1393-08-10 17:36
3920
0
5176

رنج بی‌پایان زنان ایزدی + تصاویر

هیچ کس نمی‌د‌اند که شرایط اسفبار زنان و دختران ایزدی تا چه زمانی ادمه خواهد داشت و آیا روزی موفق به بازگشت به خانه و زادگاه‌شان خواهند شد؟

به گزارش گلستان ما ، دختران و زنان ایزدی از قربانیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش هستند. داعشی‌ها مردان را می‌کشند و زنان را به بردگی می‌گیرند. حتی زنانی که پیش از رسیدن تروریست‌ها موفق به فرار می‌شوند، روزگار سختی را می‌گذرانند.

زنان ایزدی که موفق می‌شوند از چنگ تروریست‌های داعش بگریزند، می‌باید بار مسئولیت فرزندان و خانواده‌هایشان را در ارودگاه‌های موقت بر دوش کشند. آن‌ها با‌‌ همان اسباب و وسایل مختصری که موفق شده‌اند هنگام فرار با خود ببرند، زندگی خانواد‌ه‌‌هایشان را اداره می‌کنند.
هزاران زن و کودک ایزدی در عراق و سوریه آواره شده‌اند. این زنان نه تنها نگران خود بلکه نگران کودکانشان هستند که بسیاری از آن‌ها پدر و سرپرست خانواده‌شان را از دست داده‌اند.
دختربچهٔ ایزدی که همراه خانواده‌ش به اردوگاهی در شمال عراق پناه برده و روزهای کودکی‌اش را در سایه جنگ و وحشت می‌گذراند.
شماری از آنهایی که توانسته‌اند پیش از رسیدن تکفیری‌های داعش از خانه‌هایشان فرار کنند، به این ارودگاه در شمال عراق پناه‌ آورده‌اند.
آن‌ها باید برای خوراک و مایحتاج اولیه زندگیشان در صف دریافت جیره ارودگاه بایستند. هیچ کس نمی‌د‌اند که این شرایط تا چه زمانی ادمه خواهد داشت و آیا روزی موفق به بازگشت به خانه و زادگاه‌شان خواهند شد؟
بسیاری از این آوارگان در چادر زندگی می‌کنند و نگران رسیدن فصل سرما هستند.
با شدت گرفتن حملات تروریست‌های داعش و پیشروی آن‌ها در عراق، ایزدیان دسته‌دسته از خانه‌های خود گریختند. آن‌ها هنگام فرار ناگزیر بودند فرزندان و کودکان خردسالشان، که تاب تحمل راه‌پیمایی طولانی نداشتند را نیز بر دوش خود حمل کنند.
این زنان یار همراه کودکانش هنوز در شمال عراق در ارودگاهی موقت روزگار می‌گذرانند.
ایزدیان شمال عراق که به کوه‌های سنجار پناه بردند با لباسی که بر تن داشتند از خانه‌هایشان گریختند تا جان خود و فرزندانشان را نجات دهند. آن‌ها می‌دانستند که اگر به دست داعشی‌ها بیافتند سرنوشت تلخی در انتظارشان خواهد بود.
این دختران ایزدی که چهره‌شان را پوشانده‌اند، به بردگی گرفته شده‌اند. «سوزان عارف» از فعالان حقوق بشر درمورد سرنوشت آن‌ها می‌گوید: تکفیری‌ها ابتدا این زنان را میان خود تقسیم می‌کنند و وقتی سیر شدند، آن‌ها را می‌فروشند و زنانی از گروه تازه وارد دیگری را به دست می‌آورند.
ایزدی‌های ساکن آلمان تلاش می‌کنند توجه افکار عمومی را به رنج هم‌کیشان خود در مناطق جنگ‌زده جلب کنند. این زن در گردهم‌آیی ایزدیان و کرد‌ها در شهر هانوفر آلمان شرکت کرده است.
این پیرزن ۱۰۷ ساله از معدود آوارگان خوش‌بخت ایزدیان سوریه است که با کمک خانواده‌اش به یونان گریخته و سپس به آلمان نزد پسرش آمده است.
او در جمع خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های آلمان از رنج ایزدیان سوریه می‌گوید.
این دختران جوان ایزدی که ساکن آلمان هستند خواستار تلاش سیاستمداران آلمانی برای بهبود وضعیت ایزدیان در عراق و سوریه هستند.

«فرانک وال‌تر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در سفر به عراق با شماری از آوارگان ایزدی دیدار کرد. دولت آلمان تا کنون ۳ میلیون یورو برای کمک به آوارگان عراق اختصاص داده است. شماری از سازمان‌ها و نهادهای خیریه این کشور نیز برای ایزدیان عراق کمک جمع‌آوری می‌کنند.

پایان پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.