1393-06-21 18:03
6502
20
2736
مقاله ای از حسن بیارجمندی ؛

سادَة الشهدا ؛ طرحی که در گلستان بر روی زمین مانده است !

این طرح قریب یکسال پیش با همت و همکاری کانون شمیم ولایت شهرستان مینودشت(طلبه بزرگوار حسن خواجه) تهیه و تدوین شد و علی رغم پیگیری ها و برگزاری جلسات مختلف استانی و کشوری نامبرده در ارتباط با اجرای آن،متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسید و طرح یاد شده بر زمین مانده است!

به گزارش گلستان ما ؛ سادَة الشهدا اقتباس از این کلام نورانی حضرت علی علیه السلام گرفته است که «سادة الشهداء في الدنيا و الآخرة، لم يسبقهم سابق، و لا يلحقهم لاحق» که در بعض ادعیه وارده نیز که اختصاص به قبور شهدا دارد به این عبارت اشاره شده است:السلام عليكم أيها الربانيون، أنتم لنا فرط و نحن لكم تبع و أنصار، أشهد أنكم أنصار الله جل اسمه و سادة الشهداء في الدنيا و الاخرة، صبرتم و احتسبتم و لم تهنوا و لم تضعفوا و لم تستكينوا حتي لقيتم الله عزوجل علي سبيل الحق و نصرة كلمة الله التامة، صلي الله علي أرواحكم و أبدانكم و سلم تسليما.

و همچنین پيام امام خمينى (ره) به مناسبت شهادت آيت الله حاج سيد اسدالله مدنى رضوان الله عليه (شهيد محراب):خط سرخ شهادت، خط آل محمد (ص) و على (ع) است و اين افتخار ازخاندان نبوت و ولايت به ذريه طيبه آن بزرگواران و به پيروان خط آنان به ارث رسيده است. درود خداوند و سلام امت اسلام بر اين خط سرخ شهادت و رحمت بى پايان حق تعالى بر شهيدان اين خط در طول تاريخ.روح الله الموسوى الخمينى( 21 شهريور 1360)


00003

 

مقدمه :

شهدای  عظیم الشان اسلام ناب محمدی(ص) که خود زنده و از سفره خداوند متعال رزق و روزی می خورند؛ ما نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر سفره آنان نشسته ایم و متنعم از ان رزق و روزی الهی هستیم لذا «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» و کمترین این تشکر یاد این شهداست که البته کمتر از خود شهادت  نیست.این یاد  و خاطر شهدای گرانقدر وقتی به نام« سادَة الشهدا » اسلام ناب محمدی(ص) گره می خورد؛ تکلیف و بار مسئولیت ما را به امر رسول اکرم(ص)  که می فرمایند: انا شافع يوم القيامة ...رجل احب ذريتى باللسان والقلب... المكرم لذريتى من بعدى... سنگین تر می کند.

اگر ما بخواهیم بطور اخص روزی را برای یاد این شهیدان گرانقدر اختصاص دهیم؛ بی درنگ با روز عید اکبر،عید غدیر پیوند معناداری خواهد یافت؛ روزی که براساس یک سنت حسنه پیروان راستین اهل بیت علیهم السلام به دیدار سادات می روند و براساس همین کلام نورانی رسول الله با زبان و قلب خویش ابراز محبت و آنان را اکرام می کنند.لذا یاد« سادَة الشهدا »جبهه عظیم اسلام ناب محمدی(ص)در این روز و نشستن بر سفره آنان بزرگترین مسئولیتی است که  بر عهده ماست و می تواند به ابعاد و احیای این عید اکبر بلحاظ محتوایی و جهت گیری صحیح تری متناسب با راه این شهدا به مخاطبین خود بدهد؛و این خود دارای برکات بسیار اجتماعی،فرهنگی و حتی سیاسی در امت اسلامی(ایران،عراق،پاکستان،لبنان،سوریه،یمن،بحرین و...) است. ارائه الگوهای جهانی و جبهه واحد فرهنگی سادَة الشهدا امت اسلامی.

بيان موضوع:

عصاره اسلام ناب محمدی(ص) که در آئینه تمام نمای خطبه غدیر تجلی یافته است؛با وجود بعض مصائب و انحرافات از این مسیر ناب ،به نور«مصباح الهدی» ثارالله امام حسین علیه السلام روشن و با « سفینة النجاة »امت اسلامی را در این دنیای طوفان زده،تاکنون بر این سبیل رهنمون ساخته است.این کلام امام خمینی(ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است بخوبی ابعاد چنین شجره طیبه  و نقش بی نظیر و بی بدیل الگویی و معرفتی آن در تاسیس حیات طیبه تحت لوای اسلام محمدی(ره) را نشان می دهد.

امروز که نهضت عظیم اسلامی بر همین خاستگاه و مختصات بیش از نیم قرن(از آغاز تا کنون) پرچم اسلام ناب محمدی(ره) به رهبری امام خمینی(ره) برافراشته و شاهدیم که ثمرات آن تحت زعامت جانشین خلف آن امام ملکوتی،حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مدظله العالی در ام القری جهان اسلامی به بارنشسته است؛بنحوی که دوست و دشمن،جمهوری اسلامی ایران را بعنوان الگوی تمام عیار اسلام ناب محمدی(ص) در جهان می شناسند .حفظ و تقویت این ثمره اصلی-که مرزهای جعرافیایی را درنوردیده و از کوثر آن انسان های کامل در کشورهای مختلف سیراب و ملت های بسیاری بیدار شده اند-یک ضرورت انکار ناپذیر است.بالاخص آنکه دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) در داخل و خارج تحت دو جریان مقراضی تکفیری و التقاطی بدنبال نشان دادن یک چهره جعلی و پوشاندن آن چهره الهام بخش به جهانیان است.

بدین ترتیب بیش از هر زمان دیگر در این پیچ تاریخی به الگو و مدلی فراگیر نیازمندیم که در سایه آن بتوانیم در عمق و شعاع یاد شده اسلام ناب محمدی را زنده نگاه داریم؛بی شک سادَة الشهدا اسلام ناب محمدی(ره) در عرصه های مختلف از آغاز نهضت تا کنون-که خود از جنس و انوار«مصباح الهدی» ثارالله امام حسین علیه السلام می باشند؛می توانند با اتفاق علی رغم اختلافات قومی،ملیتی(سطح بین الملل) به بزرگترین ناوگان تدافعی فرهنگی مبدل و تحت نام و یاد سادَة الشهدا امت اسلامی را در این دنیای طوفان زده، بر این سبیل رهنمون سازند.

00001

اهداف  این طرح در دو سطح ذیل می توان در نظر گرفت:

الف. هدف كلي:
بهره گیری از ظرفیت سادَة الشهدا جهان اسلام جهت ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) با تاکید بر خطبه غدیر

ب. هدف اختصاصي:
بهره گیری از نفوذ معنوی و علایق مردم نسبت به سادات و پیوند زدن آن با مقام شامخ شهادت جهت ترویج فرهنگ مقاومت حسینی(امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش مظهر سادَة الشهدا) و در نتیجه تقویت جبهه مقاومت اسلامی در امت اسلامی.

ج. هدف فرعي:
- تنوع بخشی به یادواره های شهدا و یکپارچگی یادواره های شهدای سید در سراسر کشور و جهان اسلام حول محور غدیر
-گسترش و بسط مراسم های محدود خانگی غدیر به مجالس عمومی در سطوح شهرستان، استان،کشور و منطقه و بین الملل

د. هدف كاربردي:
معرفی الگو،تولید محتوی،آثار و ادبیات فاخر ملی و جهانی حوزه وارثان و ابنای غدیر سادَة الشهدا در بستر شبکه ملی اطلاعات

روش اجرا
1-میدانی از طریق برگزاری کنگره های استانی،کشوری و بین المللی،جشنواره های فرهنگی و هنری
-یادواره شهرستانی(شجره طیبه سادَة الشهدا)
-کنگره استانی(اشجار طیبه سادَة الشهدا)
-کنگره کشوری(جنة طیبه سادَة الشهدا)
-کنگره بین المللی(جنات طیبه سادَة الشهدا)

2- کتابخانه ای از طریق همایش های علمی و اجرای پروژهای مطالعاتی
(علاوه بر ایجاد بانک اطلاعاتی سادَة الشهدا بطور غالب برنامه های برگزاری کنگره در دیگر کشورها و مطالعه و اجرای جشنواره ها و همایش های علمی و هنری کشوری و بین المللی است.)  

00002          

یادآور می شود این طرح قریب یکسال پیش با همت و همکاری کانون شمیم ولایت شهرستان مینودشت(طلبه بزرگوار حسن خواجه) تهیه و تدوین شد و علی رغم پیگیری ها و برگزاری جلسات مختلف استانی و کشوری نامبرده در ارتباط با اجرای آن،متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسید و طرح یاد شده بر زمین مانده است!

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

واقع بین

حسن جان .سریعا عکس های شهدا را که در داخل آرم یهود گذاشته ای جمع کن تا بعنوان شیطان پرست تهمت نخوری و ادامه ماجرا .... آقای بیارجمندی عزیز نمادی که برای ارائه عکس شهدا بکار گرفته شده و حتما شما در آن نقشی نداشته اید از نمادهای مهم اسلامی است که صهیونیست ها سالهاست در صدد حذف آن هستند . به همین خاطر آرم خود را در سالهای اخیر شبیه آن ساخته اند . ولی چه کنیم که چند نفر مغرض بی سواد به آن اشکال وارد کرده و آن را ستاره داود و مرتبط به اسرائیل میدانند . ولی نمی دانند و یا شاید دانسته در صدد حذف آن هستند و نمونه آن کاری است که در مزار شهدای گمنام انجام داده و جهانی ترسو و محافظه کار را وادار به حذف آن کردند . تا ازطرف گلستان ما بر چسب نخوردی کاری بکن .

0
0
پاسخ
1393-06-29 00:06
حسن بیارجمندی

در این کار آنچه بیشتر مورد نظرم بوده است نمادی سازی ازعِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ با مرکزیت شهید و مقام شامخ شهید در نزد خداوند است چراکه کعبه« خانه خدا» مربع و طواف مسلمانان حول این مربع بعنوان یک مربع دیگر، 8ضلعی ای ایجاد می کند و حضور تصویر شهید در چنین نقطه و مرکزیتی به منزله عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ است؛این چنین مرکزیت در میان دو مربع کعبه و طواف کنندگان با وجود کلمه الله در آرم قرارگاه سازندگی خاتم http://khatam.com/کاملا تداعی کننده چنین مفهومی می باشد.الباقی دیگر حاشیه ای است که من درنظر ندارم با ورودم به این موضوع اصل این طرح را به حاشیه ببرم

0
0
پاسخ
1393-06-29 12:02
واقع بین

احسنت به مرامت آقای بیارجمندی . پس به دوستانت که مخالف نماد اسلامی هشت ضلعی هستند و به اشتباه آن را ستاره داود مینامند و در گلزار شهدا با فشار به بنیاد شهید در حذف این نماد برای خودشان پیروزی فراهم کرده اند.و نماد میدان شهرداری را هم زیر سئوال برده اند. نیز یاد بده که این نماد خار چشم صهیونیست ها است و باید از آن دفاع شود .

0
0
پاسخ
1393-06-30 03:08
دکتر سلام

سید اسدالله مدنی امام جمعه و نماینده امام در تبریز :یک شب امام حسین را در خواب دیدم که بالای سر من آمد و دستی به سر من کشید و این جمله را فرمود « یا بنی انت مقتول» که جواب دو سوال من در آن بود ایشان مرا فرزند خود خطاب کرد یعنی من سید و از نسل پیامبرم و به من بشارت داد که در راه دین کشته می شوم.

0
0
پاسخ
1393-06-21 15:35
سید رضا

چه طرح جدید و قشنگی، بنیاد شهید و سپاه باید هرچه سریعتر یان طرح رو عملیاتی کنند و اینکه این طرح برای اولین بار از استان ما ارائه شده در خور تقدیر و تشکر از این دوستان می باشد.

0
0
پاسخ
1393-06-22 01:11
فاطمه سادات

ما هر قدر از شهیدان بگیم و کار کنیم باز هم کم هست برای شخص خودم جالب بود این طرح که ظرفیت عظیم شهدای سادات رو خوب به تصویر کشیدن.بنیاد شهید اگر اگر دوست دارید و برای شما زحمتی نیست حمایت کنید اگر.

0
0
پاسخ
1393-06-22 01:18
شهید

بروبچه های کانون شمیم ولایت باز گل کاشتن،فقط روی طرح های رو زمین مانده و مغفول کار میکنند .یقینا خود شهدا کمکتون میکنند هر چند مسئولین حمایتتون نکنندیا علی

0
0
پاسخ
1393-06-22 10:52
مطلع

یادواره شهدای سید در کشور اجرا می شود و کافی است در همین موتورهای جستجوگر نسبت به جستجوی آن اقدام کنید و می بینید که این یادواره ها در سراسر کشور در ایام امامت و کرامت برگزار می گردد به خصوص اینکه تجلیل از شهدای سید و ایثارگران سید نیز برگزار می گردد اما به این شکل و در قالب یک مانیفست تشکیلاتی بالطبع جالب است انشالله که تمامی یادواره ها به صورت هدفمند برگزار گردد و از کمی گرایی به صورت کیفی گرایی حرکت کنیم یادواره ها بزرگترین کارناول فرهنگی ایثار و شهادت است که در استان گلستان غریب به 500 یادواره در سال و با اعتبار خود مردم برگزار می گردد . برگزاری یادواره ها به دست مردم و برای مردم است و مسئولین و حاکمان دولتها نبایستی دخالت کنند و ما نباید برای هر کار فرهنگی منتظر حضور مسئولین باشیم و اگر این باشد اساسا کار فرهنگی معنی و مفهومی ندارد کار برای مردم ، یادواره برای مردم ، حضور معنوی شهدا در زندگی مردم و همه اینها با مردم و برای مردم است به امید آنروز

0
0
پاسخ
1393-06-22 22:42
حسن بیارجمندی

برادر یا خواهر گرامی مطلع و جستجوگر!!؟اولا گفتیم که این طرح در گلستان بر روی زمین مانده است ثانیا آنچه که شما در موتور گوگل جستجو کرده اید و موفق به کشف شده اید یادوارهای معمول در سطح شهرستان و نهایت یک استان است که ما همه اینها را مطالعه و ارزیابی کرده ایم و انها نه براساس شکل،اهداف،سطح و محتوی هیچ سنخیتی با این طرح ندارد ثالثا یادواره خوب است اما آنچه به کار عمق می بخشد« راه واره »هاست .بنظر شخصی ام ما در یادواره ها می بایست جریان فکری شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی را بجهت سنخیت راه این شهدای بزرگ با راه امام حسین (ع) جاری کنیم رابعا همچنانکه جانشین سپاه استان دکتر کریمی اول در واکنش به یکی از یادواره ها و مدعو آن بیان داشتند.برگزاری این یادواره ها از نظر شما و این« راه وارهها »از نظر ما متولی دارد و البته مشارکت مردمی هم لازم است

0
0
پاسخ
1393-06-23 06:36
حسن بیارجمندی

انتقاد یک مقام بلندپایه از یک مسجد و یک یادواره شهدا در گرگان جانشین سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه سپاه و بنیاد شهید متولی برگزاری یادواره ها هستند خاطرنشان کرد: در گرگان رسم شده یک عده خوشان مستقیما نسبت به برگزاری یادواره اقدام کرده، سخنران دعوت می‎کنند و شهر را به هم می‎ریزند.http://www.golestanema.com

0
0
پاسخ
1393-06-23 02:21
واقع بین

حسن جان .سریعا عکس های شهدا را که در داخل آرم یهود گذاشته ای جمع کن تا بعنوان شیطان پرست تهمت نخوری و ادامه ماجرا .... آقای بیارجمندی عزیز نمادی که برای ارائه عکس شهدا بکار گرفته شده و حتما شما در آن نقشی نداشته اید از نمادهای مهم اسلامی است که صهیونیست ها سالهاست در صدد حذف آن هستند . به همین خاطر آرم خود را در سالهای اخیر شبیه آن ساخته اند . ولی چه کنیم که چند نفر مغرض بی سواد به آن اشکال وارد کرده و آن را ستاره داود و مرتبط به اسرائیل میدانند . ولی نمی دانند و یا شاید دانسته در صدد حذف آن هستند و نمونه آن کاری است که در مزار شهدای گمنام انجام داده و جهانی ترسو و محافظه کار را وادار به حذف آن کردند . تا ازطرف گلستان ما بر چسب نخوردی کاری بکن .

0
0
پاسخ
1393-06-29 00:06
حسن بیارجمندی

در این کار آنچه بیشتر مورد نظرم بوده است نمادی سازی ازعِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ با مرکزیت شهید و مقام شامخ شهید در نزد خداوند است چراکه کعبه« خانه خدا» مربع و طواف مسلمانان حول این مربع بعنوان یک مربع دیگر، 8ضلعی ای ایجاد می کند و حضور تصویر شهید در چنین نقطه و مرکزیتی به منزله عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ است؛این چنین مرکزیت در میان دو مربع کعبه و طواف کنندگان با وجود کلمه الله در آرم قرارگاه سازندگی خاتم http://khatam.com/کاملا تداعی کننده چنین مفهومی می باشد.الباقی دیگر حاشیه ای است که من درنظر ندارم با ورودم به این موضوع اصل این طرح را به حاشیه ببرم

0
0
پاسخ
1393-06-29 12:02
واقع بین

احسنت به مرامت آقای بیارجمندی . پس به دوستانت که مخالف نماد اسلامی هشت ضلعی هستند و به اشتباه آن را ستاره داود مینامند و در گلزار شهدا با فشار به بنیاد شهید در حذف این نماد برای خودشان پیروزی فراهم کرده اند.و نماد میدان شهرداری را هم زیر سئوال برده اند. نیز یاد بده که این نماد خار چشم صهیونیست ها است و باید از آن دفاع شود .

0
0
پاسخ
1393-06-30 03:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.