1394-03-21 10:06
4083
3
15976
دکتر حجت الله عبدالملکی در گرگان:

احتمال فریب خوردن تیم مذاکره کننده ایران خیلی بالاست / سیستم اجرایی کشور به دنبال القا تفکر غلطی است که رفع مشکلات را در گرو لغوتحریم ها می داند

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت :مذاکرات و توافقی که در جریان قرار گرفته، فتنه ای است که رمز آن ناآگاهی مردم و غفلت عمومی می باشد طوری که یک فشار سنگینی وارد کرده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر حجت الله عبدالملکی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) صبح امروزپنجشنبه 21 خرداد ماه 94 در جمع بسیجیان استان گلستان اعلام کرد: اگر همه تحریم ها یک جا هم برداشته شوند باز هم مشکلات کشور حل نخواهد شد و اینکه اگر تحریم ها برداشته نشود حتی آب هم نمی توانیم بخوریم یک مغالطه خطرناک است.

عبدالملکی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی دو روح دارد که در بحث اول توسعه اقتصاد درون زا و تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی جهانی و در بعد دوم مشارکت اجتماعی و تقویت روح جهانی می باشد .

وی گفت: در سال 93 بهره وری ما از اقتصاد 1300 میلیارد دلار بود در حالی که اگر با اقتصاد مقاومتی پیش برویم و به سه اصل توجه کنیم یعنی بخش کشاورزی ، نفت و گاز و اقتصاد دانش بنیان و اگر فقط  2 درصد بهره برداری داشته باشیم درآمد 7500 میلیاردی خواهیم داشت که ایران را به سومین قدرت برتر اقتصادی جهان بعد از آمریکا و چین تبدیل می کند.

این استاد دانشگاه افزود: چین قدرت اقتصادی خود را در تعامل با آمریکا بدست آورده است و اگر روزی دلار سقوط کند اقتصاد چین هم فرو می پاشد اما اقتصادی که ما عنوان کردیم درون زاست و قدرت درونی دارد و با تزلزلات جهانی هم دچار هیچ خدشه ای نمی شود .

آمریکا ثروت خود را از راه چپاول دیگر ملتها بدست آورده است

عبدالملکی در مورد اقتصاد آمریکا نیز گفت: آمریکا قدرت اقتصادی خود را از چپاول ملتهای دیگر بدست آورده نه اینکه بتواند اقتصاد خود را از درون شکل دهد و یا کار و تلاشی کرده باشد، مانند اینست که یکی کار کند و ثروت داشته باشد و دیگری که از راه دزدی پولدار شده باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نتایج اقتصاد مقاومتی اینست که ما سومین برتر اقتصاد دنیا می شویم عنوان کرد: خود آمریکا هم منتظر چنین موضوعی هست و هانتینگتون نیز در تئوری خود به برخورد دو تمدن اشاره داشته است .

استاد دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: مشکل آمریکا ایران این نیست که 19 هزار سانتریفیوژ بشود 6 هزار تا ، بلکه آمریکا با ما دشمنی تمدنی دارد ، غرب آینده ای را می بیند که باید با مسلمانان جنگ کند و کنار برود و لذا با ما دشمنی می کند.

دکتر عبدالملکی ادامه داد: مذاکرات و توافقی که در جریان قرار گرفته است فتنه ای است که رمز آن ناآگاهی مردم و غفلت عمومی می باشد طوری که یک فشار سنگینی وارد کرده اند که مردم طی یک نظرسنجی حل مشکلات کشور را در گرو لغو تحریم ها می دانند و این تفکر غلط متاسفانه توسط سیستم اجرایی کشور به مردم القا می شود.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شوند برخی گرههای داخلی اجازه مذاکره نمی دهند دروغ محض است ، ما می گوییم که مذاکره بکنید اما دستاوردهای نظام و انقلاب نیز حفظ شود.

احتمال فریب خوردن تیم مذاکره کننده ایران خیلی بالاست

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه احتمال فریب خوردن تیم مذاکره کننده ایران خیلی بالاست اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن روحانی 6 مواقتنامه با غرب و آمریکا امضا شده است و سرنوشت 4 موافقت نامه دیگر هم مشخص نیست و کسی از آنها خبر ندارد .

حجت الله عبدالملکی اذعان کرد: ما از مذاکرات دو هدف داریم که اولی تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و دومی رفع تحریم ها  که ما در چارچوب ان پی تی دنبال سه حق هستیم که اولی غنی سازی صلح آمیز و حق دوم ما نیز بازفرآوری سوختی که در رآکتور مصرف می شود و سومین حق ما نیز رآکتور آب سنگین اراک است در حالی که در توافق ژنو و نیز توافق لوزان ما هر سه حق خودمان را از دست دادیم .

وی بیان کرد: ما وقتی به فکر غنی سازی 20 درصد افتادیم که در سال 88 غربیها بعد از اتمام سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران که برای ساخت دارو بود از دادن آن به ما خودداری کردند ، در این جا بود که یک مجاهد و دانشمند هسته ای ما بنام مجید شهریاری توانست غنی سازی 20 درصد را فرمول بندی کند که البته ناجوانمردانه وی را شهید کردند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ٌصرفا جهت اطلاع

اژه‌ای: حکم قطعی مهدی هاشمی ۱۰ سال حبس استhttp://www.snn.ir/detail/News/417934/161

0
0
پاسخ
1394-03-21 10:09
nhn

میشه بنوسید این آقا جمع در آمد ماهیانه اش تو این کشور از دستگاه دولت جقدر است ؟ جان مادرتان انعکاس دهید تا مردم ببینند که شما قائل به پیگیری این نقطه نظرات نیز هستید

0
0
پاسخ
1394-03-22 05:33
ندا

ببخشید میشه سریعا جواب این سوالا برایه من ایمیل کنید :لغو احتمالی تحریم ها چه آثاری روی دستگاههایه اجرایی دولت خواهد گذاشت ؟

0
0
پاسخ
1394-03-28 05:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.