1395-02-08 10:28
2576
0
31079
تمام گفتنی های دور دوم از زبان عیسی غلامی:

تمام گلوگاه هاي موثر بر سرنوشت و سلامت انتخابات شناسایی شده اند / در هر شعبه 5 تا 7 ناظر داریم

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت : براي یک انتخابات سالم و قانوني و صیانت ازاز آراي تك تك هم استاني هاي عزيز تمام گلوگاههای موثر بر سرنوشت و سلامت انتخابات شناسایی شده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ عيسي غلامي رئيس هيات نظارت بر انتخابات استان در برنامه گفتگوي ويژه خبري سيماي گلستان اظهار کرد : انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 21 استان به مرحله دوم كشيده كه شامل 122 شهرستان و 55 حوزه انتخابيه مي شود ، در سطح اين 55 حوزه 136 داوطلب باهم رقابت مي كنند تا تكليف 68 كرسي مجلس شوراي اسلامي كه بدون نماينده مانده در جمعه آينده مشخص شود.

سهم استان ما از اين مرحله به اين صورت است كه در 10 شهرستان 3 حوزه انتخابيه انتخابات در جمعه آينده انتخابات برگزار مي شود و 8 داوطلب براي تعيين تكليف 4 صندلي مجلس شوراي اسلامي با يكديگر رقابت می کنند .

غلامی افزود : در 3 حوزه انتخابيه بناست كه انتخابات مرحله دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان گلستان برگزار شود، در حوزه انتخابيه مينودشت و توابع ،گرگان وآق قلا ، كردكوي و توابع انشا... انتخابات برگزار مي شود كه 863 شعبه اخذ راي در اين 3 حوزه پيش بيني شده است .

شورای نگهبان جلوی اقدامات خلاف قانون را می گیرد

وی با اشاره به اینکه شوراي نگهبان بر اساس قانون موظف است كه برسلامت انتخابات نظارت كند تصریح کرد: اگر احيانا در مسير روند اجرايي انتخابات مواجه با اقدامات خلاف قانون كه مضر بر سلامت انتخابات است شد جلوي اين خلاف ها را بگيرد.

غلامی افزود : در مرحله اول انتخابات در 7 اسفند94 در استان گلستان انتخابات در مجموع در يك شرايط مطلوب و قانونمندي برگزار شد وصحت انتخابات در استان گلستان مورد تاييد قرار گرفت هر چند در بعضي از حوزه هاي انتخابيه ما شاهد وقوع جرايم و تخلفات انتخاباتي بوديم.

اما در بررسي هايي كه شوراي نگهبان انجام داد جمع بندي اين بود كه حجم اين تخلفات و جرايم در حدي نيست كه بخواهد سلامت انتخابات در 6 حوزه انتخابيه در 7 اسفند را مورد خدشه قرار دهد و موجب ابطال انتخابات گردد.

Election

در مرحله دوم هم تعدادی تخلف داشتیم

وی خاطرنشان کرد: البته ما تخلفات و جرايم انتخاباتي كه در مرحله اول صورت گرفته بود ، بخشي را به دادگستري استان گلستان ارجاع داديم ، بخشی هم بعد از مرحله دوم ارجاء خواهيم داد و متاسفانه درمرحله دوم هم تعداد  محدودي تخلفات و جرايم انتخاباتي به وقوع پيوسته كه بخشي از آن ها را به دادگستري ارجاع داديم بخشي را هم كه انشا... جمع بندي ما كامل شد پس از پايان انتخابات به مراجع قضايي ارجاع ميدهيم

رئیس شورای نگهبان گلستان گفت : با حضور حماسي وپرشور هم استاني هاي عزيزم در جمعه آتي در پاي صنوق هاي راي و با رعايت قانون توسط 8 نامزدي كه رقابت مي كنند و با انجام وظايف قانوني توسط عوامل اجرايي ، عوامل نظارتي شاهد انتخاباتي خوب وسالم خواهيم بود .

به دنبال نظارت موثر و حرفه اي در روند اجراي انتخابات هستيم

عیسی غلامی با بیان اینکه ما در هر انتخابات به وي‍ژه در اين انتخابات به دنبال نظارت موثر و حرفه اي در روند اجراي انتخابات هستيم افزود: براي همين موضوع تمام گلوگاه هايي كه بر سرنوشت و سلامت انتخابات  موثراند را شناسايي كرديم . براي اين كه انتخابات در بستري سالم و قانوني برگزار شود و بتوانيم از آراي تك تك هم استاني هاي عزيز مراقبت و حفاظت بكنيم .

وی با اشاره به اینکه تدابير خاص نظارتي را براي همه اين گلوگاه ها پيش بيني كرديم گفت: شبكه نظارت را آموزش داديم و در حال توجيه وآموزشند  وآخرين جلسات توجيهي اين افراد تا چهارشنبه به اتمام خواهد رسيد  وبه اميدخدا با مساعدت مردم انتخاباتي خوب و قانونمند و سالم برگزار مي كنيم .

نظارت بر تعرفه ها قبل و بعد از برگزاری انتخابات خواهد بود

غلامی بیان کرد: يكي از گلوگاه هايي كه براي ما بسيار مهم است موضوع نظارت بر روند نگهداري و توزيع تعرفه هاي اخذ راي هست كه مخزن نگهداري تعرفه ها با نظارت هيئت نظارت پلمپ شده و مراقبت ميشود و همچنين تعرفه هاي مورد نياز همه شهرستان ها با نظارت و مراقبت هيئت نظارت  بخشي از آن توزيع شده و به مراكز اصلي حوزه هاي انتخابيه يعني به سه فرمانداري گرگان ،كردكوي ، مينودشت اين تعرفه ها توزيع شده است .

وی تاکید کرد : بر روند نقل و انتقال تعرفه ها ما نظارت كافي داريم كه اين ها حوزه هاي اصلي هستند با هماهنگي هيئت نظارت حوزه اصلي و هيئت اجرايي حوزه مربوطه انشا... تدابير لازم اتخاذ مي شود كه اين تعرفه ها به شهرستان هاي حوزه هاي فرعي هم منتقل شود .

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: گلوگاه ديگري كه براي ما بسيار مهم است حصول اطمينان خاطر از خالي بودن صندوق هاي اخذ راي قبل از شروع راي گيري است كه نمايندگان هيئت نظارت به اين امر نظارت مي كنند و همچنين ما تدابير ويژه خاصي را پيش بيني كرديم .

IMAG2131

سه گروه می توانند در دور دوم رای دهند

عیسی غلامی افزود :حتما در رسانه ها مردم عزيز شنيده اند كه درمرحله دوم فقط سه گروه از مردم ميتوانند در انتخابات شركت كنند .

گروه اول كساني هستند كه در جمعه پيش رو 18 سال آنها تمام ميشود ،راي اولي ها  در استان گلستان 2887 نفر هستند كه اين افراد اين توفيق نصيبشان ميشود كه در رغم زدن سرنوشت سياسي انتخاباتي  خودشان شركت كنند .

 گروه دوم كساني هستند كه در مرحله اول موفق نشدن در هيچ يك از حوزه هاي انتخابي در سراسر ايران در انتخابات شركت كنند اين گروه هم مجاز هستند در انتخابات مرحله دوم در هر حوزه انتخابيه اي كه تمايل دارندشركت كنند ؛

گروه سوم اندكي شرايط سخت تر مي شود كساني كه در مرحله اول انتخابات شركت كردند اين افراد مجاز هستند كه در آن حوزه انتخابيه اي كه در مرحله اول شركت كردند در مرحله دوم نيز در هم آنجا شركت كنند و راي شان را بدهند ، مثلا كسي كه  در حوزه انتخابيه كردكوي ،گميشان ،بندرگز ،بندر تركمن راي داده نميتواند در گرگان و يا آق قلا راي دهد.

یک ناظر ما فقط شناسنامه ها را کنترل می کند

وی تصریح کرد: براي اينكه ما اين موضوع را خوب كنترل بكنيم علاوه براينكه از طرف عوامل اجرايي افرادي هستند شناسنامه مردم را در شعبه اخذراي كنترل مي كنند ما ناظر ويژه اي را آموزش داده و و در همه شعب اخذ راي بكارگيري مي كنيم تا شناسنامه اشخاص را مجددا كنترل نمايد.

غلامی اضافه کرد: يك تدبير ويژه ديگري هم كه در اين مرحله اتخاذ كرديم در كنار منشي در هر شعبه كه سامانه ثبت احوال را كنترل  مي كند در كنار اين ما يك ناظر ويژه ديگري اختصاصا پيش بيني كرديم كه بر كارهاي اين منشي شعبه نظارت كند كه طبق قانون اين كنترل ها را انجام دهد .

یک ناظر قبراق فقط در شمارش آرا اضافه می شود

وی اشاره کرد: تدبير ويژه ديگري كه بازاختصاصا پيش بيني كرديم كه البته اين تدبير آخري در مرحله اول انتخابات هم ساري وجاري بود يك ناظر ويژه اي را كه با تجربه است و به آيين نامه هاي شمارش آرا مسلط است پيش بيني كرديم كه در روز انتخابات استراحت كند در پايان راي گيري بر امر شمارش آرا نظارت كند .

در كنارش 4 تا 5 ناظر ديگري هم هستند چون عوامل شعبه  در هنگام شمارش آراءخسته هستند ناظر ويژه شمارش كه يك نيروي قبراق ،سر حال و تازه نفس و متخصص اين كاراست وارد عمل مي شودتااز تك تك آرا مردم مراقبت بكنيم .

مسئول هیئت نظارت گلستان گفت : علاوه بر اين ها ما بازرسين ويژه اي را تربيت كرديم ،آموزش داديم ،بعد از ظهرامروز من با بازرسين ويژه هيئت نظارت استان جلسه داشتم اين افراد از پنجشنبه 24 ساعت قبل از انتخابات در 10 شهرستان مستقر مي شوند تا بر مقدمات انتخابات و هم درروز راي گيري و هم در تجميع آرا نظارت كنند تا طبق قانون روند انتخابات برگزارشود .

جلوی آراء سازماندهی شده و هدفمند گرفته می شود

عیسی غلامی اظهار داشت : در انتخابات مجلس شوراي اسلامي منعي وجود ندارد ، فردي كه مي خواهد براي اولين بار راي بدهد در هر حوزه انتخابيه در سراسر ايران مي توانند راي بدهد و هيچ مانع قانوني ندارد البته اگر ما مواجه بشويم كه بصورت سازماندهي شده و هدفمند بخواهند در يك حوزه انتخابيه اي عده اي حضور يابند تدابير لازم براي اين كار در نظر گرفته شده كه جلوي اين كار گرفته شد.

وی با اشاره به نقش مردم گفت : مردم هميشه كمك حال نظام جمهوري اسلامي در همه انتخابات بوده اند در مرحله اول به ما بسيار كمك كردند ،هم گزارش هاي به موقع مردمي و هم اطلاعات بسيار مناسبي كه به هيئت نظارت استان دادند براي ما بسيار مفيد بود.

635051115119771444

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند

غلامی یادآور شد:  از مردم عزيز خواهش مي كنم كه اگر مواجه با وقوع تخلفات انتخاباتي بودند به اين دور نگار گزارشات خود را ارسال كنند 32256140 وحتما مورد توجه ما وهمكارانمان در هيئت نظارت استان قرار ميگيرد .

مضافا بر اينكه اگر در روز راي گيري در شعبه اخذ راي با تخلفي مواجه شدند ميتوانند درهمانجا به همكاران ما كه به عنوان ناظر شوراي نگهبان در شعب اخذ راي حضور دارند و از طريق كارت شناسايي كه براي آنها صادر كرديم وبه لباس آنها آويخته است ،عوامل نظارتي مشخص ميشوند  مي توانند به ناظرين ما گزارش بدهند .

ويا اينكه به هيئت نظارت بخش يا شهرستان و اگر تمايل داشتند به هيئت نظارت استان از طريق اين دورنگار گزارشاتشان را بفرستند و حتما اين گزارشات مورد رسيدگي و و توجه قرار ميگيرد

در سه حوزه انتخابیه 863 شعبه اخذ رای داریم

رئیس شورای نگهبان گلستان گفت: ما براي 863 شعبه اخذ راي در3حوزه انتخابيه بطور ميانگين 5 تا 7 نفر ناظر شوراي نگهبان را سازماندهي كرديم اين افراد همه نيروهاي با تجربه و قديمي و مسلط به قوانين نظارتي هستند كه بر انتخابات نظارت مي كنند .

که اميدواريم با اين شبكه گسترده مردمي نظارت كه از خود مردم هستند مورد وثوق مردم هستند، بتوانيم انتخابات را به سلامت و با رعايت قانون پشت سر بگزاريم .

غلامی گفت : طبق قانون بعد از اينكه انتخابات با ابلاغ مقامات دولتي به پايان رسيد موضوع شمارش آرا شروع مي شود يعني اينكه پلمپ صندوق ها را باز مي كنند عوامل اجرايي و نظارتي تعرفه هاي راي كه در داخل صندوق هست را بيرون مي آورند وشمارش مي كنند و آرا هر داوطلب  محترم را آنجا جمع بندي مي كنند ،ليست مي كنند .

6 صورتجلسه بعد از شمارش آرا تنظیم می شود

وی تصریح کرد: نتيجه نهايي در يك فرمي كه ما انتخاباتي ها اصطلاحا الف 71 اسمش  را گذاشتيم در 6 نسخه اين نتيجه آرا در آن شعبه اخذ راي صورت جلسه مي شود .

اين صورت جلسه مي بايستي توسط عوامل  اجرايي و نظارتي صندوق امضا شود و در 6 نسخه تنظيم گردد و 1 نسخه را را داخل صنوق اخذ راي به همراه تعرفه هاي راي  قرار داده صندوق راي را پلمپ مي كنند نسخه هاي ديگر تعداي به وزارت كشور و تعدادي هم به شوراي نگهبان ارسال مي شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.