1394-02-16 10:35
1911
0
14297

زنی که ۱۰۰ برابر دیگر انسان‌ها می‌بیند + عکس

یکی از خارق‌العاده‌ترین جنبه‌های آفرینش در چشم های ما نهفته شده است. جلوه ای که علاوه بر کمک به انسان، در انجام امور روزمرۀ زندگی، آدمی را در تماشای مناظر طبیعی سرشار از حس شادی می‌کند.

اما شاید شما ندانید که این حس خوشایند در تمام موجودات برابر نیست. برای مثال سگ ها و گربه ها، دنیا را در طول روز خاکستری می بینند و تنها قادر به دیدن سایه هایی از رنگ ها هستند. هر چند در شب، دید وسیعی دارند. از طرفی کبوترها و ماهی‌های قرمز قدرت بینایی بسیار بالایی دارند و حتی می توانند طیف نوری ماوراء بنفش را هم تشخیص دهند که در مورد انسان ها غیرممکن است.

اما آدم‌ها، تمام رنگ‌های اصلی و طیف‌های گسترده‌ای از آن را می‌بینند، چیزی حدود یک میلیون رنگ که این توانایی در برخی از افراد می‌تواند بیشتر باشد. به گفتۀ متخصصان این توانایی به وجود سلول‌هایی مرسوم به سلول مخروطی برمی‌گردد که سه نوع از این سلول‌ها در چشم ما وجود دارد. اما خبری که این روزها شگفت آفرین شده؛ بینایی خانم«کانستا انتیکو» است.

او در «سن دیگو» در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کند و دنیا را به شکلی کاملا متفاوت و اعجاب برانگیز می بیند. سلول های مخروطی چشم این خانم به جای«یک، دارای چهار سلول» است و این به معنی گیرنده های بیشتر برای جذب نورهای رنگی است. این تفاوت بیولوژیک در چشم های این زن آمریکایی موجب شده تا او بتواند بیش از صد میلیون رنگ را ببیند. «توانایی که تقریبا صد برابر انسان های عادی است.»

تصور کنید کانستا، هر صبح که از خواب برمی خیزد، وقتی پشت پنجره می رود تا پرده ها را کنار بزند، چه اندازه متحیر می شود. از دیدن دنیایی با میلیون ها میلیون رنگ که شاید کمتر بتوان تصور کرد که هرگز نمی توان به دیدن آن عادت کرد. شاید به همین دلیل این خانم از این ویژگی منحصر به فرد بهره برده و هنر نقاشی را برای اوقات فراغت خود انتخاب کرده است. چرا که او می تواند در شناسایی، انتخاب و به کارگیری این رنگ ها، دنیایی زیباتر را تجربه و کشف کند.

به هر روی وجود این خانم دلیلی دیگر بر قدرت خداوندی است که در توصیف خود می گوید:«اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون» و بار دیگر اثبات کرد که غیرممکن در این دنیا وجود ندارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.