1393-05-29 06:26
1736
12
1334
تفأل یک منتقد به فال حافظ !!

گفتم که من می لرزم از جان کری و اشتون / گفتا که ای ترسو، اونها که ترس ندارند !

چنین حکایت کرده اند راویان شیرین سخن و طوطیان شکرشکن که روزی منتقدی که از مذاکرات شیخ حسنهمی لرزندی و از کردار شیخ به تنگ آمدندی, خواستندی انتقادی کنندی و ازین رو به حافظ تفألی زنندی و حافظ در تفألش چنین بدو گفتندی که :

به گزارش گلستان ما به نقل از معبر سایبری فندرسک ، چنین حکایت کرده اند راویان شیرین سخن و طوطیان شکرشکن که روزی منتقدی که از مذاکرات شیخ حسنهمی لرزندی و از کردار شیخ به تنگ آمدندی, خواستندی انتقادی کنندی و ازین رو به حافظ تفألی زنندی و حافظ در تفألش چنین بدو گفتندی که :

تفأل یک منتقد به فال حافظ

گفتم غم تو دارم ...         گفتا به جهنم ...
گفتــم ز مـــهـــرورزان رسم وفـا بیـامـوز          گفـتــا بـرو جــهـنـم راه دگـر نـدارد
گفتــم کـه تیتر یـکّی در سایتی چون یاهو         گفتا که راست گویی؟ آخ جون او درآمد
گفتم که من می لرزم از جان کری و اشتون         گفتا که ای ترسو، اونها که ترس ندارند
گفتــم توافقـا چـی؟ من از اونـا می ترسـم         گفتــا که به جهنم حرف دگر ندارم
گفتــم زبان تندت کـی عـزم صـلـح دارد؟         گفتــا جهنم آنجاست ربطی به تو ندارد
گفتــم چرا جهنم؟ آنجا که گرم و داغ است         گفتـا جهنم است خب چون و چرا ندارد
گفتــم کـه ای حافـظ، منتـقـدی تـو الآن؟         گفتـا غلـط کنـم من، حرف دگـر ندارم

با اجازه از شاعر : یک منتقد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

Moh

در جواب به گلستان ما : رئیس جمهور هرگز نگفته است به جهنم بروید.بلکه گفته است:"میگویند،داریم میلرزیم،به جهنم،بروید یک جای گرم پیدا کنید" ابن "به جهنم" یعنی لرزیدن و ترسیدن شما برای ما اهمیتی ندارد نه اینکه به جهنم بروید. این از اینحالا در جواب به معبر و اصولگرایان افراطی و(تخریب گران نه منتقدان):سعی کردم که بمانی و بریدی،به درککارمان را به غم و رنج کشیدی به درکبه جهنم که از خانه فراری شده ایعاشقت بودم و هرگز نشنیدی به درکمیوه کامل غزل بودم و از بخت بدمتو مرا هرگز از این شاخه نچیدی به درکفرق خرمهره و گوهر،تو نفهمیدی چیستجنس پاخورده بازار،خریدی به درکدانه پاشیدیم و هربار نشستم به کمینسادگی کردی و از دام پریدی به درکعاقبت سنگ بزرگی به سرت خواهد خوردمی کشی از ته دل آه شدیدی به درک...یادتان نرود این همان روحانی است که بعد انتخابات اصرار داشتید اصولگراست و از خودمان است و حالا آن را در بعضی از مقالات با شاه مقایسه میکنید

0
0
پاسخ
1393-05-29 03:04
معبرسایبری فندرسک

سلام[quote name="Moh"]در جواب به گلستان ما : رئیس جمهور هرگز نگفته است به جهنم بروید.بلکه گفته است:"میگویند،داریم میلرزیم،به جهنم،بروید یک جای گرم پیدا کنید" ابن "به جهنم" یعنی لرزیدن و ترسیدن شما برای ما اهمیتی ندارد نه اینکه به جهنم بروید. این از اینحالا در جواب به معبر و اصولگرایان افراطی و(تخریب گران نه منتقدان):[/quote]اول سلام.دوم چقدر آتیش شما هم تنده عین آقای روحانی.سوم من اصلا اصولگرا نیستم.چهارم اصلاهم افراطی نیستم.پنجم اصلا نگفتم ایشون اصولگراست گفتم آقای عارف تو همین استان گلستان گفتن ایشون رو اصلاح طلب نمیدونم.ششم خود رئیس جمهور روز بعد اعتراف کردن که این حرف رو زدن و گفتن منظورم به بعضی ها بوده حالا شما میگی نه؟هفتم قربون ادب بچه اول ابتدایی برم...

0
0
پاسخ
1393-05-29 05:14
Moh

معبر عزیز؛ خشم رادیکال های منتقد رئیس جمهوری اعتدال گرا بیش از صفت "ترسو" و "بزدل" که به کم سواد قبلی منضم شد،از همان "به جهنم" بود و کوشیدند اینگونه وانمود کنند که انگار روحانی منتقدان خود را به جهنم دعوت کرده است. برای اصرار به القای همین نکته بود که کیهان تیتر زد:"روحانی با دعوت منتقدان به جهنم از گفتمان اعتدال گرایی رونمایی کرد".در اینکه روحانی لحن خود را تند کرده تردیدی نیست اما توهین نکرده است.در اینکه شما اصولگرا نیستی جای بسی تأمل است اما همین بس که این سخن رئیس جمهور آنقدر برایتان گران تمام شده که همه انتقادات به ایشان را رها کرده اید و تنها همین "به جهنم" را دستمایه خود ساخته اید و روحانی را به خروج از دایره ادب یا ادبیات رسمی متهم می کنید.در رابطه با مطلب ششم شما نیز باید بگویم ایشان روز بعد فرمودند:" برخی اوقات باید هرآنچه در دل دارید بیرون بریزید. آنها که می خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت".در واقع گفتن این سخن با آن صریحی لازم بود. گاهی یک تکه سنگ می تواند یک وسیله نقلیه بزرگ را از حرکت باز دارد.

0
0
پاسخ
1393-05-29 06:48
معبرسایبری فندرسک

[quote name="Moh"]معبر عزیز؛ خشم رادیکال های منتقد رئیس جمهوری اعتدال گرا....[/quote]بزرگوار اینکه ایشون توهین کردن درش شکی نیست وبا ماست مالی بدترش نکنین.من آقای روحانی رو به عنوان منتخب ملت قبول دارم و گفتم و خواهم گفت تا زمانی که خارج از خطوط ولایت قدم بر ندارن از ایشون حمایت خواهم کرد. اما نقد کردن به معنی نفی کردن نیست. متاسفانه چیزی که دوستان اصلاح طلب برای دیگران می پسندن و برای خود نمیپسندند. باز صد رحمت به اصولگرایان.

0
0
پاسخ
1393-05-29 15:25
Moh

بزرگوار اینکه ایشون توهین کردن .......[/quote]ببین جناب معبر من اصولاً با افکار شما مشکل دارم... شما تندروها توان بازسازی ندارید و فقط بلدید بازی رو خراب کنید. بازهم میگم ایشون توهین نکردهیادمان باشد اگر بر این واژه "به جهنم" ،غباری نشسته نشان از آواربرداری در این یک سال است. غبار آوار. آری، غبار شاید،اما اهانتی در کار نیست.پس اگر اینطور است آیا سهراب سپهری که گفته:"به درک راه نبردیم به اکسیژن آب"به کسی اهانت کرده یا مراد او از "به درک" این است که "نباید سخت گرفت؟".باز هم میگویم منظور ایشان از بیان این واژه این بوده است که"سخنان تخریبگران برای ما اهمیتی ندارد و ما راه خودمان را میرویم"

0
0
پاسخ
1393-05-30 05:19

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.