1393-09-01 18:34
2886
0
6112

این یوزپلنگ ایرانی چشم کارشناسان BBC را خیره کرد + عکس

عکس یوزپلنگ ایرانی که توسط دوربین های تله ای گرفته شد، برنده عوان برترین عکس دوربین تله ای BBC WILDLIFE شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از انجمن یوزپلنگ ایرانی، اولین یکشنبه اسفندماه سال 1391صبح سردی بود. وقتی اسلامی و محیط بانان داشتند از کوه بالا میرفتند تا به گردنه قاسمی برسند و دوربین تله ای را نصب کنند فکرش را هم نمیکردند عکسشان برنده ی این مسابقه جهانی شود.

آبان ماه سال 1391 در خلال فاز اول برنامه پایش سراسری یوز در کشور و پروژه دوربین گذاری پناهگاه حیات وحش نایبندان جهت برآورد جمعیت یوز در این منطقه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی ، انجمن یوزپلنگ ایرانی، پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و موسسه تحقیقاتی PANTHERA ، یک قلاده یوز شناسایی شده ، بنام آرش نامگذاری و از آن چند مرتبه عکسبرداری شد.

این عکس که توسط یکی از دوربین های تله ای در محدوده ای بنام گردنه قاسمی و با تلاش مرتضی اسلامی دهکردی و محیط بانان شرفی، میرکلانی، عجمی و حسن خانی ثبت گردیده، در مسابقه مجله BBC WILDLIFE سال 2014 برنده عنوان برترین عکس دوربین تله ای شد. 

این یوزپلنگ ایرانی چشم کارشناسان BBC را به خود خیره کرد+عکس

همچنین در پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت، دوربین تله ای عکسی زیبا از آهو گرفت که این عکس هم در رده ی بهترین عکس های ارسالی به مجله قرار گرفته است.

این موفقیت برای اولین بار در کشور کسب شده و مبرهن است که متخصصین و سازمان ها و ارگانهای بین المللی، توجه بسیار ویژه ای به بحث حفاظت از گونه های در خطر انقراض بخصوص یوزپلنگ آسیایی در ایران دارند. حال که حساسیت های ملی و بین المللی جهت حفاظت از این گونه ارزشمند کشور عزیزمان برانگیخته شده است شایسته است یک عزم جدی نیز در سراسر این سرزمین برای نجات یوزپلنگ و گونه های ارزشمند دیگر حیات وحش ایران جزم شود.

برای مشاهده کردن عکس های برگزیده به اینجا مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.