1394-04-11 15:38
5794
19
16983
ظهور اشرافی گری این بار در سفره مسئولین گلستانی ؛

افطاری سنگین و رنگین مسئولین در گالیکش بر سفره بیت المال ! / فاصله با منش و روش مولا علی(ع) تا کجا ؟

همزمان با ماه مبارک رمضان ، بازار افطاری دادن هم داغ شده و هزینه برخی افطاری‌هایی میلیونی از جیب بیت‌المال پرداخت می‌شود .

به گزارش گلستان ما، هزينه كردن ریخت‌ وپاش و اسراف سفره‌های افطاری برخی ادارات گلستان می‌تواند در جای مناسب‌ تری هزينه شود. رفع مشكل يک كارمند و يا نيازمندی كه توان تأمین يک روز افطاری خود را ندارد البته خدا پسندانه‌ تر از ریخت‌ و پاش‌های ميليونی مدیران در افطاری دادن‌هاست.

جای تأسف است كه بدانیم بودجه اين بریز و بپاش‌ها از بیت‌المال هزينه می‌شود؟

در حالی‌ که سال‌ها پیش‌ بر روی خودروهای دولتی جمله معروف " استفاده شخصی ممنوع " نمایان بود، اما این روزها نه‌ تنها از این عبارت خبری نیست ، بلکه بر هزینه کرد سایر بودجه‌های دولتی هم نظارت چندانی وجود ندارد.

نمونه این هزینه‌ها را می‌توان در مهمانی افطار سه‌ شنبه‌ شب مسئولین استانی به همراه اعضای شورای اداری شهرستان گالیکش دید .

اعضای شورای اداری شهرستان گالیکش پس از پایان این جلسه که میهمانان استانی مانند حجت‌الاسلام فتوحی مدیرکل بازرسی گلستان و عبدالقدیر کریمی مدیرکل بازرسی استانداری گلستان و دکتر رجبی نماینده مجلس شورای اسلامی را در خود می‌دیدند افطاری رنگین و سنگینی در رستوران برتر جوجه این شهر صرف کردند.

در این سفره که در فاصله چند صد متری روستاهای محروم محمودآباد و سرچشمه برپاشده بود سه نوع برنج ( کشمش‌ پلو با گوشت مرغ ، شوید پلو با گوشت گوساله و برنج سفید صرف شد ) ، همچنین دو نوع کباب (جوجه‌کباب و کوبیده )، اکبر جوجه ، حلیم ، فرنی ، زولبیا و بامیه ، خرما و پنیر ، چهار نوع نوشیدنی ( نوشابه قوطی ، آب‌معدنی ،  دوغ و شربت ) چهار نوع میوه ( گیلاس ، زردآلو ، خیار و موز ) دو نوع دسر ژله‌ای به میزبانی اعضای شورای شهر و شهرداری گالیکش برپا شد.

سؤال اينجاست ، آيا بخشنامه يا دستورالعملی مبنی بر ممنوعيت برگزاری ضیافت‌های پرخرج افطاری توسط دستگاه‌های دولتی صادر شده است ؟

چگونه است در شبی که مسئولین شهرستان گنبد سفره معمولی برای استاندار گلستان در این شب پهن کردند اعضای شورای شهر گالیکش که با رأی مردم قرار است تا از حقوق آن‌ها محافظت کنند با شهردار این شهر سفره شاهانه پهن می‌کنند؟

چگونه است که مسئولینی که مردم را به‌ صرفه جویی دعوت می‌کنند خود از هزینه بیت‌المال این چنین ریخت‌ و پاش هزینه افطاری شاهانه می‌کنند . موضوع ناراحت‌ کننده تر می‌شود وقتی بدانیم در این مراسم دو روحانی هم حضور داشته‌اند و به مسئولین تذکر نداده‌اند .

به عقیده برخی این افطاری‌ها برای لابی‌گری برخی افراد خاص شورای شهر صورت می‌گیرند افرادی که با تعارف غذاها و دسرهای رنگارنگ به مدیران استانی سر سفره و در خدمت بودن گاها شاید به ذهن خطور کند که از هزینه بیت‌المال به دنبال لابی‌گری کارهای استانی خود باشند. افرادی که به‌رغم هزینه کرد از شهرداری و منابع دولتی به دنبال یافتن نمدی برای بافتن کلاه‌ برای خود هستند تا مردم.

این ریخت‌ و پاش‌ها در حالی انجام می‌گیرد که مقام معظم رهبري بارها در بيانات شان خطاب به مسئولان تأکید كردند كه بی‌ جهت پول بیت‌المال را اسراف نكنند و خلاف آن را هم شرعاً حرام دانستند و مجلس شورای اسلامی نیز در تصويب كليات بودجه به مشكل برخورده است ، اما معلوم نیست این بودجه‌ها از چه محلی در شهرستان گالیکش تأمین‌ شده است.

این اقدام چقدر با منش و روش مولا امام علی(ع) که وقتی فهمید یکی از استانداران او بر سر سفره‌های رنگین حاضر شده او را توبیخ کرد ، تطابق دارد ؟

نظر شما در این رابطه چیست ؟ به نظر نمی‌شود با هزینه این افطاری‌ها دل دیگر محرومان را شاد کرد ؟؟

گفتنی است این مساله مسبوق به سابقه بوده و مسئولین شهرستان گالیکش سال گذشته نیز سفره افطاری رنگارنگی برای اعضای شورای اداری این شهرستان و دکتر نیاوند معاون استاندار و عبدالقدیر کریمی پهن کرده بودند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کاشفی

ای کاش من هم مسئول بودم !!!

0
0
پاسخ
1394-04-11 14:55
امیر

واقعا جای تاسف دارد و تاسف بارتر اینکه برخی از همین اعضای شورای شهر ، آقای کریمی شهردار قبلی و مدیر کل فعلی را اسباب بدبختی شهر می دانند و همیشه در حرفها و بیانات شان اشاره ای به ... و بی کفایتی می کنند ؟ حال چطور ایشان را بر سر سفره می نشانند و دعوت می کنند از همان روایت قدیمی کاسه لیسی به سبک جدید روایت دارد .

0
0
پاسخ
1394-04-11 15:01
شاهد

با سلامهمانطور که دوست عزیزمان کاشف گفت کاش ما هم مسول بودیم .شما در متن فرمودید دو روحانی در جلسه حضور داشتند .جای سوال است که بعضی ها که خود باید به بررسی این قبیل موضوعات بپردازند و حافظ بیت المال باشند هم در جلسه حضور داشته اند ، جای تعجب از مسولین اجرایی شهرستان نیست ، آقایان قانون چرا سکوت کردند .

0
0
پاسخ
1394-04-11 15:13
عمار

این کار از آقایان مسول گالیکش دور از انتظار نبوده .این یک موردش بود که توی این ایام شما متوجه شدید .جالب اینکه تو جلسه شورای اداری همه آقایان مسول اذعان داشتند شهرستان گالیکش محرومیتش از استان سیستان و بلوچستان بیشتر است ؟؟؟حال آدم نمی داند قسم آقایان را قبول کند یا دم خروسی که این گونه از سفره افطار آقایون زده بیرون !!!

0
0
پاسخ
1394-04-11 15:18
کارمند فرمانداری

اگه گلستان ما صلاح بدانند عکس و فیلم از این مراسم تهیه شدهاز خوش خدمتی برخی و بریز و بپاش هاافطار از گلوی من پایین نرفت و به سختی خوردم

0
0
پاسخ
1394-04-11 21:09
م . حسینی

وقتی سفره افطاری رئیس جمهور آن طور می شود ، سفره افطار اینجا هم این طور می شود .در تعجبم چرا اینان از سفره های ساده رهبر معظم انقلاب الگو نمی گیرند .اینها اگر از جیب خودشان باشه ، 2 تا خرما و زولبیا هم به ملت نمیدن ، ولی امان از بیت المال مسلمین .

0
0
پاسخ
1394-04-11 21:24
گلستان

امام جمعه این شهرستان چه عکس العملی نشان داده ؟آیا ایشان هم در این افطاری بوده ؟

0
0
پاسخ
1394-04-11 22:23
امیر

طاعات قبولاین ها همون هایی بودند که افراد دوره قبل را به اصراف و ولخرجی متهم می کردند و شعار می دادند لا اقل تو حسینیه افطاری می دادند و مردم نیازمند هم می آمدند میخوردند و می رفتند حالا چطور شد آقایان افطاری شاهانه می دهند و دور میز برخی ها حسابی ها می چرخند که مثلا چه بشود ؟ وقتی معیار عمل ، منافع دنیا و جاه باشد همینه اینها آمدند بودند تا حافظ حق ملت باشند اما در عمل : پیمانکار که از علی آباد میآید ماشین استیجاری که از مینودشت می آید پس مانده کار های دوره قبل را انجام داده و ادعای تحول بزرگ در شهر دارند رای گرفتن از مردم برای عکس انداختن با این مسئول و آن مسئول نیست برای کار خلاقیت و عدالت است چیزی که در این دو سال دیده نشده

0
0
پاسخ
1394-04-12 09:57
علی

مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۱ در انتقاد به آغاز روند تجمل گرایی در دوره هاشمی رفسنجانی فرمودند:« برادران نمی‏ شود ما در زندگى مادى مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند: مردمى که خیلی شان از اولیات زندگى محرومند. در این راه، از خیلى چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت. ...من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکى از شماها معلم بود، یکى دانشجو بود، یکى طلبه بود، یکى منبرى بود، همه‌مان این‌طور بودیم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگیریم، مثل خانه‌ى اشراف خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ریش شان تراشیده بود، ولى ما ریشمان را گذاشته‌ایم، همین کافى است؟! نه، ما هم مترفین مى‌شویم.واللَّه در جامعه‌ى اسلامى هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیه‌ى شریفه‌ى " و اذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها " بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش مى‌آورد. »

0
0
پاسخ
1394-04-12 10:34
قاضوی

با سلام وقبولی طاعات وعبادات چون حقیر در آن افطاری بودم شاهانه بودنی را ندیدم واگه در افطاری هر خانه ای که حداقل 10نفر مهمان داشته باشد بهتر از این هارا خواهید دید مردم ایرانی مهمان نوازند نه اسراف کننده البته حقیر تاکنون هیج افطاری بیش از نان وپنیر وگاهی هم به اندازه چند قاشق برنج نخورده ام ودر مراسم مذکور هم چیزی اضافه ندیدم ، گزارش بدور از واقعیت وانصاف تهیه شده گیلاس سر سفره برای هر فرد به اندازه انگشتان یک دست هم نبود وجوجه کباب هم به اندازه یک سوم رستوران اصغر چوجه گالیکش نبود وهر نفر یا نوشابه می خورد یا دوغ وآب که باید سر سفره باشد خوب است در ماه مبارک رمضان رعایت اخلاق وگفتارمان باشیم وتوبه کنیم از آنچه که به .....

0
0
پاسخ
1394-04-12 17:54
صالحی

احسن بر شماهمون نان و پنیر شما درسته !نه اینکه سر یک سفره کشمش‌ پلو با گوشت مرغ ، شوید پلو با گوشت گوساله ، جوجه‌کباب ، کباب کوبیده ، اکبر جوجه و ... سرو بشه جناب قاضوی !

0
0
پاسخ
1394-04-12 18:30
ح . میرزایی

سلامیک پیشنهاد :بهتر است آقای قاضوی همون جمعیت رو برای افطار به منزل خودشان دعوت کنند و عین همان سفره و غذاها را هم فراهم نمایند و همه هزینه رو از جیب مبارک خودشان پرداخت نمایند ، اون وقت معلوم میشه گزارش بدور واقعیت بوده یا اینکه ایشان حواس شان پرت بوده است .لطفا عین همان سفره باشد و از جیب شخصی .یا علی مدد .

0
0
پاسخ
1394-04-12 18:34
عمار

با سلامجناب آقای قاضوی ...سخنگوی محترم ....یکی دوستان فرمودند عکس های این ضیافت موجود است ... دوست داشتید در سایت منتشر شود ...انشاالله همانطور که شما گفتید باشدولی جای سوال است که حضرتعالی با سبقه و تدینی که دارید چرا با حضور در چنین ضیافتی پر رنگ نمی گویم شاهانه متذکر نشدید! به عنوان یک آمر به معروف در این ماه خداوالله لا یحب المسرفین

0
0
پاسخ
1394-04-12 19:27
موسی

سلام از جناب قاضوی در ارائه چنین پاسخی واقعا بعید بود یه نگاهی به نوشته خودشون بکنند ببینند چند مدل غذا نام بردند مگه مسئولین ما الگو نیستند و میزشان عاریه ای از خون پاک شهدای ما نیست . هنوز مدت کوتاهی از تشییع 175 غواص گمنام نگذشته چه پاسخی بر دستان بسته آنان می توان داشت ؟ بر تشنگی و گرسنگی آنان در دفاع از انقلاب در کنار چنین میزهائی می توان داشت ؟آنانی که آشکارا چنین حیف و میل کنند پس در خفا چی می کنند ؟ درد ما بیم از خفاست اگر به همین مسائل ریز می پرداختیم آن اختلاس های نجومی ایجاد نمی شد ؟ آن هم در شهر گالیکش شهر درد و نیاز ، شهر محرومیت و گرفتاری جای یک عذر خواهی شجاعانه از سوی شهردارکه البته مسبوق به سابقه در علی آباد هستند و اعضای فهیم شورا خالی است .

0
0
پاسخ
1394-04-12 20:20
کارمند نگون بخت

آقای شهردار و شورا بجای این افطاری بیایید یازده ماه اضافه کاری ما کارمندای بینوای شهرداری را پرداخت کنید بجای این افطاری پول پیمانکارها را بدهید خدا پدر دوره قبلی ها را بیامرزه افطار که می دادند تو حسینیه می دادند مردم بینوا هم میومدند میخوردند دعای خیر هم می کردند واقعا خجالت آوره یه پرس و جو از کارگران شهرداری بکنند که ببینند در چه وضعی دارند ماه مبارک روزه می گیرند کارمندا یازده ما اضافه کاری طلبکارن اما اعضای شورا حق الجلسات خود را کامل ماه به ماه می گیرند البته به این افطاری سفر کیش شهردار و برخی اعضای محترم شورای شهر را هم اضافه کنید

0
0
پاسخ
1394-04-12 21:24
بلال

به هیچ شعاراین دولت امیدی نیست.ای کاش شورای شهر و یا هر مسوولی درآن ضیافت اینقدر تدبیر داشت که مازاد آن مراسم را در بین روستاهای مستمند نزدیک رستوران توزیع میکردند.ایکاش این "تدبیر"راداشتند.واقعا جای تاسف است از این همه بی تدبیری در این دولت

0
0
پاسخ
1394-04-12 22:01
حسینی

هر روز ازین باغ بری میرسد

0
0
پاسخ
1394-04-16 06:45
بی نوا

فکر کنم اونایی که به ان ضیافت دعوت نشدند شاکی هستند!!!!!نوش جونشون بخورند ما که بخیل نیستیم، میلیارد میلیارد اختلاس شده کسی جیکش در نیومده بعد همونا واسه دوپرس غذا بهم دیگه شاخ و شونه میکشن!!!!!

0
0
پاسخ
1394-04-16 09:33
daneshjoo

[quote name="کارمند فرمانداری"]اگه گلستان ما صلاح بدانند عکس و فیلم از این مراسم تهیه شدهاز خوش خدمتی برخی و بریز و بپاش هاافطار از گلوی من پایین نرفت و به سختی خوردم[/quote]دوست خوب بفرست تا اینا با ... تمام بیانیه ندند. ممنون اجرت با خدا

0
0
پاسخ
1394-04-16 11:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.