1394-02-11 09:39
4265
8
14037
مقایسه وزنی گروههای جوان اصلاح طلب استان گلستان:

جدایی جوانان اتحادیه از شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب / وفاق و جوانان پیشرو باعث دوری جوانان از ارزشهای نظام می شوند/ تکذیب ارتباط پدر سیاوش بسطامی با شهید قندهاری توسط اتحادیه

همچنین سیاوش بسطامی در جاهای مختلف اعلام کرده بود که پدرش مسلم بسطامی ارتباط نزدیکی با شهید قندهاری داشته که این موضوع از طرف بزرگان اتحادیه انجمن های اسلامی استان تکذیب و باعث دلخوری آنان شد.

به گزارش گلستان ما؛ مطلبی که می خوانید یادداشت وارده به سایت گلستان ما می باشد و درج آن در سایت نیز به منزله تایید و یا رد مطالب آن نبوده و برای آگاهی خوانندگان محترم منتشر می شود:

"بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 1392 شاهد دوباره جان گرفتن جوانان اصلاح طلب در استان گلستان بودیم . در حال حاضر چهار گروه جوان اصلاح طلب در گلستان مشغول فعالیت هستند که در یک مقایسه وزنی می توان آن ها را در دسته بندی های زیر تفکیک کرد:

الف – گروه شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب :

این گروه با چهره های حاشیه سازی بنام سیاوش بسطامی مدیریت می شود به همراه محمد مروتی ، یاسر سجادی فر ، احمد میرخاندوزی و .... که این گروه از نظر بسیاری از جوانان و فعالین سیاسی استان گروهی بدون هویت و مجوز می باشند و افرادی چون سیاوش بسطامی ، مروتی وسجادی فر و .. هیچ سابقه سیاسی ندارند و سجادی فر سن وسالش نزدیک به 40 هم می رسد.

حتی خانواده های این افراد نیز نقشی در سیاست نداشته و بعد از غائله آزادشهر و توهین های سیاوش بسطامی و محمد مروتی به بزرگترهای اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان جوانان اتحادیه نیز با آنها ارتباط ندارند.

حاشیه ها و بلندپروازی ها و همایش های تند بدون دستاورد سیاوش بسطامی و گروهش مورد پسند جوانان استان نیست . گروه بسطامی با همه گروههای سیاسی جوانان استان مشکل دارد و تقریبا همه جوانان استان نیز متوجه قصد و نیت بسطامی و گروهش برای استفاده از آنان به عنوان سکوی پرتابشان شده اند و تمایل چندانی هم به ارتباط با این گروه ندارند که خود را هزینه کنند.

اختلافاتی که جدیدا بین بسطامی و وفاق پیش آمد و به سایت ها هم کشیده شد باعث انزوای بسطامی و گروهش شده است . بعد از اینکه سیاوش بسطامی در تهران خود را متولی جوانان اصلاح طلب استان معرفی کرد باعث اختلافات زیادی بین وفاق و خود شد و این اختلاف ها هنوز هم ادامه دارد .

همچنین سیاوش بسطامی در جاهای مختلف اعلام کرده بود که پدرش مسلم بسطامی ارتباط نزدیکی با شهید قندهاری داشته که این موضوع از طرف بزرگان اتحادیه انجمن های اسلامی استان تکذیب و باعث دلخوری آنان شد.

ب و ج – گروه مجمع جوانان اصلاح طلب گلستان (وفاق) و گروه پیشرو را می توان یک تیم نامید چرا که با توجه به وجود حسین رفعتی و عبدالسلام مهیمنی کنار هر دو گروه با وجود اختلافاتی که دارند به اتحاد خواهند رسید.

 این دو گروه که از شاخه های مشارکت و ستاد مهندس موسوی در انتخابات 88 هستند در گرگان طرفدارانی دارند اما برخی از جوانان اصلاح طلب هم بخاطر تندوری های آنان تمایلی به جذب در این گروه ندارند.

گروه وفاق با افرادی چون محمد کیقبادی ، نیکان آرخی ، محمد مهیمنی ، فروتن، آرخی و علی خاری و ... و گروه جوانان پیشرو با افرادی چون حسن رضایی ، علایی فرد و روح الله مهیمنی و ... برنامه ویژه ای برای در دست گرفتن سکان شورای شهربعدی گرگان دارند و تحرکات آنها نیز نشان می دهد که تلاش زیادی را شروع کردند.

گروههای وفاق و پیشرو داعیه رهبری جوانان استان را دارند ومدعی هستند بخاطر صدمات و تلاشهای آنان در انتخابات 88 باید در همه گروهها باشند، اعضای این گروهها همگی از گروه منحله حزب مشارکت می باشند و رفتار سازمانی این دو گروه تندروی های سیاسی آنان می باشد و اگر به اهداف و نیات خود برسند می توانستند مشکلات زیادی ایجاد کنند و باعث دوری جوانان از ارزشهای نظام می شوند.

د – شاخه جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان:

اما گروه آخر جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان می باشند که بطور حتم قوی ترین گروه جوان سیاسی در سطح استان و شهرستان گرگان هستند . مسئول این گروه جوانان مهدی حمزه ای عضو شورای اسلامی روستای محمد اباد گرگان می باشد که با کمک محسن کوهساریان و میثم کشیری توانسته اند در عرض کمتر از یک سال تحول بزرگی را در اتحادیه ایجاد کنند.

مهدی حمزه ای ، محسن کوهساریان ، میثم کشیری ، اصغر قزلسفلو ، محمد قندهاری ، فتحعلی هزارجریبی ، سید عرفان حسینی ، حسن شامبیاتی ، سید حمید طباطبایی ، صاحب دشتیان ، احمد کوهستانی ، رحمان حبیب لی ، طاهر بهلکه و همچنین فاطمه صمدی در تیم بانوان توانسته اند تیم بسیار قوی در گرگان تشکیل دهند .

مسلما محسن کوهساریان در شرق و مهدی حمزه ای در غرب استان گلستان و گرگان با در نظر گرفتن پتانسیل بزرگسالان اتحادیه ،افرادی بی رقیب در سطح جوانان اصلاح طلب استان می باشند. مهدی حمزه ای در طول یکسال گذشته توانسته بسیاری از تعصبات قدیمی بزرگسالان اتحادیه را از بین ببرد و جوانان استان را دارای تشکیلات قوی بکند و در شرق نیز محسن کوهساریان این کار را بخوبی انجام داده است.

مهدی حمزه ای در گرگان و در منطقه فارس زبان ها اکثر شوراها و دهیاران را با روابط عمومی بالای خود جذب کرده است و در غرب شهرستان نیز با توجه به بودن نبی هزارجریبی و داشتن ظرفیت ایشان خیالش راحت است و با توجه به اینکه اصالتا اهل محمد آباد گرگان است رابطه بسیار نزدیکی با ترکمن ها دارد.

مهدی حمزه ای از جوانانی است که تجربه نشان داده براحتی اختلافات را حل می کند و با محمد کیقبادی و حسن رضایی و محسن مهیمنی هم رابطه حسنه ای دارد  و از نظر محمود ربیعی نفر اول ستاد روحانی که در حضور افراد مختلف گفته  مهدی حمزه ای نفر اول جوانان ستاد روحانی بوده و ماهها برای کاندیداهای اصلاح طلبان فعالیت می کرده و مسئولیت ستاد دانشجویی ستاد هاشمی و دکتر روحانی را نیز بر عهده داشته است .

از سیاستمداری جوانان اتحادیه همین بس که بعد از غائله آزادشهر مهدی حمزه ای و محسن کوهساریان با شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب همکاری نمی کنند و در جلسات آنها حضور نمی یابند ولی بخاطر عدم تفرقه بین جوانان اصلاح طلب این موضوع را رسانه ای نکردند.

به نظر نویسنده با توجه به اینکه بعد از پست معاونت محمود ربیعی و اینکه بچه های وفاق کاندیدایی برای مجلس ندارندمطمئنا بزرگترین رقیب اصولگرایان در مجلس اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان با گروه جدید جوانانش می باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سيد مرتضي حسيني

اين يادداشت وارده از طرف حمزه اي نبوده احتمالا ؟! اين همه دشمني و كينه توزي نسبت به بسطامي از كجا ناشي ميشه واقعا ؟! از اين زشت تر نيست كه خانواده افراد رو دخيل اين رقابت ها كرد ! در ضمن مگه اتحاديه مالك معنوي خانواده شهيد قندهاري هستند؟! يا ناظر بر همه ارتباطات اين شهيد بزرگوار بودند ؟!

1
0
پاسخ
1394-02-10 10:08
نادر

باز هم که توهم زدین بیانیه جوانان اصلاح طلب در محکومیت تندروها و سایت شما را که به امضای 4 تشکل آنها رسیده را بخوانید و توهم نزنید.اصلاحات پیروز است

0
0
پاسخ
1394-02-10 10:56
یک نکته

این یک رپرتاژ کامل برای حمزه ای و جوانان اتحادیه و کوبیدن و تخریب یاسر گروه های جوانان اصلح طلب است .اگرچه رگه هایی از واقعیت های خوبی نیز در آن وجود دارد : تک روی های بسطامی ، نقش رفعتی و مهیمنی ، یکی بودن وفاق و پیشرو ، تلاش بری احیای مجدد مشارکت و ...

0
0
پاسخ
1394-02-10 14:51
حقیقی

مهندسی انتخابات خبرگان در گلستان دست پخت کدام یکی از گروه های N گانه اصلاح طلب است .آنجایی که گفته شد : " آیت الله نورمفیدی گفت نفر دوم هم خیلی مهم است " .حالا پاسخگو باشند .

0
0
پاسخ
1394-02-10 15:33
محمدr

مرگ بر منافق.

0
0
پاسخ
1394-02-10 15:49
سیستانی کتول

ریشه ی اختلافات حب دنیاست ؛ کاری که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد.عزیزان جان برکف دفاع مقدس با اخلاص در عمل و تبعیت از مقام عظمای ولایت عصر طلایی انقلاب اسلامی را آفریدند که میتواند برای جوانان عزیزامروز ما اسوه ی حسنه ی نیکو و ماندگاری باشد.

0
0
پاسخ
1394-02-10 16:23
محمد مهدوی

درود بر شاخه جوانان بر و بچه های اتحادیه انجمن اسلامی استان گلستان، که انصافا در نگه داشتن آرمان اصلاح طلبی بسیار زحمت میکشند وهمواره بر آرمان خود پا بر جا هستند ؛ جا دارد از مهدی حمزه ای و دکترکشیری و محسن کوهساریان برای سروپانگه داشتن شاخه جوانان ازشون سپاسگزاری نماییمدست مریضا خداقوت.

0
0
پاسخ
1394-02-10 20:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.