1393-07-27 09:45
837
0
4526
حمید دامغانی :

ورود به بازارهای خارجی برای خروج از رکود، ضرورت دارد

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر ضرورت حضور فعال در بازارهای هدف خارج از کشور برای خروج از رکود، افزود: تاکنون در زمینه صادرات مواد غذایی و بخش کشاورزی خیلی موفق نبوده ایم .

به گزارش گلستان ما، حمید دامغانی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه برخی از  کشور های همسایه ما در حال بازسازی خود هستند ، اظهار کرد:ایجاد انجمن تخصصی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی یکی از ضروریات استان گلستان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استقبال از همایش توسعه صاردرات خدمات فنی و مهندسی می تواند برای گسترش خدمات و توسعه صادرات فنی مفید باشد، افزود: می توان برای خروج از رکود نگاهی به بازارهای کشورهای همسایه داشت که با توجه به وضع موجود ضرورت دارد.

 دامغانی با بیان اینکه حجم صادرات گلستان در سال گذشته 290 میلیون دلار بود، تصریح کرد:پیش بینی شده صادرات استان در سال 1393 به حجم 300 میلیون دلار برسد ولی امیدواریم اگر موانع توسعه صادرات را مرتفع سازیم این میزان از صاردرات را به رقم 350 میلیون دلار افزایش دهیم.

وی در ادامه به رشد 16 درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته در همین زمان اشاره کرد، افزود: صادرات استان رو به پیشرفت است اما سرعت توسعه صادرات مورد قبول بخش خصوصی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه بخش خصوصی پس از مدتی، راهکارهای خروج از وضع تحریم را یافت تصریح کرد: حضور در بازارهای خارجی با توجه به راهکار های موجود با توجه به تحریم ها محدودیت گردش مالی برای بخش خصوصی ایجاد نمی‎کند.

وی درادامه با بیان اینکه تاکنون در زمینه صادرات مواد غذایی و بخش کشاورزی خیلی موفق نبوده ایم ، افزود : به دنبال این هستیم تا با تشویق شرکت هایی که توان اجرای طرح کشت دور از سرزمین را دارند برای تولید نهاده های اصلی مثل گندم و جو در کشور های همسایه اقدام نمائیم .

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به سایت میگوی گمیشان افزود: در صورتی که این سایت فعالیت مناسبی داشته باشد می توان در زمینه صادرات میگو به کشورهای همسایه اقدامات مناسبی انجام داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه این تولیدات می توان در زمینه صاردات مرغ و تخم مرغ هم از ظرفیت های استان استفاده کرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.