1396-03-06 11:58
1376
0
39529
در دیدار ربیعی با خانواده های جان‌باختگان حادثه معدن مطرح شد؛

درخواست های بحق خواهر جانباخته معدن از وزیر کار چه بود + عکس

خواهر یکی از جان‌باختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر و رئیس شورای شهر رامیان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به نمایندگی از خانواده های داغدار در خواستها و مشکلاتشان را مطرح و خواستار پیگیری مجدانه از طرف وزیر و مسئولان مربوطه شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، فاطمه جاهدی خواهر یکی از جان‌باختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از خانواده های داغدار گفت: در خواست جدی خانواده جان‌باختگان این است که کمیته حقیقت‌یاب تشیل شود و به جد پیگیر علت این حادثه باشد و تا شناسایی نشدن مقصران حادثه، اجازه ندهند حق مابقی معدن‌کاران پایمال شود.

وی تاکید کرد: امید داریم مسئولان عزیز گوش شنوا برای شنیدن دردهای ما داشته باشند و به سخنانی که امروز می‌زنند عمل کنند و همه این رفت و آمدها و قول دادن ها، از ضمانت اجرایی در آینده برخوردار باشد و اقدامات فعلی نیز با جدیت پیگیری شود.

رئیس شورای شهر رامیان افزود: معدن زمستان یورت در محدوده منابع طبیعی آزادشهر و رامیان قرار دارد اما منافع، دفاتر و همه امور بیمه‌ای آن در استان سمنان انجام می‌شود و تمامی خانواده ها باید حتی برای پیگیری امورات بیمه به آن استان مراجعه کنند و این خود اجحاف بزرگی در حق مردم این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه چرا 4 درصد سختی کار برای معدن کاران پرداخت نمی شود؟ بیان کرد: پیگیر نوع پوشش بیمه‌ای کارگران و جان‌باختگان معدن باشید و اجازه پایمال شدن حق بیمه ای آنان را ندهید و خانواده ها هم دیگر شاهد بیمه‌های غیر مرتبط مانند بیمه خیاطی، آرایشگری و غیره برای معدن‌کاران نباشیم.

نماینده خانواده جان‌باختگان عنوان کرد: بسیاری از والدین و همسران جان‌باختگان توانایی پیگیری امور بازماندگان خود را ندارند لذا تقاضای پیگیری امورات آنها از جمله سرپرستی، انحصار وراثت و غیره را توسط اداره کار و مشاورین وزیر داریم.

وی درباره عدم ایمنی معدن گفت: تاکنون در مورد عدم ایمنی این معدن سخنی به میان نیامده و هر بحثی انجام شده تنها در مورد بیمه و حقوق معدن‌کاران بوده لذا مسئولان پاسخ بدهند که چرا در این مورد صحبتی نمی‌شود و ما خواستار پیگیری جدی به وضعیت ایمنی معادن هستیم.

خواهر یکی از جان‌باختگان تاکید کرد: مجوز کلینیک تامین اجتماعی با ملک استیجاری و فاقد امکانات وتجهیزات لازم صادر و افتتاح شد و شورای شهر دیگر زمینی برای ساخت این‌گونه موارد ندارد و به نظر می‌رسد چنین کلینک‌هایی دردی را دوا نمی‌کند لذا خواستار رسیدگی در این مورد مهم هستیم.

در پایان مراسم برخی از اعضای خانواده‌های جان‌باخته در حادثه معدن درخواستهایشان را درباره مشکلات بیمه‌ای، معوقات حقوق، مسکن و معرفی مقصران حادثه به صورت مکتوب به وزیر کار ارائه کردند.

nammm1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.