1393-05-30 07:12
7541
48
1399

تسویه حساب سیاسی در آموزش و پرورش گلستان

به رسم دیرین آموزش و پرورش هر ساله با فرا رسیدن شهریورماه برنامه ریزی و تدوین نمایه کاری مدیران مدارس دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم برای شروع یک سال تحصیلی پر نشاط آغاز می شود.

به گزارش گلستان ما ، اما امسال گویا این رسم دیرینه در اکثر شهرستانهای استان گلستان با هاله ای از ابهام روبروست . چرا که بعد از تغییرات گسترده و تسویه حساب های سیاسی اداره کل آموزش و پرورش استان در سطح نیروهای ستادی و مدیران و معاونین آموزش نوبت به مدیران مدارس رسید.

تغییراتی که اگر منصفانه قضاوت نماییم از یک نگاه کار شناسانه و عالمانه برخوردار نیست . و صرفا در جهتی حرکت می کند که بتواند نیروهایی خاصی را بکار گیری کند . و مصداق بارز این موضوع مصاحبه گسترده از اعضاء ستاد های میر حسین موسوی و مهدی کروبی در گرگان و دیگر شهر های استان برای مدیریت مدارس است .

با نگاهی به سخنان اخیر مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران مدارس که "توجه به منابع انسانی را به عنوان ستون اصلی آموزش و پرورش می داند" و یا اینکه در جلسه شورای اداری استانداری با فهرست نمودن مولفه های مدیریت جهادی اظهار می کند که " مدیر جهادی نباید عقده گشایی نماید و چرا وقتی دولت ها عوض می شوند افراد دیگر حاشیه نشین می شوند و مدیر جهادی نباید بگذارد حاشیه نشینی تقویت شود "

چند سئوال اساسی برای نگارنده ایجاد می شود ؟

-انتخاب فردی پس از 10 سال بازنشستگی ، به مدیریت مهمترین مدرسه مرکز استان ( تیز هوشان ) که قطعا از تمامی تحولات سریع آموزشی و پرورشی در طی سالهای باز نشستگی بدور بوده بر مبنای کدام الگوی مدیریت صورت گرفته است؟

- صدور مجوز برای برکناری مدیران مدارس شهرستانها ( در میان سکوت معنی دار نمایندگان استان ) آنهم زمانی که باید برنامه ریزی کنند با کدام ویژگی مدیر جهادی همخوانی دارد ؟

-عدم توجه به آیین نامه ها و دستورالعملهای انتصاب و عزل مدیران مدارس در شهرستانهای گنبد ، مینودشت و ... ، اگر عقده گشایی سیاسی نیست پس چه معنایی می تواند داشته باشد ؟

آیا غیر از این است که آقای مدیر کل و دیگر مسئولین آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن آینده هزاران دانش آموز ، به آموزش و پرورش به عنوان یک مکان تاثیر گذار بر انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری نگاه می کنند ؟

آیا غیر از این است که آقای مدیر کل و دیگر مدیران زیر مجموعه ایشان ، آینده سیاسی خود را در آموزش و پرورش جستجو می کنند ؟

فراموش نکنیم که آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و باید همه نیروهای مستعد و کار آمد و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی خارج از محدوده ی خطی و جناحی در آن نقش داشته باشند . و اگر در خط مقدم این نهاد فرهنگی یعنی مدارس ، صدای باند و جناح بازی شنیده شود ، ره به جایی نخواهیم برد .

نویسنده: یک معلم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

دکتر سلام

آقای وطنی ببینم می توان کار دست وزیر بدهی و به سرنوشت فرجی غیردانا مبدل کنی!

0
0
پاسخ
1393-05-30 04:30
معلم گرگانی

تحلیل خوبی بود. متأسّفانه یک جریان ضد ارزشی و ضد تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش گلستان فعالیت می کند. این جریان تنها چیزی که برایش مهم نیست آموزش و پرورش، آینده ی دانش آموزان و وضعیت معلمان است. مدیر کل آموزش و پرورش تا امروز فقط دنبال بده بستان های سیاسی و حذف نیروها و گماردن نیروهایش بوده است و کوچکترین برنامه ای برای رشد و اذتقا آموزش و پرورش نکرده است. حتماً شنیده اید که معاون پرورشی آموزش و پرورش مینودشت در جواب اینکه چه برنامه ای دارد، گفته است هیچ برنامه ای! هشت سال ما را قلع و قمع کردند می خواهیم هشت سال قلع و قمع کنیم. دیگر امیدی به هیچ کس نیس، نه نمایندگان کاری می کنند و نه خود فرهنگیان. فقط یک خواهش از فرهنگیان دارم. و آن اینکه انگشتی بر روی این آموزش و پرورش استان بگذارند و فاتحه ای بخوانند.

0
0
پاسخ
1393-05-30 04:59
احمد

با سلام/ به مراتب بدتر از این رو زمانی که دولت اصلاحات رفت و اصولگراها آمدند بر سر مدیران اصلاح طلب آوردند/ یادم هست حتی به خدمتگزارهای داخل اداره هم رحم نکردند/ شما و دوستانتان تفکرات راستی دارید و بیشتر اخبارتون هم حول این مسائل ودر تقابل با اصلاحاتی هاست/ یادتان نرود شاید و حتم دارم بسیاری از کاربران شما مثل من اصلاحاتی هستیم که هر روز چند بار به سایت شما سر میزنیم / پس حرمت مهمان رو نگه دارید/ بعید می بینم این کامنت رو انتشار بدید/ یا علی

0
0
پاسخ
1393-05-30 05:00
دکتر سلام

اولا میکده حمام نیست که سرت را بندازی پایین و بگی من آمدم و حرمت منو نگاه دارید دوما من آخر نفهمیدم معنی اصلاح طلبی یعنی چه؟واصلاح طلب یعنی که!!؟یک نفر ازون کله فنچی های اصلاح طلب استان پیدا نمیشه این واژه منسوخ شده در فرهنگ سیاسی معاصر را تعریف کنه؟

0
0
پاسخ
1393-05-30 06:43
همشهری

متأسفانه آموزش و پرورش استان و شهرستانها خودشان را زدند به کوچه علی چپ و راه خودشان را می روندوقلم ساطوری خود را برداشتندومدام عزل و نصب می کنندو برخی از نمایندگان استان در مجلس هم که در شوک کارت قرمز مجلس به وزیر علوم هستندفراموش کردند که یک نظارتی داشته باشندیه روزهایی بوددر مجلس دوره قبل نماینده یکی از شهرهای استان حتی برای بکارگیری یا برکناری آبدارچی مدرسه جنب وجوش داشت حالا چرا ندارند. در دو شهری که در گزارش خود به آن اشاره داشتیدکه این وضعیت بیداد می کند.

0
0
پاسخ
1393-05-30 14:19
مدیرنمونه

یکساله که فاتحه آموزش و پرورش رو خوانده اند! مقصر اصلی این ناهنجاری ها هم وزیر است که مدیر کل واپسگرا گذاشته ! از وطنی که خودش سالها از تحولات بدور بوده میشه انتظار داشت مدیر بروز و توانمند برای تیزهوشان مرکز استان بذاره! !بابا اینها هنوز تو دهه 60 سیر می کنند...

0
0
پاسخ
1393-06-01 11:15
کتولی

راست میگید الان تمام فکر و ذکر اداره کل و تندروهای شهرستانها شده که همه مدیران رو تغییر بدهند...البته مرکز تصمیمات افراطی همان اداره کل وبه فرماندهی مدیر کل استانه!!

0
0
پاسخ
1393-06-01 11:19
شرقی

وقتی رییس گنبد رو یک معلم کم تجربه میذارن دلیلش اینه که خودشان از استان براش تصمیم بگیرن

0
0
پاسخ
1393-06-01 11:21
ذره بین

انتصابات آقای وطنی رو دقت کنید:مشاور مدرسه بجای پرورشی میشه معاون آموزشی(حاجیلری)...بازنشسته آموزش وپرورش میشه رییس دانشگاه فرهنگیان(مسعودی) ومعاون دانشگاه فرهنگیان میشه رییس آموزش وپرورش(کشیزی)...بازنشسته آموزش وپرورش میشه معاون پشتیبانی(عرب احمدی)...بازنشسته 10 ساله آموزش وپرورش میشه رییس تیز هوشان یا به عبارتی پیر هوشان!!(مقصودلو)...یک معلم کم تجربه میشه رییس گنبد وعلی آباد و...یک معلم ساده وکم تجربه میشه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان(سیفی)............بقیه شو دیگه نگم که خیلی خراب میشه!!این دست پخت وزیر اعظم آموزش وپرورشه...

0
0
پاسخ
1393-06-01 11:57
نگاه

با مطلب نویسنده بجز یک موردش موافقم..اونجایی که میگه ( به آموزش و پرورش بعنوان یک مکان تاثیر گذار برای انتخابات مجلس و خبرگان نگاه می کنند)!!!اتفاقا برید به دکتر فانی بگویید با بودن آقای وطنی در راس استان ، اصلاح طلب ها بیچاره اند !! به قول معروف : " کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی... "گفته می شود وطنی در علی آباد حدود 2000 رای داشته !! شهری که رییس اداره ش بوده و سالها زندگی کرده و بچه اونجاست و...حالا چطور میتواند تاثیر گذار باشه !

0
0
پاسخ
1393-06-01 12:07
آزادشهری

آقای مدیرکل غیرسیاسی آموزش و پرورش پاسخ بدهند که معاونین آموزش پرورش آزادشهر در جلسه مجمع اصلاح طلبان چه می کردند ؟؟؟حتما این معاونین هم میگن چرا خود مدیر کل در جلسه سیاسی 24 خرداد تالار فخرالدین اسعد گرگانی حضور داشت !!!رطب خورده منع رطب کی کند .

0
0
پاسخ
1393-06-02 12:21
مربی

آقا یا خانم ذره بین ... سیفی کجاش ساده است !! خیلی هم پیچ داره !

0
0
پاسخ
1393-06-02 12:32
حقیقت جو

در زمان وزارت آقای دکتر فانی آموزش وپرورش به خواب زمستانی فرو رفته است...

0
0
پاسخ
1393-06-03 07:12
فرهنگی

با سلامهر وقت از آقای وطنی در هر جلسه ای در باره عزل و نصب ها سوال می کنند می گوید که اصلا سیاسی نیست .ولی ما شاهد این موارد در آموزش و پرورش گلستان هستیم :1- عزل تمامی معاونین مدیر کل بجز معاون تربیت بدنی !2- عزل تمامی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها3- عزل بسیاری از معاونین شهرستان ها4- عزل بسیاری از حراست ها5- عزل بسیاری از مدیران ستادی6- استفاده از افراد کم تجربه 7- استفاده از افرادی در سمت های مدیریتی که یک روز هم سابقه اداری را ندارند8- حذف اکثر افرادی گه کوچکترین زاویه ای با جریان سیاسی مدیر کل و تیم تصمیم گیرنده اش را دارند .و ....

0
0
پاسخ
1393-06-05 12:59
سوتی

و همچنین دست پخت استاندار محترم...دمت گرم با کدهایی که دادی

0
0
پاسخ
1393-06-08 23:35
سوتی

سیفی ه رو از ب تشخیص نمی ده پس این لینک رو بخون:http://avayeshahrvand.blogfa.com/post/12

0
0
پاسخ
1393-06-08 23:36
حسین

عجب مدیر کلی دارید شما معلمها - خدا صبرتان دهد تا این 4 سال تمام شود

0
0
پاسخ
1393-06-09 06:15
یک معلم آزاد شهری

یک نفر نیست به آقای مدیر کل بگوید عوض کردن سه معاون در یک روز کجایش اعتدال است . اصلا آقای وطنی و دوستانشان یک روز در ستاد روحانی کار کردند که امروز داعیه آنرا دارند

0
0
پاسخ
1393-06-09 12:30
رضا

بیچاره ها این جامعه فرهنگی استان ما این معلمان عزیز واقعا چه مدیری دلسوز دارند8سال خانه نشین بود حالا عقده عزل ونصب داره از بین این چند شهر داخل استان کدام شهر را مدیری باتجربه گذاشته شعار اعتدال هم سر میده واقعا متاسفم برات اقای و ط ن ی

0
0
پاسخ
1393-06-14 15:23
کتول

من به اقای وطنی حق میدم بایدازکسایی استفاده کنه که با او درراه پیشرفت اموزش پرورش همسو باشن نه مقایربا راه کاراو.مغرضانه عمل کردن اصولگراهایعنی عزل دکترفرجی دانا و موانع گذاستن جلو دولت.دردبروطنی جانبازجنگ تحمیلی درودبراصلاحات که خط ومشیشان برطرف کردن مشکلات مردم میباشد اون هم براساس چارچوب نظام

0
0
پاسخ
1393-06-15 05:59
یک معلم آزاد شهری

کتول جان خودت شمردی چند تا غلط املایی داری- نکنه شاگرد وطنی بودی

0
0
پاسخ
1393-06-15 20:01

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.