1393-11-03 09:33
4791
0
9282

تأثیرات اینترنت برروی کودکان و نوجوانان

با توجه به پیشرفت خیره کننده فنآوری، تاثیرات محسوس و نامحسوسی بر زندگی جوامع گذاشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، با توجه به پیشرفت خیره کننده فنآوری، تاثیرات محسوس و نامحسوسی بر زندگی جوامع گذاشته است. این پیشرفت ها در حوزه رسانه جایگاه ویژه ای دارد که تاثیرات آن موارد مختلفی را درگیر خود ساخته است که می توان به مسائلی چون سبک زندگی نحوه رفتار افراد یک خانواده و یا یک جامعه با یکدیگر و نوع تعامل آنها، نحوه پوشش بانوان در جامعه اسلامی و نوع آرایش زنان و مردان و مدل تغذیه و ... اشاره کرد.

اینترنت:

اینترنت رسانه ای با توان بالا که توانسته در زمینه های مختلف خوب عمل نماید.سازمانهاو نهادها دارای سایت هایی هستند که امکانات خود را در سایت های مخاطبین خود به نمایش گذاشته و افراد را قادر ساخته که بسیاری از کارها را به صورت غیر حضوری انجام دهند؛بدین صورت تعداد مراجعین به سازمان ها کاهش یافته، که زمان کمتری برای انجام کارها نیاز می باشد .حتی مدیران می توانند از طریق اینترنت بدون نیاز حضور در کارخانه یا... از راه دور مدیریت و کنترل نماید و  دستورات لازم را صادر نماید.

اینترنت برای افرادی که مشکلات خاص دارند و توانایی حضوردر اجتماع را ندارند توانسته فرصت تحصیل به صورت مجازی را فراهم بیاورد ویا نسبت به محیط پیرامون خود مطلع بوده و بروز با شند .

با تمام مزایای  گفته شده درخصوص اینترنت نیاز است معایب و خطرات پیش رو نیز گفته شود. درصورت داشتن شناخت آسیب کمتری خواهد رسید.

1- تأثیرات اینترنت برروی کودکان و نوجوانان :  

 اینترنت اعتیاد آوراست

اولین تأثیر اینترنت اعتیاد آور بودن آن است با وجود بازیهای آنلاین در اینترنت وجذاب بودن برای آنان کودکان را ساعت ها مشغول خود کرده حتی طوری شده است که از درس و خواب خود کم می کنند وساعات روزانه و شبانه خود را صرف اینترنت می کنند.

وجود مسائل شهوانی در اینترنت

از معایب دیگر وجود مسائل شهوانی در بستر اینترنت است سایتهای غیر مجازی که تبلیغ سکس و همجنس بازی و... را ترویج می دهند کودکان را دچار انحرافات جنسی می کندکه در سنین نوجوانی بیماری های مقاربتی و بلوغ زودرس را به دنبال خواهد داشت. نوجوانان با دیدن تصاویر غیر اخلاقی ویا با خواندن داستان های سکسی اقدام به تصویر سازی می کنند این تصویر سازی آنان را دچار انحراف می کند این انحرافات بلوغ زودرس را می آورد. و زندگی آنان را از روال طبیعی خارج می کند .این انحرافات حضور و بروزش در جامعه و خانواده خواهد بود ونتیجه اش برهم خوردن نظم اخلاقی جامعه وخانواده ونهایتا بروز حرکات هنجار شکن در سطح اجتماع که بعضا شاهد آن هستیم.

کم تحرکی

معضل بعدی کم تحرکی است امروزه افزایش وزن و چاقی در بین کودکان شیوع زیادی دارد که در آینده بیماری های مختلفی را باعث خواهد شد. به جز این عوامل، نشستن در مقابل صفحه‌ی کامپیوتر می‌تواند آسیب جدی به چشم‌ها وارد کند و به گردن و شانه‌ها نیز فشار وارد آورد. کودکان در سنین رشد هستند و چنین عواملی می‌توانند مشکلات مادام‌ العمربرای آنها ایجاد نمایند.

اقدامات دشمن در بستر اینترنت

با تمامی تعابیر و تعاریفی که از معایب و مزایای اینترنت گفته شد نباید اقدامات دشمن در بستر اینترنت را نادیده بگیریم. از آنجایی که نقش اصلی ایجاد سایت های مستهجن ومنحرف در راستای جنگ نرم دشمن می باشد که مقام معظم رهبری این موضوع را بارها به مسئولین امر تأکید و هشدارهای لازم را داده است .دشمن در بستر اینترنت با فریب دادن مخاطبین خود توانسته مطالب و موارد مورد نظر خود را از هر طریق ممکن به مخاطب خود انتقال دهد؛ حال می خواهد از طریق فیلم باشد یا داستان وعکس، واقعی باشد یا ساختگی به نفع مخاطب باشد یا به ضررآن، سازنده با شد یا مخرب، به هر حال دشمن، دشمنی اش را می کند.

خوب وقتی اسم دشمن را می بریم باید ماهیت دشمن را بشناسیم و باید بصیرت لازم را دراین خصوص داشته باشیم . این دشمن است که فیس بوک را به جهت جاسوسی راه اندازی می کند وتمامی تصاویر محرمانه ای که کاربران غافل در صفحه شخصیشان می گذارند اقدام به انتشارآن می نماید.

فیس بوکی که راه اندازش (مارک زوکر برگ )به عنوان شخص اول صهیونیسم از سوی شیمون پرزمعرفی می گردد.

فیس بوکی که به تمامی اطلاعات کاربران خود دسترسی دارد و با سلایق و علایق آنها آشنا می شود و در همین راستا برنامه ریزی می نماید. دشمنی که وایبر، واتس آپ، وی چت، لاین و ... را راه اندازی می کند حتما با برنامه ریزی خاص خود می باشد. این را باید بدانیم به گزارش واحد مرکزي خبر(به نقل از jangee-narm.blogfa)معاون خارجي وزارت اطلاعات اعلام کرد60 بنياد و مؤسسه در راستای جنگ نرم در حال فعالیت می باشند.
وظیفه

اول ـ وظیفه خانواده درقبال این هجمه ها آگاه سازی فرزندان نسبت به مزایا و معایب استفاده از اینترنت و رسانه های دیگرمی باشد. خانواده ها می بایست ابتداخودشان سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و بعدآن را در اختیار فرزندان خودشان قرا ردهند .

دوم، دولت وظیفه دارد اینترنت پاک را در اختیار مردم و مخاطبین قرار دهد تا خانواده دچار چالش و فرزندان آنان دچار انحراف نشوند.این امکان در کشور ما با وجود جوانان خلاق و اندیشمندان می تواند صورت بگیرد.

سخن آخر با کاربران با توجه به انسان بودن ما و با دارابودن عقل و شعور نباید هر خوراکی که در فضای مجازی برای ما تدارک می بینند نوش جان بکنیم.

اسماعیل یازرلو ـ کارشناس جنگ نرم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.