1393-06-30 18:25
3266
7
3130
NGO ها را تحت کنترل دارم !

دیدار مدیر کل محیط زیست گلستان با مدیر سایت گلستان ما / مهاجر : با سیاسی کاری در عرصه محیط زیست مخالفم

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت : محیط زیست عرصه سیاسی بازی نیست و اوضاع محیط زیست استان بطور دقیق تحت کنترل می باشد .

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر اسماعیل مهاجر مدیر کل محیط زیست استان گلستان عصر روز یکشنبه ( 30 شهریور ) در دیدار و گفتگو با مدیر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در این اداره کل اظهار کرد : اینکه رسانه ها انتقاد کنند خیلی خوب است و بنده بارها گفتم که رسانه ها باید آزاد باشند تا مشکلات و مسائل مربوط به محیط زیست را نقد کنند .

مهاجر افزود: امروز استان گلستان بسیاری از مشکلات سایر استانها در زمینه های زیست محیطی را ندارد چون بخوبی آنها را مدیریت کرده است ، استان مازندران روزانه 3 هزار تن پسماند دارد ولی نتوانسته است با این مشکل مبارزه کند اما در استان گلستان خوشبختانه معضلی بنام پسماند نداریم و ما به دنبال تفکیک زباله از مبدا هستیم تا باز آوری شود .

وی با اشاره به اینکه در بحث فاضلاب ها هم اتفاقات خوبی در استان رقم خورده خاطر نشان کرد: بسیاری از ما به مواد پیرامون و مشکلاتی که می توانند در اثر نفوذ در زمین و سفره های آب های زیر زمینی ایجاد کنند بی اطلاعیم در حالی که محیط زیست استان در این زمینه ها ورود پیدا کرده ، که نمونه اش سم  د.د.ت بود که بعد از جنگ جهانی ممنوع شد اما تا سالها در انبارها وجود داشت و استفاده می شد که بدترین اثرات را روی موجودات زنده و محیط داشت .

مدیر کل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: یک کیلو روغن اسیدی ناشی از ضایعات یک کارخانه می تواند برای از بین بردن تمامی آبزیان یک رودخانه کافی باشد اما با مدیریت ما و ارتباط با کارخانه ای در طوس این روغن ها تبدیل به گرانول شده و در صنعت سیمان استفاده می شود .

مهاجر گفت : در بحث آتش سوزی های اخیر که با برنامه رودررو سیمای گلستان شروع شد ، بنده اولین بار بود که آقای مقدم را می دیدم و بنده شرایط و دلایل آتش سوزی را توضیح دادم اما برخی ها معتقد بودند که تا مساحت آتش سوزی 1000 هکتار نشود شرایط بحرانی نیست و از طرفی بعد از کلی هماهنگی و کاغذ بازی یک هیلی کوپتر از تهران آمد که سبد آب نداشت و ما ناچارا آقای خاندوز خبرنگار صدا و سیمای گلستان را سوار کردیم تا از فضای آتش سوزی فیلمبرداری کند .

استاد دانشگاه گلستان تصریح کرد : مشکلات ما در این بخش به گونه ای بود که ما در شرایط بسیار بدی قرار داشتیم اما توانستیم خوب اوضاع را مدیریت کنیم .

این مقام مسئول گفت : بنده سالهای سال است که در نهادهای انقلابی چون بسیج و سپاه و ... بودم و جزو خانواده های شهدا هستیم و معتقدم این راهی که آمده ایم راه برگشتی ندارد و باید همچنان بمانیم و سرسختانه در راه انقلاب تلاش و هزینه کنیم و در این سالها اتهامات زیادی را متوجه بنده کردند که به یاری خداوند از همه آن بحران ها گذشتیم .

مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه در بحران آتش سوزی اخیر سه سایت همزمان مطلب می نوشتند و انتقاد می کردند افزود : اعتقاد دارم که در زمان بحران این کارها زیاد فایده ای ندارد و بجای حاشیه سازی همه باید کمک کنند تا بحران خاتمه پذیرد .

دکتر مهاجر در خصوص شبهاتی که در پارک ملی گلستان بوجود آمده تصریح کرد: بنا بود دکتر نمکی و خانم جمشیدی برای تهیه واریانت شمالی پارک و جاده و مطالعات در این زمینه به این منطقه بیایند و هر دو جزو مشاوران سازمان محیط زیست و نیروهای قراردادی این سازمان هستند و شبهات و موارد مطرح شده در این زمینه کذب بود و بر عکس کار ما را در این قسمت خیلی عقب انداخت .

وی با تکذیب خبر تبعید یکی از کارکنان پارک اظهار کرد : این فرد خودش درخواست انتقال داده بود و فرد دیگر نیز با نظر خود من به شهر دیگری رفت .

مدیر کل محیط زیست گلستان در پایان اظهار داشت : محیط زیست عرصه سیاسی بازی نیست و به هیچ عنوان اجازه نمی دهم که هر نهاد ، شخص و یا NGO ایی بخواهد از این عرصه سوء استفاده کند و عرض می کنم که تمام شرایط موجود در عرصه محیط زیست استان گلستان را تحت کنترل دارم .

در ادامه این نشست ، فرامرز گلستانی مدیر سایت گلستان ما نیز ضمن تبریک انتصاب مجدد دکتر مهاجر به سمت مدیرکلی محیط زیست استان گفت : در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشته باشیم که نگاه ها به مقوله محیط زیست و چگونگی دفاع از آن متفاوت است و برخی از برداشت ها و نقطه نظرات منتشر شده در رسانه ها نیز منبعث از همین تفاوت در زاویه دید به این موضوع و مسائل مرتبط با آن بوده است .

گلستانی افزود: امروز باید طرفداران واقعی محیط زیست و مدعیان آن را از هم تفکیک کرد و اگر قرار است نسبت به محیط زیست فریادی هم زده شود در تمام موارد باشد و این گونه نباشد که در نقطه ای مانند تپه نورالشهداء گرگان ، BBC فارسی هم خبر دار شود اما در مورد تله کابین و ... همه سکوت کنند .

مدیر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما با اشاره به سرعت زیاد تحولات در زمینه های گوناگون نسبت به سال های قبل ، اذعان داشت : امروز تنوع و تکثر رسانه های در اختیار عموم و سهولت استفاده از آنها باعث شده تا هیچ خبر و موضوعی پنهان نماند و این موضوع می تواند هم به عنوان نقطه قوت و هم به عنوان یک زمینه آسیب برای مسئولین و مدیران باشد و در این خصوص میزان آشنایی و چگونگی مواجهه با این تحولات و رسانه ها تعیین کننده است .

وی در پایان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد محیط زیست سالم و حفاظت و نگهداری مناسب از آن خاطر نشان کرد : در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست در سراسر استان گلستان ، پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما از همه توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

همشهری

به به جناب گلستانی مبارکه !اول می زنید بعد می نشینید و گفتگو می کنید .ای ول !

0
0
پاسخ
1393-06-30 20:56
خبرنگار

به نظر می رسد با وجود برخی افراد حاشیه ساز ، محیط زیست گلستان هیچ وقت روی آرامش را نخواهد دید .خیلی ها به حضور و فعالیت این افراد حساسیت دارند و متاسفانه باید هزینه این مساله را محیط زیست و مردم بپردازند .

0
0
پاسخ
1393-06-30 21:00
جباری

آقای مدیر کل با مدیر سایت دیدار کرد یا مدیر سایت با آقای مدیر کل؟ خوب برا خودتان نوشابه باز می کنید

0
0
پاسخ
1393-06-31 03:48
علی

بدانید و آگاه باشید که آقای گلستانی بدلیل پرونده مطرح در دادگستری کمی حالش خوب نیست . و لذا بخاطر شکایت محیط زیست و پیگیری آقای مهاجر رفت دست به دامن بشه تا موضوع بدتر نشه. و کار را ماست مالی کنه . ( رجوع شود به تیتر اولیه گلستان ما در خصوص مهاجر و محیط زیست و جو سازی انجام شده ) . نتیجه : چون نوشته های گلستان ما کذب و دروغ بود . گلستانی قول داد جبران کنه عکس حاج اسماعل رو تیتر یک کنه دیگه از این کارها نکنه . مهاجر هم شکایت رو پس بگیره .. و لذا .....

0
0
پاسخ
1393-06-31 09:26
علی

آقای گلستانی خیلی ترسیدی . بیچاره مهاجر رو خیلی کشیدی پائین . وقتی پست قبلی رو برات فرستادیم مطمئن بودیم که این کارو انجام میدی . البته در خصوص حاج آقا نور هم فتیله رو خوب کشیدی پائین .

0
0
پاسخ
1393-06-31 10:19
سیف الاسلام

ضرب المثل : زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند ؛مهاجر و گلستانی دو عضو یک خانواده اند اگر گوشت یکدیگر را بخورند استخوان هم را دور نمی اندازند .تفرقه افکنان بین مسئولین و رسانه ها هم همچنان در اب نمک باشند ، از این دست دیدارها زیاد بوده که برخی رسانه ای نشده و برخی هم رسانه ای شده ، بچه های خوب ؛ شما تا به سیاست سایت گلستان ما پی ببرید خیلی زوده ؛مجاهدت این جوانان و رتبه کشوری که دارند به همراه بصیرت و استفاده از عامل بازدارندگی رسانه ای و توکل به خداوند به آنها قدرت و انرژی می دهد.در تایید رفتار و اثرگذاری سایت گلستان ما همین بس که به اذعان مدیر کل محیط زیست و برخی تحلیلگران بعد از آن انتقادات بود که 40 میلیارد تومان بودجه برای این کار به استان آمد .آیا بازهم به کارکرد گلستان ما ایراد دارید ؟اگر دارید که بهتر است در خودتان شک کنید .

0
0
پاسخ
1393-06-31 23:59
معلم

ای کاش آقای مهاجر ............خدایا همه را به راه راست هدایت کن

0
0
پاسخ
1393-07-03 15:56

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.