1395-02-09 12:44
4952
4
31110

آخرین گمانه زنی های های انتخاباتی دور دوم در حوزه گرگان و آق قلا

آخرین گمانه زنی ها در فاصله 24 ساعت تا انتخابات حکایت از پیشتازی طاهری دارد ، هر چند اصلاح طلبان به تربتی راضی شده و پشتوانه خوب امانزاده هم باعث شده تا خطر حذف ائتلاف امید نیز احساس شود .

به گزارش گلستان ما ؛ کمتر از 24 ساعت دیگر انتخابات دور دوم مجلس دهم آغاز می شود ، انتخاباتی که از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار شده و حالا همه منتظرند تا ببینند تکلیف 68 نماینده باقیمانده مجلس و ترکیب جناحی پارلمان به چه صورتی در خواهد آمد .

در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا بعد از برگزاری دوره اول حوادث زیادی اتفاق افتاد که شاید مهمترین آن تغییر فرماندار گرگان ، ائتلاف نبی هزارجریبی و تربتی نژاد و در کنار سفرهای شخصیتهای مهم سیاسی کشوری به گلستان بود .

با بررسی اجمالی وضعیت انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا بنظر می رسد مردم گرگان به این نتیجه رسیده اند که در بین 4 کاندیدای فعلی حجت الاسلام سید علی طاهری یک سر و گردن بالاتر از بقیه بوده و در همه ابعاد ویژگی های یکی نماینده را دارد .

چه اینکه مناظرات محدود برگزار شده بین 4 کاندیدا که گاها با عدم حضور برخی کاندیداها مواجه می شد ، دکتر طاهری یک سر و گردن از بقیه بالاتر بوده و جوابهای قانع کننده ای به مخاطبین داده است .

حضور دو دوره ای در مجلس ، پاکدستی ، اصالت خانواگی ، سخنوری و حجب و حیای حجت الاسلام طاهری باعث شده تا مردم همچنان نگاه خاص به وی داشته باشند ، گمانه زنی ها نشان می دهد که وی احتمالا یکی از دو کاندیدای انتخابی مردم در دهم اردیبهشت ماه باشد .

اما ائتلاف امید که توسط شورای اصلاح طلبان درست شده ، در این مدت بیکار نبوده و فعالیتهایی داشته که مهمترین آن آوردن شخصیتهای کشوری نظیر عارف ، کواکبیان ، مرعشی و ... برای ایجاد موج انتخاباتی بوده که همه انها تقریبا بی اثر شده است .

آنچه که مشخص است بر سبد آرای دو کاندیدای ائتلاف امید رای چندانی اضافه نشده و گمانه زنی ها حاکیست که ائتلاف از اساس صوری بوده و کاندیداهای ائتلاف به دنبال تک رای هستند .

اصلاح طلبان نیز به این نقطه رسیدند که به احتمال بسیار زیاد یکی از 2 نماینده مرکز استان ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر طاهری خواهد بود لذا به دنبال این هستند که حداقل گزینه اصلی خود یعنی تربتی نژاد را به مجلس بفرستند لذا حتما تک رای خواهند داد .

1456557566 dr 6

رای چهارم طاهری و رای بالای دو نامزد اصلاح طلب در دور اول انتخابات گرگان در 7 اسفند ،  اصلاح طلبان را دچار اشتباه محاسباتی کرد که کار طاهری تقریبا تمام است لذا با زیاده خواهی تمام به دنبال هر دو کرسی افتادند اما الان متوجه شدند که بخش زیادی از مردم گرگان با حجت الاسلام طاهری بوده و امانزاده هم توانسته پشتوانه خوبی برای خودش جمع کند و حتی خطر حذف هر دو گزینه اصلاح طلبان وجود دارد .

به همین جهت رادمهر مامور شده تا در آق قلا از مردم این شهر درخواست کند در کنار اینکه به امانزاده رای می دهند یک رای هم به تربتی نژاد بدهند اما ترکمن ها نیز می دانند اگر به گزینه اصلاح طلبان رای بدهند ممکن است باعث نرفتن امانزاده بعد از 40 سال به مجلس بشوند .

نبی هزارجریبی هم یکی از گزینه هایی است که معمولا روی زبانها است اما خیلی از سیاسیون او را قربانی ائتلاف می دانند و می گویند شاید او بعدها به اینکه با اصلاح طلبان ائتلاف کرده گلایه کند چون او دور اول با بی مهری اصلاح طلبان خارج از لیست قرار گرفت اما رای بالایی آورد .

گزینه مهم دیگر این حوزه امانزاده است ، مرد کارکشته ترکمن حالا به همراه پتانسیل سیتسانیهای انبارالوم خود را در یک قدمی بهارستان می بیند . ترکمن ها و فعالان سیاسی منطقه بعد از 40 سال احساس می کنند که فرصت خوبی پیش آمده تا یک دوره مجلس را تجربه کنند .

به هر حال 30 ساعت دیگر تقریبا نتایج اولیه مشخص می شود و می توان دید که دو نماینده راه یافته به مجلس مرکز استان چه کسانی خواهند بود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

mohamad

آخه شما با کدوم یک از مردم گرگان صحبت کردین. چرا نظرات خودتون رو به مردم گرگان نسبت میدین؟ همین عدم درک درست از جامعه و نظر مردم باعث شکست سنگین شما شد. سرتون رو از زیر برف بیارین بیرون"با بررسی اجمالی وضعیت انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا بنظر می رسد مردم گرگان به این نتیجه رسیده اند که در بین 4 کاندیدای فعلی حجت الاسلام سید علی طاهری یک سر و گردن بالاتر از بقیه بوده و در همه ابعاد ویژگی های یکی نماینده را دارد ."

0
0
پاسخ
1395-02-11 04:36
احسان

نتیجه انتخابات مرحله دوم معلوم کرد که این تحلیل شما بی اساس بود

0
0
پاسخ
1395-02-11 11:21

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.