1395-01-24 02:02
3981
0
30248
سردرگمی مهم‌ترین مطالبه خبرنگاران ؛

انتقاد مسئول مطبوعات ارشاد گلستان از تامین اجتماعی استان / تفسیر این سازمان از قانون بیمه خبرنگاران اشتباه است

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در راستای حل مشکل بیمه رسانه ها مکاتباتی داشتیم و همچنین جلسه ای با حضور برخی از اعضای خانه مطبوعات و فعالین رسانه ای با مدیرکل تامین اجتماعی گلستان برگزار شدکه به عقیده بنده تفسیر این سازمان از قانون اشتباه است.

به گزارش گلستان ما ؛ ایرج رمضانی مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان طی گفتگویی اظهارکرد: استان گلستان 86 رسانه دارای مجوز دارد که فعالین مطبوعاتی در این رسانه ها فعالیت می کنند .

وی ادامه داد : از این تعداد رسانه  در حال حاضر 19 پایگاه خبری در استان گلستان مجوز فعالیت گرفته اند که حدود 15 پایگاه خبری استان فعالیت رسانه ای انجام می دهند .

رمضانی با بیان اینکه در چیزی حدود 300خبرنگار و فعال رسانه ای در استان داریم که 50 نفر از این خبرنگاران بیمه نشریه هستند ، گفت: طبق قانون خبرنگاران این نشریات مشمول آیین نامه اجرایی تبصره 5 قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایگاه های خبری استان گلستان با مجوز وزارت ارشاد و مجوز دفتر نشریه صادره از این اداره کل اقدام به بیمه کارکنان و خبرنگاران خود کرده اند توسط تامین اجتماعی مشمول قانون شناخته نشده اند .

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت : در راستای حل این مشکل مکاتباتی را با تامین اجتماعی گلستان داشتیم و همچنین جلسه ای با حضور برخی از اعضای خانه مطبوعات و فعالین رسانه ای با آقای حیدرنژاد مدیرکل تامین اجتماعی گلستان داشتیم که به عقیده بنده تفسیر این سازمان از قانون اشتباه است چراکه قانون به صراحت به رسانه های مکتوب نیز اشاره نکرده است .

وی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی می تواند یا این رسانه ها را نیز همچون رسانه های مکتوب مشمول قانون قرار دهد یا اینکه برای شفاف سازی قانون از سازمان مرکزی خود استعلام نماید .

رمضانی در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع را از طریق وزارت ارشاد پیگیر هستیم تا از طریق تعامل با تامین اجتماعی یا تفاهم نامه ای با این مجموعه به نتیجه برسانیم و در صورتی که این موضوع به نتیجه مناسبی نرسد باید با نمایندگان مجلس وارد بحث شویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.