1393-12-05 20:21
4476
12
10846
یادداشت وارده از عماد محمدرضاپور ؛

اتمام یک روگذر و ساخت یک زیرگذر در طول یکسال / می خواهند کاری کنند صادقلو جاودانه نشود / همان بلایی که سر احمدی نژاد آوردند !

صادقلو در عرض یک سال یک روگذر را افتتاح کرد و زیرگذر میدان معلم را هم از صفر تا 100 آنرا طی 6 ماه تقریبا به پایان رسانده و این یعنی یک شاهکار که فقط از دست اهالی فن و تخصص بر می آید.

به گزارش گلستان ما ؛ حکایت این روزهای حسین صادقلو شهردار گرگان خیلی شبیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران شده است .

ماجرای رئیس جمهور اسبق  از آنجایی آغاز شد که یکی از شخصیت های اصلی نظام در ماه های پایانی دولت نهم در یکی از سخنرانی هایش اعلام کرد که در دوران احمدی نژاد به اندازه 100 سال اخیر در کشور کار شده است . بعد از این قضایا بود که استاندار گیلان طی یک نطق جنجالی گفت که باید به محمود احمدی نژاد لقب " امیر کبیر " را بدهند .

این نکته دقیقا آغاز زوال احمدی نژاد در آغاز چهار سال دوم بود که از طرفی جریان رقیب را هوشیار کرد که احمدی نژاد سنگرها را فتح کرده و اگر به همین منوال پیش برود دیگر اثری از مخالفینش نخواهند ماند و مردم تا 100 سال دیگر به او و همقطارانش رای خواهند داد .

از طرفی شاید بذر غرور و تکبر را در گروه حامیان خاص احمدی نژاد کاشت تا این افراد و شخص رئیس جمهور به خودش اجازه دهد در مقابل فرمان رهبرمعظم انقلاب 11 روز عزم خانه نشینی کند .

اما از این ماجرا بگذریم حال و روز این روزهای حسین صادقلو شهردار گرگان هم خوش نیست . صادقلو که کار خود را با شعار عمرانی بودن آغاز کرده نزدیک به یک سال است توسط اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شده است .

اما اکنون چالشی عجیب در پارلمان محلی ایجاد شده و 9 نفر از اعضای شورای شهر گرگان که چند نفر از آنها آتش بیاران اصلی معرکه هستند ، در واقع نمی خواهند صادقلو دیگر شهردار گرگان باشد .

دلایل گاها غیر موجه و غیر منطقی چون عدم رفتار مناسب با شهروندان ، فشار بر برخی پیمانکاران برای تحویل زودتر پروژه ، تعطیلی برخی پیمانکاران و چند سوال دیگر باعث شده تا این روند آنقدر پیش برود که برخی اعضای شورای شهر قسم یاد کنند که صادقلو شهردار نباشد و فرد دیگری (احتمالا عضوی از شورا) جای او بیاید .

بنظر نگارنده ، صادقلو شهردار گرگان بی عیب و نقص نیست و بنده قصد دفاع از او را ندارم و فقط تحلیل خودم را به عنوان شخصی که از بیرون این حوادث را می بینم ، عنوان می کنم که در آستانه افتتاح زیرگذر معلم این فشارها بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

به دلیل اینکه صادقلو در عرض یک سال یک روگذر را افتتاح کرد و زیرگذر میدان معلم را هم از صفر تا 100 آنرا طی 6 ماه تقریبا به پایان رسانده و این یعنی یک شاهکار که فقط از دست اهالی فن و تخصص بر می آید. در کنار این موارد اتمام ساخت پارکینگ عدالت 17 و افتتاح آن در دهه فجر ، ساخت پارک اختصاصی بانوان و پیگیری تمام وقت پروژه های عمرانی شهر ، همه در مدیریت یک ساله صادقلو محقق شد .

این روند مثبت کاری در پرونده صادقلو در کنار سلامت مالی و قطع دست برخی زیاده خواهان از اموال شهرداری باعث شده تا جمعیت زیادی از مردم شهر از عملکرد وی راضی باشند و عنوان کنند که استیضاح شهردار به جهت منافع شخصی برخی اعضا می باشد چون اگر رضایت مردم شرط است که مردم راضی هستند ، پس این همه فشار برای چیست ؟

در واقع منتقدین شهردار گرگان نیک می دانند که اگر صادقلو روند خوب کاری خود را ادامه دهد یا در شورای بعدی جایگاهی نخواهند داشت یا منافع حزب و گروه شان تامین نخواهد شد و یا از مواهب شهرداری بی نصیب شده و در جهت منافع شخصی و یا حزبی خود و ریخت و پاش های آنچنانی برای مراسمات خاص بی بهره خواهند ماند.

نکته دیگر اینکه در این بین برخی رسانه ها و افراد خاص در شبکه های اجتماعی که متصل به برخی اعضای شورا هستند مانع شفافیت موضوع می شوند و خیر و صلاح مردم را نادیده می گیرند و بی محابا به شهردار می تازند که این هم شاید کار درستی نباشد .

بالاخره دیر یا زود صادقلو می رود و آنوقت باید در آرزوی چنین شهرداری غبطه بخورند که ظرف یک سال دو تا پروژه عمرانی بزرگ را به پایان رساند .

آری ، همیشه آنکه کار کرد را زمینش زدند ، چه قائم مقام فراهانی ، چه امیرکبیر ، چه احمدی نژاد و چه صادقلو و یا هر کسی که خواست خالصانه و بدون باج دادن کار کند و شاید گذر تاریخ در روزها و ماه های آینده ، روابط پشت پرده زیادی از این ماجرا را برای مردم گرگان مشخص کند .

 

نویسنده : عماد محمدرضا پور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سعید

بابا بیخیالشما هم از آب گل آلود ماهی نگیریدصادقلو کجا احمدی نژاد کجاصادقلو اینهمه کار کردهاحمدی نژاد هم کار کرد ولی در مقایسه با ویرانی هایی که از گذشته بجا مانده بود یک هزارم درصد هم نبودی ذره درست مقایسه کنین

0
0
پاسخ
1393-12-03 06:11
بيدار

ننه چقدر گرفتى براى اين نوشته ها!؟

0
0
پاسخ
1393-12-03 06:13
حسین

اینکه نویسنده هر روز یک طرف می چرخد جای تعجب ندارد چون متن تکراری و جمع شده از مطالب دیگران همین می شود. گلستان ما ژست ارزشی بودن میگیرد اما به دلایل معلوم از عملکرد ضد ارزشی شهردار دفاع می کند. البته فقط برخی اصولگراها به این سایت توجه می کنند. همیشه پول چاره کار نیست آقای خبرنگار

0
0
پاسخ
1393-12-03 06:33
جادوغ آبادی

آخه گودرز چه ارتباطی با شقایق داره عامو جان؟!!!یه چی گفتی یه چی گفته باشی ها!

0
0
پاسخ
1393-12-03 07:23
گم

"زیرگذر میدان معلم را ..طی6 ماه ..به پایان رسانده و این یعنی یک شاهکار"!!!!!!!!پس اینهمه کارهای عمرانی هر روزه در شهرهای بزرگ کشور شاهکار بوده و ما نمی دانستیم!! به آقای نویسنده پیشنهاد میشود برای یکبار هم شده از گرگان خارج شوند ببینند کار کردن درست یعنی چه تا بتون ریزی روی خاک را شاهکار نداند!!! حالا اگر زبانم لال دبی هم تشریف ببرند که احتمالا اسم شهردارش را می گذارند شاهکار تو شاهکار!! شهرداری که نویسنده اش این باشد بقیه طرفدارانش چی هستند!!!

0
0
پاسخ
1393-12-03 09:41
حسين

سلام اصل قضيه در قطع شدن دست برخي زياده خواهان از سفره گشاده شهرداري است و نپذيرفتن برخي پيمانكاران خاص والا اعضاي شورا بيايند حداقل يك ايراد قانوني از كار ايشان بگيرند اگر ميگويند رفتار نامناسب با شهروندان مصداق آن را ذكر كنند مگر خودشان با مردم رفتار خوبي دارند ؟‌ چه كسي توانسته تا بحال با برخي از آقايان دو دقيقه صحبت كند ؟مردم حافظه خوبي دارند پس از سالها كسي آمده تا شهر را بسازد برخي تنگ نظري مي كنند كه مردم در انتخابات بعدي جوابشان را خواهند داد

0
0
پاسخ
1393-12-03 12:56
حسنی

دست مریزاد واقعا صادقلو رو درست معرفی کردید

0
0
پاسخ
1393-12-03 13:19
میگم

واقعا دست مریزاد!!صادقلو را با احمدی نژاد مقایسه کردی. چند سال طول می کشد خرابی های جریان انحرافی درست شود. چند سال هم طول می کشد خرابکاری های صادقلو درست شود!. راستی / اقای صادقلو کی خانه نشینی می کند؟

0
0
پاسخ
1393-12-04 08:51
علی

. . . چه قائم مقام فراهانی ، چه امیرکبیر ، چه احمدی نژاد و چه صادقلو . . .آقای نویسنده مطلب مردم را... فرض کرده .؟!

0
0
پاسخ
1393-12-04 16:08
ماهان

واقعا مقایسه خوبی صورت گرفته ، صادقلو = احمدی نژادبد به حال اون شهرداری که بعد از آقای صادقلو وارد شهرداری می شود .روحانی = شهردار بعدی

0
0
پاسخ
1393-12-05 20:58
HOSEIN TOHI

بله واقعا درست مقایسه شده.!صادقلو = احمدی نژادپروژه هایی هم که انجام داده = میشه مسکن مهر های احمدی نژاد.مردم وقتی متوجه میشن چی درست انجام میشه که ازش استفاده کنن..یا کی درست مدیریت کرده، که یک عمر چهارساله از مدیریتش گذشته باشه..!روگذر رو که افتتاح کردند ولی هنوز ادامه دارد.!زیرگذر رو هم افتتاح کنن می بینیم چی میشه.!فقط خدا کنه با حذف کانال دفع آبهای سطحی از این پروژه برای اینکه زودتر به افتتاح برسه..! توی اولین باران شدید بهاری تبدیل به استخر نشه.!یا مثلا دیواره هایی که بدون استاندارد در هر شرایطی بتن ریزی شده ریزش نکنه.!مثل پل ... که ترک خورد.!

0
0
پاسخ
1393-12-09 10:29

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.