1393-12-03 19:00
6566
8
10902
تغییرات اساسی در استانداری گلستان

محمود ربیعی جایگزین نیاوند می شود / قهرمان بازی جدید چراغعلی به بهانه شرکت در انتخابات مجلس

تغییرات اساسی این روزها در استانداری گلستان می تواند منشا تحولات عمیقی باشد جایی که عباس نیاوند معاون استاندار بخاطر شرکت در انتخابات جای خود را به محمود ربیعی می دهد و از طرفی عبدالرضا چراغعلی نیز بنا به دلایل نامعلومی برکنار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد که کلیه نیروهای وزارت کشوری شاغل می بایستی یک سال مانده به انتخابات استعفای خود را اعلام کنند تا نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود تا به نحوه برگزاری انتخابات لطمه نزند.

در همین راستا، شنیده ها حاکیست که عباس نیاوند معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری گلستان یکی از گزینه هایی است که قصد ورود به انتخابات مجلس را دارد . نیاوند از لحاظ تفکر سیاسی به اصولگرایان و از لحاظ قومیتی نیز به سیستانی ها تعلق دارد و امیدوار است با توجه به پشتوانه اصولگرایان و سیستانیها وارد مجلس شود.

اما شنیده ها حکایت از آن دارد که محمود ربیعی مشاور سیاسی استاندار گلستان جایگزین عباس نیاوند خواهد شد . در صورت این انتخاب شیب استانداری گلستان کمی به سمت تندروهای اصلاح طلب و جریان فتنه گرایش پیدا می کند و این می تواند برای دکتر صادقلو سم باشد و نقطه ای برای شروع اختلافات با طیف تندرو اصلاح طلب که تاکنون نیز مزاحمت هایی را برای استاندار ایجاد کرده است .

محمود ربیعی مسئول ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال 88 گرگان بود که بعد از انتخابات دیده نشد تا اینکه در میتینگ معروف در حسینیه دزیانیها پایان کار ستادهای موسوی در گلستان را اعلام کرد و با این کار ضربه بزرگی به جریان تندرو منحرف که از راه اردوکشی خیابانی به دنبال اعتراض های خود بود ، زد .

محمود ربیعی جزو گزینه های استانداری گلستان هم بود و با توجه به پرستیز مورد نظر قطعا به جایگاه معاونت هم راضی نخواهد شد .هر چند او در این جایگاه با فشار عناصر معتدل اصلاح طلب همچون اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان که حامیان مرگدری هستند نیز مواجه خواهد بود.

قهرمان بازی چراغعلی به بهانه شرکت در انتخابات مجلس

اما ضلع دیگر تغییرات اساسی در استانداری گلستان عبدالرضا چراغعلی است که این روزها بدجوری در قضیه طرح سوال و استیضاح شهردار گرگان و پایان حکم یک ساله حسین صادقلو ورود پیدا کرده است .

گفته شده که ورود چراغعلی در این قضیه به حدی بوده که باعث بوجود آمدن اختلافات شدیدی بین او و معاون عمرانی شده و این کشاکش به برکناری مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری منجر شده است .

البته برای تحلیلگران و عاقلان کمی سخت است که باور کنند ، عبدالرضا چراغعلی بخاطر قصه عدم تمدید حکم شهردار گرگان و نامه وزارت کشور و در حمایت از برخی اعضای مخالف شهردار گرگان در شورای شهر با مروتی درگیر شده باشد ،چه اینکه او تاکنون چرا اقدام به این کار نکرده بود ؟

از طرفی دوستان او معتقدند که چراغعلی آنقدر زرنگ هست که بخاطر شهردار و چند عضو شورا خود را با مجموعه استانداری درگیر و آینده سیاسی خود را تخریب نکند ، پس حتما و تاکید می شود حتما او با میل قلبی نسبت به برکناری خود کنار خواهد آمد چه اینکه ممکن است در اصل نیز ، این یک اتفاق هماهنگ شده باشد.

بسیاری بر این عقیده اند که چراغعلی از سالهای گذشته به دنبال حضور در انتخابات مجلس بوده و هست و با توجه به اینکه وی نیروی وزارت کشوری است طبعا باید همین روزها استعفای خود را تقدیم کند.

اما او نمی خواهد مجانی برود لذا به دنبال محملی است تا بتواند از رهگذر ان برای آینده خود نیز نمدی ببافد و چه بهتر از اینکه بگوید من در دفاع از حقوق مردم شهر و برخی اعضای شورای شهر خودم را در مقابل استانداری قرار دادم و بخواهد از این راه برای خود جایگاهی کسب کند .

او جزو مخالفین شهردار گرگان است و طبعا حضور صادقلو در مسند شهرداری گرگان تا زمان انتخابات سال آتی ، باعث خواهد شد تا او نتواند از ظرفیت شورا وشهرداری برای انتخابات آینده و تبیلغات خود استفاده کند و از این روست که به دنبال حذف صادقلو شهردار گرگان است.

اختلافات چراغعلی با برادران ربیعی

اما روی دیگر سکه اختلافات داخلی عبدالرضا چراغعلی با برادران محمود و حسین ربیعی است .خانواده ربیعی و شخص محمود ربیعی شاید جزو رزومه خود بداند که معرف عبدالرضا چراغعلی به شهر گرگان بوده است چرا که در زمان حضور محمود ربیعی در میراث فرهنگی و گردشگری بود که چراغعلی مطرح شد .

در عین حال ، چراغعلی اکنون با حسین ربیعی رئیس شورای شهر گرگان اختلافات جدی دارد و این اختلافات از انتخاب هیئت رئیسه سال اول دوره چهارم شورا ناشی می شود که ریبعی با رای سرنوشت ساز خود به ناصر گرزین ، چراغعلی را از دور خارج کرد.

بعد از آن قضایا چراغعلی و هوادارانش در فضای مجازی خانواده ربیعی را مورد نوازش انتقادات تند خود قرار دادند و کار به جاهای باریک کشید که حتی محمود ربیعی نیز به نحوه برخورد چراغعلی با این موضوع اعتراض کرد.

چراغعلی در قصه استیضاح شهردار گرگان هم با ربیعی که جزو حامیان شهردار است به مشکل برخورده و حتی رئیس شورای شهر گرگان بعد از یک بار راه دادن چراغعلی به جلسه شورا ، برای بار دوم از حضور وی جلوگیری کرد و او را به جلسه راه نداد.

بالاخره باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده روند امور به چه ترتیبی پیش می رود .

 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

اقای چراغعلی بر اساس قانون باید برای انتخاب نماینده شدن استعفا دهد این بازی است که اول ایشان به شکل خاص از بدنه استانداری خارج شود .اول اینکه از متن نامه هئیت تخلفات خودش برای اینکه چرا استانداری را با تنش مواجه کرده است منظور در مصاحبه های جنجالی و اختلاف بر انداز یک عکس با موبایل گرفته در شبکه های اجتماعی موبایلی مثل واتس آپ و وایبر و تلگرام و..پخش کرده است بعد با چند سایت صحبت کرده که من در راستای حمایت از شهرداری گرگان با من برخورد کرده اندایشان می خواهد نقش یک قهرمان را بازی کند و سپس بعد از مدتی ایشان را برکنار می کنند این برکناری نیست بلکه یک بازی قهرمانانه است که الان کسی متوجه نشه ایشان می خواهد نماینده مجلس شود اما اقای چراغعلی ... خواندی هم بازی اخراجت الکی است هم نامه نگاری با هئیت تخلفات استانداری بازی است هم اینکه دوستانت تیتر زده اند که شما را برکنار می کنند بازی است و مطمئن هم هستیم که شما را اخراج می کنند اما شما قهرمانانه اخراج میشود مثلا برای دفاع از حقوق شهری و شهروندی برادر عزیز ما خودمان قورباغه را رنگ می کنیم جای فلکس واگن می فروشیم

0
0
پاسخ
1393-12-03 19:37
حسنعلی احمدی

تنها این افراد نیستند که چنین تحرکاتی داشته اند از سال گذشته با انتصاب دراز گیسو و مدیرکل امنیتی که چند ماه پیش استعفا نمود و اکنون در کسوت مشاوره فعالیت می کند این جریان سازی های انتخاباتی شکل گرفت!همین آقای مدعی که شما اسم برده اید چه موصعی در ارتباط با قضیه فتنه داشته و دارد؟ایشان براساس اسناد موجود رد صلاحیت شده خودش را بداند

0
0
پاسخ
1393-12-03 22:19
جواد 125

مسله برخورد یک مسله داخلی و اداری است و معمولا در تمامی دستگاهها برای تذکر به کارکنان چنین نامه های را به کارمند می دهند آقای چراغعلی هم مثل دیگران است . اما نکته جالب پخش آن در شبکه های اجتماعی است و تیتر سایتهای حامی ایشان به یکی از تیترهای سایت گرگان خبر توجه کنید ( خبر تیتر فوری فوری : طبق اخبار غیر رسمی رسیده به گرگان‌خبر مهندس عبدالرضا چراغعلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان گلستان با نظر معاونت عمرانی استاندار و موافقت استانداری گلستان از سمت خود برکنار و به هیات تخلفات اداری استان معرفی شد . چراغعلی در گفتگو با گرگان خبر ضمن تایید ضمنی این خبر دلیل مشکلات پیش آمده را اصرار بر بودن شهردار)-----------------------نگاه کنید و خودتان این شیطنت را قضاوت کنید و ببنید که فکر می کنند مردم شعور ندارند و عقل ندارد عزیز من همانطور که دیگران گفتند تمام این بچه بازیها برای انتخابات جنابعالی است ولاغیر مصاحبه کردن با سایتها قانون دارد و باید مجوز از بالادستی بگیری نه اینکه جنابعالی و مشاور جوان مدام در سایتها باشید

0
0
پاسخ
1393-12-04 03:47
محمد

خانواده ربیعی یکی از خاندان بزرگ در گرگان هستند و آقای چراغعلی با توهین به این خانواده هر روز منزوی تر میشود و این مجازات افترا به یک خانواده انقلابی است

0
0
پاسخ
1393-12-04 06:02
میگم

گویا یادتان رفته طبق دستور وزیر چراغعلی می باید اول اسفند استعفا می داده ! بنابراین مجلسش منتفی است. ربیعی کنار صادقلو هم یعنی گل بود به سبزه نیز آراسته شد !

0
0
پاسخ
1393-12-04 08:48
رحمان

چرا اصرار داريد اقاي نياوند براي انتخابات كنار رفته است ؟ بنظر ميرسد با توجه به اختلافات با غ مديركل كه به استاندار نزديكتر است از كار بركنار شده است و به احتمال زياد اگر ربيعي نيايد اقاي غ معاون ميشود .

0
0
پاسخ
1393-12-04 21:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.