1394-02-09 03:10
3443
12
13957
گفتگوی اختصاصی با عضو چهار دوره شورای اسلامی شهرگرگان:

کلاتی : شورا و شهرداری بخواهند سیاسی عمل کنند فعل حرام انجام داده اند / برخی همکاران می گویند به دلیل رای آوردن محاسن خود را کوتاه کن / بزرگترین آرزویم شهادت است

 عضو شورای شهر گرگان گفت :به اعتقاد من اگر شورا و شهرداری بخواهند جناحی و سیاسی عمل کنند فعل حرام انجام داده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ علی کلاتی با سابقه ترین عضو شورای اسلامی شهرگرگان در گفتگوی اختصاصی با گلستان ما بابیان اینکه با63 سال سن 8 فرزند دارد و اظهارکرد: بعد از بازنشستگی گاهی اوقات در کارهای منزل همکاری می کند و کارهایی مثل ظرف شستن و شستن حیاط منزل به همسرش کمک می کند و از کمک کردن در کارهای منزل لذت می برد.

وی ادامه داد: اوقات فراغت کمی دارد و همان اوقات را بیشتر با خانواده و نوه هایش می گذراند و اگر برنامه ای خانوادگی داشته باشند برای تفریح به مناطق گردشگری می روند.

کلاتی با بیان اینکه محاسن داشتن من حتی به قبل از انقلاب برمی گردد، گفت: برخی از دوستان و همکاران می گویند به دلیل رای آوردن محاسن خود را کوتاه کن ولی من به آنها می گویم این اعتقاد من است و اگر مردم بخواهند به من رای دهند با همین وضعیت به من رای خواهند داد.

وی از فعالیت هایش در زمان انقلاب و جنگ می گوید ومی افزاید: یکی از بزرگترین آرزوهایش شهادت بود که متاسفانه نصیبش نشده است ولی بسیاری از دوستان و همرزمانش شهید شده اند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: درست است که نتوانسیم با شهداء همراه شویم ولی از خدا می خواهم تا خدا کمک کند از خط امام و ولایت هیچگاه خارج نشوم .

وی با بیان اینکه مسئولیت های زیادی را زمان خدمت در سازمان جهادکشاورزی و بیرون از شورای شهر داشته است، افزود: هیچ مکانی را بهتر از شورای شهر برای خدمت به مردم نمی دانم و تازمانی که توان داشته باشم در این سنگر خدمت می کنم مگر اینکه مردم دست رد به سینه ام بزنند.

IMG 10342

کلاتی افزود: یکی از دلایلی که ادامه تحصیل ندادم این بود که برخی از دوستان پیشنهاد دادند برای انتخابات مجلس کاندیدا شوم ولی به دلیل اینکه من در خود این توان را نمی دیدم این کار را نکردم تا وسوسه نشوم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد عرصه انتخابات شوم.

وی ادامه داد: در شورا هیچگاه برای فردا فکر نمی کنم همیشه می گویم در گذشته مردم به من محبت کرده اند و من را برای شورای شهر انتخاب کرده اند.

این عضو شورای شهر ضمن تبریک روز شورا گفت: اعضای شورای شهر طبق قانون 50 ساعت می توانند در خدمت مردم باشند و حق جلسه آنها چیزی معادل 60 / 1 حقوق شهردار تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار دوره از شورای شهر گرگان حضور دارد ، افزود: حق جلسه اعضای شورای شهر گرگان از مبلغ 150 هزار تومان در اولین دوره آغاز شد و امروز به مبلغی حدود 2 میلیون تومان رسیده است که این مبلغ نیز با کسورات به یک میلیون و 800 هزارتومان کاهش می یابد و این در شرایطی است که سقف 50 ساعت را در خدمت مردم باشیم.

کلاتی ادامه داد: بیشتر روزها را از صبح برای خدمت رسانی به مردم در شورا حضور دارم و سعی کرده ام خود را وقف شورا و خدمت رسانی به مردم نمایم و به همین دلیل در هیچ جای دیگر مشغول نیستم و به جزء شورا و حقوق بازنشستگی ام منبع درآمد دیگری ندارم.

وی با بیان اینکه سعی می کنم با وقت گذاشتن در شورامحبت و اعتماد مردم را جبران نمایم، افزود: از میزان حقوق نمایندگان مجلس خبرندارم ولی می دانم به دلیل اینکه آنها باید از کارهای خود استعفاء دهند و همچنین دفتر در تهران و شهر خود باید داشته باشند هزینه بیشتری دریافت می کنند و مثل برخی از اعضای شورای شهرنیستند که علاوه برحق جلسه حقوق خود را از محل کارشان نیز دریافت نمایند.

IMG 10341

این عضو شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه قطعا در عملکرد برخی از شورا ها نواقصی وجود دارد، گفت: ولی باید گفت که خروجی شوراها و عملکرد آنها به نفع مردم است چون شوراها شکل گرفته اند برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته کارها در شهرداری ها به دلیل اینکه زیر نظر استانداری ها کار می کردند مدت زمان بیشتری را طول می کشد ولی با آمدن شوراها به دلیل دسترسی آسان مردم به شورا ها کارها سرعت بسیار بیشتری به خود گرفته است و همچنین هزینه ها نیز کاسته شده است.

کلاتی درادامه تاکیدکرد: دربهای شورا به روی شهروندان باز است و هروقت نیاز به اعضای شورا باشد در اکثر مواقع اعضا در دسترس شهروندان هستند.

وی تصریح کرد: قبل از تشکیل شورا شهردار قائم مقام استاندار بود و کارها از طریق استانداری پیگیری می شد و بعد از تشکیل شورا با نظرات کارشناسی اعضا و مشاورین کارها به نحو احسن انجام می شود و با تلاش هایی که انجام شده است و عدم پاسخگویی به حداقل می رسد.

عضو با سابقه شورای شهر گرگان یکی از نقاط ضعف شورا را نظارت وزارت کشور دانست و گفت: با وجود شوراهای فرادست تا شورای عالی استانها باید عملکرد شورا توسط این شورا ها نظارت شود و نه فرمانداری ها به ظاهر فرمانداری و استانداری ها دخالت ندارند ولی در بطن امرو نهی توسط فرمانداری ها انجام می شوند.

وی با بیان اینکه شهرداران در واقع مدیر تدارکات و پشتیبانی فرمانداری ها و استانداری ها هستند، افزود: در بسیاری از کشورها کلید شهرها در دست شهرداران است و تمام اختیارات شهر در اختیار شهردارقرار دارد و تمام مدیران و مسئولین شهری (پلیس ، مخابرات و آب و فاضلاب و ...) با نظر شهردار انتخاب می شوند.

کلاتی با بیان اینکه دخالت در امور شهرها زیاد است و گفت: فرق شهرداری های ما با دیگر کشورها این است که اختیارات در اینجا محدود تر از جاهای دیگر است .

IMG 1034

وی با انتقاد از طرح انتخابات شهردار گفت : این موضوع باعث تضعیف شوراهای اسلامی شهر ها خواهد شد.

کلاتی با بیان اینکه به نظر من تعداد اعضای شورا در شهرهای هم رده گرگان زیاد است و همان 9 نفر عضو شورا کفایت می کند چون با این تعداد بهتر تصمیم گیری انجام می شود ، تصریح کرد: به نظر من باید بازنگری در قانون شهرداری ها و شوراها انجام شود تا نواقص موجود برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری که بخواهد فرا قانونی عمل کند و بر یکدیگر تسلط داشته باشند نمی تواند موفق عمل کند ، گفت: اما شورا و شهرداری که روی مرز قانونی حرکت کنند و با هم تعامل داشته باشند و تک روی نداشته باشند موفق می شوند.

این عضو شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: شوراها و شهرداری ها باید از ریخت و پاش ها و هزینه های بی خود پرهیز نمائیم و نباید در بازی های سیاسی ورود پیدا کنند چون بودجه از جیب مردم است و نباید برای هیچ گروه و جناحی عمل کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من اگر شورا و شهرداری بخواهند جناحی و سیاسی عمل کنند فعل حرام انجام داده اند .

کلاتی در ادامه تاکیدکرد: تا به امروز تفکرات سیاسی خود را در کارهای اجرای خود دخالت ندادم و از خدا می خواهم کمک کند از این به بعد هم دخالت ندهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

h

عجب اتاق شلوغ و به هم ریخته ای ؟!دیگه قاب عکس و پوستر نبود به دیوار چسبونده بشه ؟!چقدر میز شلوغ و به ریخته اس واقعا مرتب کردنش اینقدر سخته ! از نظر روانشناسی افرادی که میز و دور و برشان را شلوغ می کنند در ظاهر تظاهر به پرکاری می کنند ولیدر اصل بر کارشان تمرکز ندارند ؟آقای کلاتی عزیز یک کم اتاق تان را مرتب کنید و لطفا کمی فضای اطراف تان را از این حالت شلوغی در بیارید !نظم و ترتیب هم خوب چیزیه !

0
0
پاسخ
1394-02-09 06:34
25

چه اتاق بهم ریخته ای !

0
0
پاسخ
1394-02-09 08:55
آقا کوچک بخش اول

سلام. حالا که بازار نظرپردازی و خودشیفتگی داغه! منم چند تا نکته بگم: 1. بهتره کسی فتوا بده که مجتهده و سایرین خواهشا کوتاه بیان! اینکه چی حرامه چی حلال متخصص می خواد نه ... !2. دوس دارم به کلاتی عزیز بگم درس خوندن هیچ منافاتی با نماینده مجلس نشدن نداره! درس بخون داداشم توجیه نکن لطفا! خادم متخصصه متعهد بهتر از خادم صرفا متعهده! چون عدم دانش کافی اعتماد به نفس کاذب میاره و چه بسا تعهدش نیز توهم باشه!! 3. اینکه عاشق شهادتی شایسته تقدیر و نشانه نهایت درجات عرفانیه شماست. دست ما رو هم بگیر عزیز. در باغ شهادت همواره بازه. اخبار رو دنبال کن متوجه منظورم میشی.

0
0
پاسخ
1394-02-09 11:35
آقا کوچک بخش دوم

4. به نظر حقیر، انتخاب شهردار توسط مردم احترام به مردم مردمه و ضعیف شدن شوراها در نظر عموم مردم بد نیست. چون واقعا ما به عینه دیدیم که شورا چه قدرت خارق العاده ای در کارشکنی صادقلوی شهردار داشت! مردم گرگان با اون جمعیت یک طرف کفه ترازو بودن و مخالفت چند نفر شورا یک طرف دیگر! تقریبا نزدیک بود مردم علیه این چند نفر راهپیمایی کنن! 5.در نهایت از خدمت و زحمات شما متشکرم. دوست دار شما: آقا کوچک .

0
0
پاسخ
1394-02-09 11:37
کوچولو بخش سوم

سلام مجدد من «کوچولو» هستم نه «آقا کوچک»! لطفا منو با همون نامی معرفی کنید که خودم معرفی کرده بودم! ممنون از تلاش مدیرای خوب سایت گلســــتان مــــا.

0
0
پاسخ
1394-02-09 14:53
واقع بین

عضو چهار دوره بجای نگاه تخصصی به مسائل شورا به دنبال توجیه و القا دخالت فرمانداری می باشد حال آنکه مشکلات مدیریت شهری در دوره صادقلو با سرعت فراوان در حال پیگیری واجرایی شدن است و ایشان از مخالفان جدی شهردارمی باشند لذا معنی خدمت رسانی را تازه می فهمیم بابت عدم دخالت در مسائل سیاسی وحقوق و دریافتی اعلامی توسط نامبرده صحت آن را به خدا وا می گذاریم وی سعی داره از این فرصت نیز تبلیغاتی صحبت کنه که با روح مطلب و اعتقادات منتسب مغایرت دارد.

0
0
پاسخ
1394-02-09 17:40
21222

فردی که اتاق خودش رو نمی تونه مرتب کنه و دور و برش اینقدر بهم ریخته است به شهر می خواهد نظم و زیبایی دهد نمی دانم ؟شاید !!!!

0
0
پاسخ
1394-02-10 03:49
گرگان

واقعا چقدر خوبه تو شلوغ پلوغی های زمانه ... تو شلوغی عکس شهدا باشیم ... حاج علی دمت گرمبابت 4 دوره اعتماد مردم شهرم به شما از آنان تشکر دارم و از این لفاظی های خاله زنکی برخی از به اصطلاح منتقدین روشنفکر از تو عذر می خواهم ...خدا قوت همسنگر شهدا

0
0
پاسخ
1394-02-11 07:54
علیرضا

'اوقات فراغت ................ گردشگری می روند'' یعنی اهل خانواده هستم!"محاسن .........من است " یعنی معتقد و مذهبی هستم!"من در خود این توان را نمی دیدم این کار را نکردم تا وسوسه نشوم "یعنی متواضع هستم!" یکی از بزرگترین آرزوهایش شهادت ......است"یعنی یادتان نرود جبهه هم رفتم!"بیشتر روزها را از صبح برای خدمت رسانی به مردم در شورا حضور دارم و سعی کرده ام خود را وقف شورا و خدمت رسانی به مردم نمایم " یعنی اصلا تعریف از خود نیست!"یکی از نقاط ضعف شورا را نظارت وزارت کشور دانست و گفت: با وجود شوراهای فرادستی.......... فرمانداری ها " یعنی هر خواستیم بکنیم زورمان به استانداری نمی رسه ولی به فرادستی می رسه!" با انتقاد از طرح انتخابات شهردار گفت : این موضوع باعث تضعیف شوراهای اسلامی شهر ها خواهد شد" یعنی روابط با شهر دار در قبال انتخابش کم می شه!و در آخر چون از خودم کم تعریف کردم!:"تا به امروز تفکرات سیاسی خود را در کارهای اجرای خود دخالت ندادم .......... دخالت ندهیم."

0
0
پاسخ
1394-02-11 10:54
علی اصغر طغرائی

سلام علیکم : آقای کلاتی پوستر دوستانش را می چسباند در اتاق بیت المال و واقعا" تفکرش را دخالت نمی دهد اگر نمایندگان فقید استان شهید هستند پس نامه شما برای احمدی نژاد جهت شهید اعلام کردن چیست ؟؟؟؟؟؟ خدایا نمایندگان فقید استان را با امام علی (ع ) محشور بگردان و اخلاص و قربا الی الله را بما عنایت فرما ...لبیک یا حسین

0
0
پاسخ
1394-02-12 22:16
احمدی

با سلام دقیقا موافق دوستانم این چه دفترکاریه که این قدرشلوغه و طبق یک اصل مدیریت داشتن میز کار شلوغ و اتاق شلخته نشان از عدم داشتن برنامه کاریه -- قربون همه شهدا بنظرم یک ویترین خوشگل درست کن در بالای سرت عکسها رو نصب کن

0
0
پاسخ
1394-02-15 04:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.