دوره ای که دولتی ها بیش از هر زمان دیگری اشتیاق دخالت در امر انتخابات را داشتند این عیس غلامی بود که دندان طمع آنها را کشید و دغدغه های مردم را رفع کرد.

آنچه که مشخص است امثال سلیم و عناصر تندرو و افراطی اصلاح طلب هیچگاه از روند بررسی صلاحیتها توسط شورای نگهبان راضی نخواهند بود اما مردم استان و افکار سالم و آگاه بدانند عیسی غلامی در این دوره فقط به قانون عمل کرد و اگر عزم و اراده قاطع و ولایتمداری و ایثار ایشان نبود قطعا حجم تخلفات دولتی ها و اصلاح طلبانی که خود را به بدنه دولت وصل کرده و عزم خود را برای گرفتن مجلس جمع کرده بودند چند برابر می شد .

عیسی غلامی محور سلامت انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم در گلستان بود و اولین مسئولی بود که خبر نتایج انتخابات گرگان را در صبح 11 اردیبهشت رسانه ای کرد ، برای او فرقی نمی کرد چه جناح و چه کسانی پیروز می شوند ؛ مهم سلامت و صیانت از آرای مردم بود که بخوبی انجام شد و از این رو باید وی را یکی از استوانه های سالم نظام در گلستان بدانیم .

متاسفانه جریانی که مدام از رعایت قانون و قانونمداری دم می زند در این دوره از انتخابات ، بارها اقدامات خلاف قانون انجام داده و هیچگاه نیز به افکار عمومی و رسانه ها پاسخگو نبوده است . لذا می طلبد مقامات قضایی با تخلفات صورت گرفته برخورد صریح بکنند و نتیجه آن نیز اطلاع رسانی شود تا در ادوار بعدی هیچ کاندیدایی نتواند تخلف کند و این شائبه که با تخلفات برخوردی نمی شود نیز از بین برود .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.