1395-02-12 10:54
2639
1
31320
معلم، معمار قلب هاست

گفتگوی خواندنی با معلمی که عضو شورای شهر است / گرزین : مدارس کوچک مردان بزرگی را تربیت می کند

به مناسبت روز معلم به سراغ ناصر گرزین یکی از اعضای شورای شهر گرگان رفتیم و با او در این خصوص گفتگویی را ترتیب دادیم که مشروح آن را می توانید در ذیل ببینید .

به گزارش گلستان ما ؛ روز 12 اردیبهشت شهادت شهید مطهری در کشور به عنوان روز معلم نامگذاری شده است و در این روز مقام معلم ارج نهاده می شود ، به همین بهانه به سراغ یکی از اعضای شورای شهر گرگان که سابقه 26 ساله در آموزش و پرورش دارد رفته و گفتگویی با ایشان انجام دادیم که در ادامه می توانید متن کامل این مصاحبه را مشاهده نمایید.

ناصرگرزین عضو شورای اسلامی ابتدا ضمن تبریک روز کارگر و هفته معلم به همه معلمان و جامعه فرهنگیان اظهارکرد: در سال 1349 در روستای شاهکوه در یک خانواده کشاورز به دنیا آمدم و یک دختر و 2 پسر دارم ، در حال حاضرنیز ساکن خیابان آیت الله کاشانی کوی اوزینه گرگان هستم.

وی ادامه داد: دوران ابتدایی تا راهنمایی را در مدرسه اوزینه گرگان خوانده و دوران دبیرستان را نیز در دبیرستان شهداء گرگان به پایان رسانده ام .

این عضوشورای اسلامی شهرگرگان با اشاره به اینکه شغل پدرش کشاورزی بود ، گفت : در آن زمان نقش اجتماعی معلمی در جامعه بسیار تاثیر گذار بود و خانواده ها دوست داشتند فرزندانشان در چنین شغل هایی به جامعه خدمت کنند البته من نیز به معلمی علاقه داشتم.

وی ادامه داد: به همین خاطر بعد از پایان دوران تحصیل در دبیرستان امتحان ورودی تربیت معلم را دادم و بعد از پذیرش و دریافت دانش نامه کاردانی اولین تجربه تدریس را در مدرسه راهنمایی روستای محروم شاهکوی سفلی آغاز کردم و در ادامه کار مدارج علمی بالاتر را کسب نمودم و در حال حاضر در حال تکمیل پایان نامه خود در دکتری مدیریت گرایش اقتصاد هستم.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: پس از شاهکوه مدت 5 سال در روستای قرن آباد در سمت مدیر و دبیر فعال بودم بعد از آن به روستا های نوده ملک ، حسین آباد ملک ، سیاتلو ، 4 سال نیز در جلین مدیر مدرسه بودم بعد از آن مدت 7 سال کارشناس مدارس در آموزش و پرورش گرگان بودم و مدت 4 سال نیز به عنوان مدیر گروه مدارس راهنمایی و ابتدایی آموزش و پرورش گرگان فعال بودم و به جامعه معلمی خدمت می کردم.

گرزین با بیان اینکه از زمان معلمی در این روستای محروم شاهکوی سفلی تجربیات زیادی را به دست آوردم که در آینده به رشد و پیشرفت من کمک کرد ، افزود : وقتی به دوران معلمی خود می نگرم می بینم که معلمی را به عنوان شغل نمی توان دانست و باید معلمی را عشق و هنر انسان سازی دانست .

707557

وی معلمی را سخت ترین شغل دانست و گفت : حساسیت این شغل در ساختن آینده فرزندان مان در جامعه بسیار تاثیر گذار است به شکلی که یک حرف و یا یک رفتار معلم می تواند آینده فرزندان را تغییر دهد و به همین دلیل همه کس نمی توانند در این رشته فعالیت کنند .

این عضو شورای شهر گرگان در ادامه خاطر نشان کرد : اعتقاد قلبی دارم توسعه کشور در گروی توسعه فرهنگی است و دولت می تواند با کمک به ارتقاء آموزش و پرورش این توسعه فرهنگی را راحتر رقم بزند.

وی استفاده از تجربیات خود در آموزش و پرورش را در جهت افزایش توانمندی در مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار دانست ، گفت : توجه به کرامت و معیشت معلمان یکی از نکاتی است که در کارها باید مورد توجه قرا بگیرد و من نیز به سهم خود در اجرای امور و با رایزنی ها سعی دارم تا در این جهت به آموزش و پرورش کمک نمایم.

گرزین در ادامه تصریح کرد : همکاران فرهنگی من در رشد و بالندگی من تاثیر زیادی داشتند و اولین بار نیز به توصیه همین همکاران جرقه خدمت در مدیریت شهری در ذهنم شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو دوره است که در پارلمان محلی گرگان افتخار خدمت گذاری را دارم ، افزود : جامعه به فرهنگیان اعتماد بیشتری دارد و من نیز تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به جامعه در مدیریت شهری به کار می بندم.

این معلم با تجربه با مقایسه فضای شورای شهر و آموزش و پرورش تصریح کرد : در هر دو بخش فضا برای خدمت محیا است و هدف خدمت به مردم است ولی در آموزش و پرورش معلمان بدون منت برای ساختن افرادی تاثیرگذار در جامعه تلاش می کنند و بحث مادی دیده نمی شود ولی در مدیریت شهری مباحث متفاوت تری داریم.

وی در ادامه به محیط همدلی موجود در فضای معلمی اشاره کرد و گفت : صداقت و سلامت رهاورد معلمی برای مدیریت شهری برای من بوده است و کمک کرده تا از نگاه خدمت رسانی فاصله نگیرم.

وی در پایان از همه مدیران و مسئولین خواست تا به حفظ کرامت جایگاه معلمی کمک کنند و بدانند معلمان با جان و دل برای ساختن جامعه تلاش می کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.