1393-12-05 20:29
4207
2
11018
صادقلو : خودم را در اتفاقات اخیر تبرئه نمی کنم

شورای شهر با شهرداری مشکل دارد ! / وضعیت 25 سال پیش شهر بابل مطلوب تر از وضعیت فعلی گرگان است

شهردار گرگان گفت : 25 سال پیش من شهردار بابل بودم ، وضعیت 25 سال پیش شهر بابل مطلوب تر از وضعیت فعلی شهر گرگان است، این درد است.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین صادقلو شهردار گرگان در جمع جمعی از جوانان سیاسی شهر گرگان تحت عناوین مختلف اصلاح طلب عنوان کرد : یکی از مشکلات من بی پرده صحبت کردن است، یادداشت کوچکی را به خانم قدس ولی دادم که چه بچه های خوبی هستند. این را نوشتم که ترجمان دلم را بگویم که از دیدن جوانانی که به این میزان برای شهرشان دل مشغولی دارند خوشحالم. امیدوارم هر چند وقت خانم قدس ولی لطف کنند و هر چند وقت یکبار یک گردهمایی به این شکل برگزار کنند.»

شهردار گرگان با اشاره به مطالبی که در همچین جلساتی مطرح می شود، گفت : « مطالب دو قسمت هست یک قسمت اینکه مطالبی هست که ما آن ها را به اجرا درآورده ایم و آن را برای درست تر اجرا شدنش هدایت می کنیم و به شما پاسخ بگوییم و شما به دیگران پاسخ بدهید. قسمت دوم مطالب مواردی هست که اصلا به فکر ما نرسیده اند و یا مانند برخی موارد مطرح شده در این جلسه، ما اصلا در وادی آن ها نبوده ایم و این باعث می شود ما به آن مقوله ها هم فکر کنیم. چون هم شما و هم ما جدای از نگاه سیاسی، اعتقادی و رفتارهای ناخوشنود کننده بین ما و دیگران وجود دارد تنها یک موضوع فصل الخطاب داریم و آن موضوع شهر گرگان است.»

صادقلو در مورد مسائلی که از آن به عنوان مشکلات شهرداری با شواری شهر یاد شده بود، گفت: « نمی خواهم با کلمات بازی کنم ولی این مشکل شورای شهر با شهرداری است. ما مشکلی نداریم و در حال انجام فعالیت های خود هستیم و با همین شورا هم تا کنون کار کرده ایم و بعد از این هم کار می کنیم. چون چیزی به نام قانون شهرداری وجود دارد که در آن تمام تکالیف شهرداری نوشته شده است و ما یک کلمه از این قانون بیشتر و کمتر نمی توانیم انجام دهیم. برای شورای هم قوانینی نوشته شده است که به غیر از آن نباید دست به کاری بزند. اگر هر دو در مسیر قانون حرکت کنیم هیچ وقت به مشکل برخورد نمی کنیم.»

من چیزی به جز قانون بلد نیستم

او ادامه داد :« مشکلات بنده و شورا در این است که وقتی ما در برخی موارد نتوانیم زبان یکدیگر را با قانون تطبیق دهیم دچار درگیری می شویم. و این درگیری دو جواب بیشتر ندارد، یا باید در مجرای غیرقانونی آن انجام شود که متاسفانه من اصلا اهل این کار نیستم.شما می توانید رفتار جدیدی را برای مدیریت مختلف چه در جامعه و چه در زندگی های خصوصیتان پیش بگیرید ولی من نمی توانم چون من 30 سال با این مدل بزرگ شدم و پوست انداختم و دیگر این روز روزی نیست که من را از قانون جدا کنند. من چیزی به جز قانون بلد نیستم.»

شهردار گرگان با بیان اینکه من به جز قانون برای چیزی سر خم نمی کنم، گفت :«قانون به ما می آموزد که مردم در مقابل قانون باید سرخم کنند، اگر قرار باید که ما قد قانون را با قد آدم ها تنظیم کنیم، قانون جامعیت و هویت خود را از دست می دهد. چون آن قانون برای هر فرد به سلیقه آن فرد جواب می دهد که غلط است.»

گزینش های شهرداری سفارشی و غیر قانونی بود

او ادامه داد : «من متصدی شهرداری ای شدم که پیشینه چند ده ساله دارد و پرسنلی به این شهرداری راه پیدا کرده اند که قریب به اتفاق آن ها ( با آدرس می گویم) معرفی شده جاهای دیگر هستند و بر اساس گزینش های قانونی به شهرداری نیامده اند، یا توسط چهار دوره شورا در این 16 سال معرفی شده اند و یا نمایندگان مجلس و یا افراد مرتبط با استانداری های گذشته و یا آقایان دیگری که اسامی آن ها برای شما غریبه نیست که نام نمی برم. آن ها نفوذ کردند و گفتند این دو نفر را قرار دادی جذب کنید و ما جز این چیزی نمی خواهیم این قراردادی ها ماندند و ماندند و هر روز هم که خواستند این قراردادی ها را بیرون کنند، هجمه های مختلفی شد. گفتند از فردا زن و بچه این فرد چه می شود این فرد را بیرون کنید میدانید چه اتفاقی می افتد؟ این فرد بچه هایش بزرگ شده اند و می خواهند ازدواج کنند.»

او ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته های مختلف افراد معتبری هستند ولی همه آن ها به درد من نمی خورند، من برای ساختن یک پل به مهندسین مرتبط احتیاج دارم همانگونه که در فضای سبز هم مهندس عمران به درد من نمی خورد و حتما مهندس فضای سبز، مهندس نباتات، کارشناس آب و کارشناس کود و سم می خواهم. متاسفانه در شهرداری گرگان این اتفاقات افتاده است و حاصل کار این شده این که سازمان تفصیلی گرگان که 500 نفر پرسنل می خواهد بیش از 1 هزار 700 نفر پرسنل دارد. به هیچ کدام آن ها هم نمی توانیم بگوییم بالای چشمت ابرو است تا این کار را انجام می دهیم شک نکنید اولین حساسیت در شورا ایجاد می شود.»

5 فروردین 94 به شما آمار کتبی رقم وصولی از مردم را که بالای 200 میلیارد تومان است، ارائه می دهیم

حسین صادقلو با اشاره به بودجه 200 میلیارد تومانی شهرداری گرگان در سال 93 گفت:« شهرداری به جهت اعتمادی که در مردم ایجاد کرد و مردم باور کردند که اکنون پول هایشان برای خودشان هزینه می شود به ما پول دادند و رقم وصولی شهرداری از مردم بیش از 200 میلیارد تومان است.ما در 5 فروردین 94 به شما آمار کتبی رقم وصولی از مردم را که بالای 200 میلیارد تومان است، ارائه می دهیم. بودجه پیش بینی شده ما امسال 83 درصد نسبت به سال 92 بیشتر بود، در این شرایط رکود اقتصادی وصول این رقم بسیار خطرناک بود ولی در حال حاضر نه تنها این پول وصول شد بلکه پول وصول شده بیشتر از مبلغ پیش بینی شده است.»

او با بیان اینکه از اینکه توانستم یک رفتار سالم بین مردم و شهرداری ایجاد کنم خوشحالم، گفت : « در حال حاضر مردم ما را به عنوان امانتدار و امین خود قبول دارند و پول می دهند و ما برای آن ها خرج می کنیم. قسمتی از نگرانی های موجود بین شهرداری و شورا در همین مورد است. اعتقاد شخصی من این است که تمام مسائل ما شفاف است و هیچ چیز پنهانی برای خود و همکارانم ایجاد نکرده ام و به گونه ای رفتار کرده ایم که مردم اگر برخی موارد را نمی بینند به راحتی به شهرداری بیایند و از هر کس که خواستند سوال کنند و جواب بگیرند.»

اقرار می کنم شخص فرهنگی نیستم

شهردار در شرح دادن قسمت دوم مشکلات موجود در زمینه همکاری با سمن ها و نهادهای فرهنگی، گفت: « من اقرار می کنم که شخص فرهنگی نیستم و این گناه من نیست ما به طور فیزیکی در شهرداری در کار سخت افزار هستیم و کار نرم افزاری بلد نیستیم. شما اگر رصد بکنید در عید 93 گرگان زیبا تر از عید قبل بود و حتما در نوروز 94 گرگان فانتزی تر از 93 خواهد شد و شاید شما تعجب کنید. جلسه بعدی من جلسه استقبال از نوروز است. برای ما تقریبا همه چیز را پیش بینی شده است، می دانیم که در سیزده بدر و یا در عید قربان چه تکالیفی داریم.»

 صادقلو ادامه داد : « اگر برای سازمان اوتوبوسرانی خود برنامه نداشته باشیم ممکن است خوب خدمات ندادن آن برای فرزندان شما که از مدرسه به خانه بر می گردند آسیب اجتماعی به وجود بیاورد. اگر شما زباله خود را بیرون از خانه می گذارید ما وظیفه داریم هر شب زباله را جمع کرده و مخزن ها را شستشو دهیم. این ها تکالیف ماست. برای ده پانزده عدد سرویس های بهداشتی النگدره و ناهارخوران هر یک ماه یک ماه ونیم 1 هزار عدد لامپ تهیه می کنیم، شب لامپ را نصب می کنیم با می برند و یا می شکنند. ممکن است کسی بیاید اسناد ما را کنترل کند بپرسد برای یک سال 14 هزار لامپ خریده اید؟ ولی وقتی آمار تحویل،نصب جمع آوری شکسته ها ار چک کنید متوجه می شوید که آمار از این ارقام هم می گذرد و این مسائل جزئی را می گویم که بدانید چقدر کار ما گسترده و سخت است.»

خودم را در اتفاقات اخیر تبرئه نمی کنم

او در مورد تعامل و همدلی با شورای برای نیل به وحدت کاری گفت :«من خودم را در اتفاقات اخیر تبرئه نمی کنم که بگویم من گناهی ندارم و آن ها گناه دارند، اصلا موضوع این نیست که چه کسی تقصیر دارد و ندارد، موضوع این است که چگونه همه با هم ید واحدی شویم برای این شهر که واقعا انسان برایش غصه می خورد. من شهردار شهرهایی مثل گرگان و بالاتر از گرگان، نظیر ساری، بابل، آمل، قائم شهر، گنبد  و مینودشت بودم.

شهردار گرگان گفت : 25 سال پیش من شهردار بابل بودم، وضعیت 25 سال پیش شهر بابل مطلوب تر از وضعیت فعلی شهر گرگان است، این درد است. 25 سال پیش وضعیت بابل در مسائل هم فکری و راهبری شهرسازی خیلی بهتر از اینجا بود. در این 25 سال که گذشته علم شهرسازی متحول شده است ولی ما هنوز درگیر مقدماتی ترین مسائل در گرگان هستیم. اولین مقدمه تعامل با سرمایه گذار است ما در همین مانده ایم. چه کسی جلوی ما را گرفت ؟ ما امکانات سرمایه گذاری نداشتیم؟ داشتیم ولی این کار انجام نشد و حاصل آن این است که امروز هیچ چیز نداریم. یک شهربازی و  تله کابین خوب نداریم. من 23 سال پیش شهردار آمل بودم، بروید شهربازی آمل را نگاه کنید.»

صادقلو که قسمتی از علت عقب ماندگی شهر گرگان را نا همگونی و نا هماهنگی دانست گفت :« اگر شهر اصفهان ارتقا و توسعه پیدا کرده است به این خاطر است که لحظه ای که اسم اصفهان مطرح می شود تمام اختلافات آن ها کنار می رود. و با هم ید واحد می شوند که اعتبارات دولتی برای اصفهان بگیرند. ولی در این جا ما قدری ستیزه داریم که به جای اخذ اعتبارات دولتی بپردازیم کارهای دیگری انجام می دهیم و اعتبارات را هم تقسیم می کنند و تمام می شود. اراده من در تعامل و کار کردن است. من در مسائل مالی و کاری اداره یک سر سوزن گذشت  نسبت به خودم و همکارانم ندارم. من نمی گویم که صد در صد انحراف مالی را در شهرداری و سازمان های وابسته جمع کرده ام ولی می گویم درصد سلامت و اخلاقیات مالی و اداری شهرداری بالا بردم. شهرداری پیش از این بنگاه معاملات بود یعنی هر کس که به شهرداری مراجعه می کرد به اندازه اعتبار پروانه ساختمانش در بیرون امکان داد و ستد برای او ایجاد می شد.»

در پروژه های عمرانی اولین اولویت ما زمان بندی است

شهردار در ادامه گفت : « من جلوی همه این موارد را بستم و حتی یک مورد را نمی توانید پیدا کنید. جلوی این کار را گرفتم چون همه مردم می دانند که مامن آن ها برای پروانه ساختمان گرفتن شهرداری است نه جای دیگری. مدیریت روی پروژه های عمرانی شهرداری در هنگام آغاز طرح وجود داشت و در زمان پایان پروژه چیزی وجود نداشت. به عنوان نمونه پارکینگ عدالت 17 ، فرهنگ سرا ، پارک بانوان، پل شهید قندهاری، ساختمان شماره دو شهرداری و ساختمان تاکسی رانی و خیل از پروژه های با نام نشان دیگر، همه این ها پروژه ها شروعش معلوم است ولی کسی نمی پرسد که وقتی قرار دارد ساخت و تکمیل یک پروژه 2 سال است چرا 7 سال طول می کشد که تمام شود. یکی از سخت گیری های ما نظام پروژه های عمرانی است در پروژه های عمرانی اولین اولویت ما زمان بندی است، سخت گیری در کیفیت همین حالت را دارد. برنامه ریزی برای کاهش اذیت همسایگان پروژه و همراهی برای تسهیل ترافیک در آن منطقه  نیز از اولویت های ما در انجام پروژه های عمرانی است.»

او با بیان اینکه طراحی و زمان بندی پروژه های بر عهده ما نیست گفت : « ما با مشاور قرار داد می بندیم و آن ها می آیند و کارهای مطالعاتی را انجام می دهند. به عنوان نمونه پل زیر گذر سه راه گلشهر که همزان با افتتاح زیرگذر معلم کلنگ زنی خواهد شد. 400 صفحه گزارش تخصصی و زمان بندی در آن وجود دارد که این نشان از آن دارد که برای این پروژه زمان گذاشته اند و همه مسائل ان را به طور جزئی مطالعه کرده اند. این پروژه معارض داشت و شورای شهر با آن معارض همراهی کرد، معارضی که برای 25 سال قبل است و برای امروز من نیست. این معارض مدعی است که من 30 میلیارد تومان از شهرداری پول می خواهم. من نمی توانم این کار را انجام دهم و دلیلی برای این پیدا می کنم که به معارض 25 سال پیش که 30 میلیارد تومان پول می خواهد، پول بدهم.»

تقاطع سه سطحی گلشهر 25 اسفند 94 افتتاح می شود

او در ادامه گفت : « این کار همه پروژه سه راه گلشهر و هم زمان را برای ما بلوکه کرد و ما سریعا به مشاور پروژه زیرگذر معلم گفتیم که در زمان بندی این پروژه تجدید نظر کند. آن ها هم شیفت های دیگر را تعریف کردند و پروژه به طور شبانه روزی در حال پیشرفت است. برنامه افتتاح به یک شب قبل ( شب چهارشنبه سوری) منتقل شد. پروژه گلشهر که انشالله کلنگ زنی خواهد شد تنها پروژه پل 3 سطحی است، پروژه زیرسطح آن همزمان با افتتاح زیرگذر میدان معلم کلنگ می خورد، همسطح آن برای دوربرگردان های شالیکوبی به گلشهر و شالیکوبی به شالیکوبی و نهارخوران به ناهارخوران انجام می شود. رو گذر گلشهر از گلشهر 2 شروع می شود و قوس می خورد و در بلوار ناهارخوران پایان می یابد. اگر داخل گلشهر باشیم زیرگذر چپ گرد است. چون مشکل معارض پیدا شد این سه سطح را در سه فاز تعریف کردیم، در حال حاضر زیرگذر را در داخل بلوار ناهارخوران اجرا می کنیم و زمان افتتاح آن نیز حتما قبل از 25 اسفند 94  است چون ما زمان بندی 12 ماهه داریم برای این پروژه، این پروژه 15 فروردین 94 شروع به کار می کند.»

او با بیان اینکه متاسفانه گاهی تک بعدی به انجام کارها پرداخته می شود، گفت :« المان میدان بسیج از این پروژه های تک بعدی است، ساخت المان تمام شد به سرمایه گذار واگذار کردند ولی هیچ وقت به بهره برداری نرسید به جز شب افتتاح ، مشکلات آن حل شد و مجوز های لازم برای آن گرفته شده و کارهای قانونی انجام شده است. در روزنامه های سراسری آگهی مناقصه چاپ شد و  7 8 روز دیگر مهلت آن تمام می شود و پیمانکار جدیدی را برای تکمیل رستوران و مغازه های زیر المان انتخاب خواهد شد. انشالله تا اواسط فروردین رستوران گردان المان هم به بهره برداری خواهد رسید.»/سرو نیوز

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کاربر

خوندن این لینک هم بد نیست...*********************حسین صادقلو با حمایت همه جانبه مردم در آذر 1372 به عنوان شهردار ساری منصوب شد حسین صادقلو كه در پرونده مدیریتی خود شهرداری آق قلا، بابل و آمل را با موفقیت سپری نمود با استقبال شهروندان ساروی روبرو شد صادقلو انقلابی اساسی در نظافت عمومی و زیبا سازی شهر ایجاد نمود كلیه پروژه های زیر بنایی نیمه كاره در دوران مهندس خانمحمدی را به اتمام رساند صادقلو در 2 سال اول از 72 تا 74 چون مسئولین استان و شهرستان را به همراه خود داشت خدمات بسیار خوبی برای مركز استان به انجام رساند .....http://www.shalamchenews.ir/id/17399

0
0
پاسخ
1393-12-09 19:10
کاربر

مطلبی بسیار جالب و خواندنی در مورد صادقلو...*****************حسين صادقلو از معدود شهرداراني بود كه در قائم‌شهر به ساماندهي مبلمان شهري دست زد، ورودي‌ها را اصلاح و شبكه‌هاي معابر را بازگشايي كرد...مردم شهردارشان را دوست داشته، از عملكرد شورا ناراضي‌اند. از همين رو ده‌ها شهروند قائمشهري تومار امضا كردند و در بعدازظهر 21 آبان‌ماه جلوي فرمانداري گرد آمدند تا بگويند « شهردار فقط صادقلو » است و ادعا كردند« اهل كوفه نيستند »كه «حسين»صادقلو تنها بماند و ازبرخي از اعضاي شوراي شهر خواستند «حيا» كرده و «صادقلو» را رها كنند. اقدام شورا در بركناري شهردار قائم‌شهر - صادقلو - روزها بحث مجالس و محافل رسمي و غيررسمي قائم‌شهري‌هاو حتي شهرهاي اطراف شده بود.http://mzare1.persianblog.ir/post/46

0
0
پاسخ
1393-12-09 19:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.