1393-06-03 09:51
3810
18
1648
امامی خواستار شد:

تذکر رسمی نماینده گرگان به رئیس جمهور / ابتکار باید مدیر کل محیط زیست گلستان را عوض کند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا گفت : به نظر می‌رسد که خانم ابتکار باید هر چه سریع‌تر ماموریت مدیر کل محیط زیست گلستان را پایان دهد.

به گزارش گلستان ما ، عیسی امامی در نشست علنی دیروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: استان گلستان سال‌هاست که از حوادث غیرمترقبه رنج می‌برد، یا در معرض باران‌های سیل‌آسا و مخرب است که هنوز آثار سیل‌های دهه گذشته برطرف نشده یا در معرض خشکسالی و پیامد آتش‌سوزی که هر ساله هزاران هکتار از جنگل را به کام آتش می‌برد، است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس نهم افزود: متاسفانه یک راهبرد مشخص و تجهیزات مدرن که بتواند در چنین وضعیتی با سرعت عمل بالا از حوادث زیان‌بار آتش‌سوزی جلوگیری کند، وجود ندارد. از طرفی دوگانگی در مسئولیت و اعتبار میان معاونت راهبردی و ستاد بحران در وزارت کشور باعث شده که این مسئولیت و ماموریت کند شود.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اخیر گفت: متاسفانه در این حادثه مسئول محیط‌ زیست استان که فرد باسابقه‌ای است به دلیل تاخیر در انجام وظیفه ، کم‌کاری را به گردن نمایندگان و سایر مسئولان استان انداخته است در حالی که نمایندگان مجلس نه از آمدن و برگشتن ایشان به کار اطلاع داشته و نه اظهار نظری در این مورد کرده‌اند. به نظر می‌رسد که خانم ابتکار باید هر چه سریع‌تر ماموریت نامبرده را پایان دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: پارک ملی گلستان با 92 هزار هکتار وسعت یکی از ذخیره‌گاه‌ های نادر جنگلی کشور و نهمین ذخیره‌گاه زیست جهان است و متاسفانه امسال 75 مورد حادثه آتش‌سوزی در آن رخ داده است و طی دو هفته گذشته بیش از یک‌هزار هکتار از این زیست‌گاه مهم جهانی در آتش سوخت و پیشنهاد می‌شود که در جنگل‌ استان گلستان یک پایگاه اطفای حریق با تجهیزات مدرن به ویژه بالگرد ثابت راه‌اندازی شود و خواهشمندم هر چه زودتر دستورات لازم را در این زمینه صادر فرمایید./ خانه ملت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بلا

شنیده میشه که مجردها میخوان بیان مدیرکل شن ( د )اینو بذارن بدتر از مهاجر

0
0
پاسخ
1393-06-04 00:08
شاهوار

جناب آقای امامی نماینده محترم مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس سلام و خسته نباشید. استان گلستان ، استان مظلومی است.در پس تبلیغات منصب داران و صاحبان قدرت استان ،گلستان خوانده می شود، اما به همه چیز می ماند ، جز به گلستان.روزی روزگاری سیل های مهیب،ریشه درختان بی نظیر جنگلهای کهنسال هیرکانی را با هزاران موجود زنده ،از گونه های مختلف جانوری و گیاهی از بیخ وبن کند و البته که انسانهای زیادی را نیز به کام مرگ فرستاد.در آن زمان کسی به دنبال عزل و نصب مدیران نبود.کما اینکه بررسی ها تجاوز انسانهای طماع و حریص به عرصه های جنگلی را بعنوان یکی از دلایل بروز این سیلها معرفی کرده بود. جناب امامی عزیز ، امروز گلستان در آتش بی تدبیری می سوزد.چه بهتر بود از این ابتکار عمل خود در مجلس استفاده می کردید و به جای درخواست عزل مهاجر از پست مدیرکلی دولت تدبیر و امید ، سازمان محیط زیست و تمامی مسئولین را به تجهیز پارک به فن آوری های نوین آتش نشانی،رهنمون می شدید.چه بر سر ما آمده که آنچنان ضعف بر ما مستولی شده که با آتشی که بر پیکره میراث ملی می افکنند تسویه حساب سیاسی راه انداخته ایم.

0
0
پاسخ
1393-06-04 04:39
تنگرا

مدیر کلی که مدیریت نداره - مدیر کلی که اصول اولیه ارتباط با مردم منطقه رو نداره باید عوض بشه .

0
0
پاسخ
1393-06-04 06:18
بازرسان

یک منبع آگاه :آقای امامی آیا پیگیر 2 دستگاه آتش نشانی که تقرییبا 280 میلیون تومان قیمت گذاری شد هستید ؟شاید بعضی ها حرف های جالبی راجع به این موضوع داشته باشند !!!

0
0
پاسخ
1393-06-04 19:48
سید مسعود

سلام / به به چه عجب آقای امامی هم یه حرفی زد !!! آسته بیا آسته برو تا گربه شاخت تزنه دیگه جواب نداد حاج عیسی ؟!! ولی دیگه خیلی دیر شده .... . انتخابات نزدیکه ها ....؟

0
0
پاسخ
1393-06-15 23:25

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.