1395-02-08 07:09
2411
1
31044
نماینده گلستان در مجلس خبرگان:

دست درازی آمریکا به اموال ایران حاصل خوش رقصی ساده اندیشانی است که به ساز برجام می رقصند

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به غارت ثروت بلوکه شده ایران توسط امریکا به بهانه غرامت برای کشته شدگان جنگی که کشورمان در آن دخالتی نداشت، گفت: زیاده خواهی های امریکا در دوران پسا برجام، حاصل خوش رقصی ساده اندیشانی است که به ساز برجام می رقصند.

به گزارش گلستان ما، آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: در کشور کسانی داریم که برجام را تنها منجی خود می دانند گویی که امام زمانشان ظهور کرده است اما این نوع رفتارها خوی استکباری کشورهای غربی به ویژه امریکا را تحریک می کند. 

وی با اشاره به لزوم حفظ استحکام کشور مقابل نظام استکبار، تاکید کرد: اگر ضعیف النفس های کشور این نوع رفتارها را از خود نشان نمی دادند، اینچنین دست درازی هایی به اموال ایران هیچ وقت رخ نمی داد. 

آیت الله شاهرودی اظهار کرد: کشورهای استکبار طلب هیچگاه نمی توانند از خوی استکباری خود دست بردارند به ویژه اینکه اسیر بدخواهانی همچون رژیم صهیونیستی باشند. آن ها تا فشار نبینند و مجبور نشوند، به انجام کار درست تن نمی دهند.

وی با بیان اینکه در جریان برجام همین مقدار هم که قلم روی کاغذ رفت به دلیل این بود که آن ها چاره دیگری غیر از مذاکره نداشتند، اظهار کرد: کشور ایران در این مذاکرات یک طرف و آمریکا و کشورهای اروپایی طرف دیگر قرار گرفتند که این نشان می دهد امروز ما از یک استحکام ویژه ای برخوردار بوده و در موقعیتی جهانی قرار داریم که این موقعیت اجازه می دهد  مقابل چندین کشور به رایزنی بنشینیم.

وی افزود: اگرچه پذیرش طرف مقابل در توافقات به اندازه کشیده شدن قلمی روی کاغذ بود ولی قدرتمندی ایران را نشان می دهد که آن ها علیرغم فشارها و  لابی گری های صهیونیسم از درون، با ما به مذاکره نشستند و حالا به دنبال این هستند که خارج از برنامه برجام اقدامات دیگری انجام دهند که رضایت استکبار درونی خود را جلب کنند. این یعنی اگر آن ها بخواهند برای کسب منافع خودشان مقداری کوتاه بیایند، بالادستی هایشان این اجازه را نمی دهند. 

آیت الله شاهرودی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به توانمندی های داخلی، تاکید کرد: تنها راهکار برای مایوس کردن دشمن این است که روی پای خودمان بایستیم و نیازمان به کشورهایی که می توانند ما را تحریم کنند، رفع کنیم.

 وی با اشاره به این بیت شعر که «سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد/ آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد»، گفت: ما باید به ایمان، توانمندی ها و ظرفیت های درونی خودمان تکیه کنیم، هر چه ایمان و توانمندی های ما بیشتر شود، کرنش استکبار  بیشتر و عمل استکباری کمتر می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید دوباره به اینکه آمدن کشورهای غربی پای میز مذاکره بخاطر ایستادگی کشورمان بود، خاطر نشان کرد: آن ها تنها در صورتی به برجام عمل می کنند که ما استحکام خود را حفظ کرده و از خود ضعف نشان ندهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

احسن حاج آقا

0
0
پاسخ
1395-02-10 13:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.