1393-06-18 12:40
6804
16
2576
مسئولان حساس تر باشند :

نگرانی مردم گرگان از اجرای "دختر یانکی" / نمایشی که مازندران به آن مجوز نداد + گزارش تصویری

نمایش دختر یانکی در شرایطی موجبات نگرانی مردم گرگان را بوجود آورده که هیئت نظارت استان مازندران به این نمایش مجوز نداده بود .

به گزارش گلستان ما ؛ نمایش دختر یانکی با حضور بازیگران مطرح کشوری مانند بهنام تشکر و یکتا ناصر به کارگردانی بهرام تشکر از سه شنبه شب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

نکته مهم اینکه برای اکران این برنامه تبلیغات وسیعی در این زمینه صورت گرفته و بنرهای متعددی در سطح شهر زده شده و نهادهای مختلفی چون فرهنگ و ارشاد و شورای اسلامی شهر گرگان نیز از آن حمایت کردند .

شب گذشته اولین شب اکران این نمایش بود که با نگرانی و مخالفت تعدادی از بینندگان مواجه شد . مضمون این نمایش به روابط نامشروع و دوستی زن و مرد در حالی که زن نامزد داشته و ترویج پدیده هایی اینچنینی بر می گردد .

اولین شب این نمایش با تاخیر 1 ساعت و نیمی آغاز شد و تا ساعت 12:30 ادامه داشت در حالی که یک ماشین 206 به سرقت رفت ،  عدم راه دادن به برخی خبرنگاران ، پوشش نامناسب دختران و اختلاط بیش از حد نیز حاشیه ساز شده بود.

این در حالی است که فرساد یکی از بانیان این نمایش مدام دم از فرهنگ و اولویت آن بر اقتصاد و سیاست می زند و با استناد به سخنان رهبری عنوان می کرد که ما باید به مردم خوراک فرهنگی مناسب بدهیم .

اما امروز نگرانی از پخش این نمایش به سطح شهر گرگان کشیده شد و دربرخی محافل خبری و خصوصی انتقادات زیادی به مضمون این نمایش شد و آن را کاملا ضد فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی دانستند و ترویج این پدیده های زشت در جامعه را کپی برداری از ماهواره دانستند .

امروز نشست خبری این نمایش برگزار شد که حاشیه های زیادی داشت . این نشست نیز با یک ساعت تاخیر برگزار شد و خبرنگاران زیادی آمده بودند .

یکتا ناصر و بهنام تشکر نیز با تاخیر وارد این نشست شدند و به سوالات محدودی پاسخ دادند . یکتا ناصر در جواب سوال یکی از خبرنگاران در مورد بهترین فیلم ها و سوابق خود وی را به اینترنت حواله کرد و گفت : در اینترنت همه موارد مربوط به من وجود دارد .

یکتا ناصر در جواب به این سوال که تغذیه فرهنگی این نمایش برای مخاطب چیست عنوان کرد: قرار نیست یک نمایش به هم باورها و اعتقادات و نیازهای جامعه و مردم پاسخ دهد .این جلسه نهایتا با تهدید مسئولین هتل مبنی بر کشیدن فیوز و قطع برق ساعت 13:35 دفیقه تعطیل شد و سوالات بسیاری از خبرنگاران پرسیده نشد.

این موارد در حالی است که طبق گفته بهرام تشکر کارگردان این نمایش ؛ مسئول هیئت نظارت استان مازندران با اجرای این نمایش در ساری مخالفت کرده بود .

 احتمال دارد به دلیل مضامین پوچ و غیر اخلاقی و ترویج پدیده چند همسری که کپی شده از ماهواره هاست ، مسئولین استان مازندران این نمایش را مجوز ندادند .حال جای این سوال است که مسئولین فرهنگ و ارشاد استان گلستان با چه نیتی از این گروه حمایت کردند تا اینطور خوراک های مسموم را به خورد مخاطبان که عموما قشر جوان و دختر و پسر هستند ، می دهند .

همچنین طبق گفته مدیران این نمایش همه مسئولان استان از برگزاری این نمایش حمایت کرده اند اما آیا در سال اقتصاد و فرهنگ آیا این مسئولان بزرگوار نیم نگاهی هم به محتوای آن دارند .

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

مردم گرگان نگران هستند یا خود گلستان ما نگرانه؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-06-24 12:38
کارت هدیه

جمع خبرنگارای ... جمع بوده کهمعلوم نیست کارت هدیه می دادن یا ناهار!!!الان بگو همه بیاین تو محله سرچشمه یه پیر زن خانش خراب شده یک دانه از این ... نمیان

0
0
پاسخ
1393-06-18 10:06
مهاجر

دست آقای پوریای یزدی درد نکنه ؛ جوان با استعداد و خوبی است و می تواند اینده درخشانی داشته باشد .از زحمات یاشان قدردانی می کنم.

0
0
پاسخ
1393-06-18 17:06
اهل گرگان

یک طنز سیاسی بسیار زیبا که موضوعش پیرامون تقابل میهن پرستی بی چون و چرا و احمقانه امریکایی در برابر حقیقت جویی و عدالت طلبی نسل جوان است. بیخود هم جو ندین این کار 6 ماه پیش تو بابل مذهبی ترین شهر استان مازندران اجرا شد.

0
0
پاسخ
1393-06-18 23:35
سپهی

مردم برای محتوا نیامدند برای دیدن بازیگرها اومدنضمنا کاش فضیلت لباس پیامبر بر تن نداشت... چون این عرصه چارچوبه ای می خواد

0
0
پاسخ
1393-06-19 01:41
صنعتی

ابن تاتر ها در تهران مشتری نداره و برای گرفتن رزومه و اجرای عمومی و مستندسازی خودشون می آن به شهرهای کوچکتر و مدیران ضعیف تر که اجرا کنند.اینم از مزایای استان ماست دیگه همیشه پله بشیم واسه دیگران

0
0
پاسخ
1393-06-19 01:44
امیرو

متأسف و متاثرم شدم از این محفل بی معنی که چیزی جز رواج غربگرایی و تجمل گرایی نداشت،تنها چیزی که این بین هیچ اهمیتی برای هیچ کسی نداشت حجاب و توجه به اون بود که خودم بشخصه وقتی همراه خونوادم وارد تالار شدم در حیرت موندم،چرا؟اصلان ما به این نمایش های مسخره بیهوده که جز ولخرجی و وقت تلف کردن سودی نداره چه احتیاجی داریم؟اصلان این نمایش به چه معنی بود؟چه پیامی رو میرسوند؟چه نتیجه ای در بر داشت؟هیچی هیچی.تنها سودی که داشت واسه بازیگراش کارت هدیه و نهارو شام بود !!!از خودم خجالت میکشم بگم من یک گرگانیم و شهرم مسئول فرهنگی هنری داره

0
0
پاسخ
1393-06-21 18:49
علی

مردم گرگان نگران هستند یا خود گلستان ما نگرانه؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-06-24 12:38
مهسا

اتفاقا دوست عزیز به دلیل استقبالی که از این نمایش شد تو تهران،عواملش تصمیم گرفتن که توی شهر های دیگه هم اجرا داشته باشن.این نمایش تو شهر های دیگه ای هم اجرا شده پس چرا اونجا کسی اعتراض نکرد و کلی هم ازش استقبال شد؟؟

0
0
پاسخ
1393-08-28 12:48
مهسا

دقیقا.

0
0
پاسخ
1393-08-28 12:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.