1393-11-04 11:34
4099
1
9365
باور شیرمحمد طاطار از شهدای آزادشهر؛

عقیده را نه با «زور» و نه با «زر» نمی توان تغییر داد + تصاویر

شهید شیرمحمد طاطار بر این باور بود که عقیده را نه با “زور” و نه با “زر” نمی توان تغییر داد، و بر عقیده ی خود استوار بود و به شهادت رسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، روز گذشته با خبر شدیم که مراسم هفتمین سالگرد شهید شیرمحمد طاطار نیز در روستای بایجق طاطار و یا همان قره سو از توابع نگین شهر شهرستان آزادشهر برگزار خواهد شد.

بعد از هماهنگی های لازم به سوی این روستا حرکت کردیم، در ابتدای راه فرعی به سمت این روستا و در کیلومتر پنج گنبد کاووس واقع در محور اصلی جاده ی آزادشهر به گنبد کاووس تمثال شهید شیر محمد طاطار عضو شورای اسلامی روستای ترکمن نشین قره سو با تلاش و زحمات اهالی و ساکنین مومن و مسئولان نصب و مستقر شده بود.

Image00001

بعد از ورود به روستا شاهد تردد وسایل نقلیه زیادی بودیم و هرچه به محل خانه ی این شهید نزدیک تر میشدیم با وسایل نقلیه بیشتری مواجه می شدیم تا اینکه به خانه ی آن شهید رسیدیم و در بین ماشین های پارک شده پیاده شدیم و به سمت منزلشان رفتیم.

همان ابتدا که به منزلشان رسیدیم، پارچه ای که روی آن نام زیبای حضرت محمد (ص) نقش بسته بود توجهم را جلب کرد و بعد از نزدیک شدن به آن و پرس و جو از اطرافیان ، متوجه شدیم که این مکان به شهادت رسیدن شهید شیرمحمد طاطار نیز است.

Image00002

بعد از پرس و جوها به پسر شهید ، بهمن طاطار رسیدیم، که با برخورد بسیار گرمی از سوی ایشان روبرو شدیم، در ادامه از پدر شهیدش برایمان گفت.

شهید شیرمحمد طاطار ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۸۷ در نیمه های شب توسط ۴ نفر که صورتهای خود را پوشانده بودند و نقاب داشتند مورد حمله قرار میگیرد و با ۲۱ ضربه قمه به شهادت می رسد و بعد از تحقیقات مراجع زیربط ، ترور توسط وهابیت و گروهک تروریستی ریگی تایید شد.

فرزند شهید طاطار بر این تاکید داشت که مراسم امروز به یادبود پدرش برگزار شده، کلکسیونی از حضور اقوام مختلف شیعه و سنی نیز است و مراسمی است که عملا بیزاری و برائت از جریان تکفیری و وحدت شیعه و سنی را می رساند.

بعد از پرس و جو ها از مردم روستا در خصوص صفات این شهید به این رسیدیم که او خادم مردم بوده و برای او شیعه و سنی فرقی نمی کرد وهمه از او راضی بودند و دارای روحیه بلندی بود و در برابر فقرا و مستضعفین کاملا نرم و خدوم بود و اکثر خدمات عمرانی و آبادانی از جمله گاز رسانی و آسفالت روستا در زمان حضور این شهید در شورای اسلامی این روستا محقق شده است.

با توجه به گفته پسر شهید، از مهمترین شعارها و گفته های شهید طاطار این بوده که « عقیده را نه با “زور” و نه با “زر” نمی توان تغییر داد ».

Image00020

بهمن طاطار به این اشاره داشت: از آنجایی که محبت اهل بیت و تولی مقام اهل بیت یکی از سفارشات مهم حضرت رسول اکرم (ص) است و خود جامعه اهل سنت هم به نوعی از محبان اهل بیت (ع) هستند و اگر بتوانیم آن را تمام و اکمل بجا بیاوریم، باید ببینیم در کدام مکتب می توان این را یافت که این به خود هر شخصیتی بستگی دارد که پدرم با مطالعه و استدلالات عقلی مسیر حق را پیدا می کند و به مذهب اهل البیت روی آورد، ایشان در جهت نشر این حقیقت کوشش فراوان کرد و برای تحقق وحدت و ارتقای جایگاه اهل بیت در بین اذهان مردم این روستا و منطقه فعالیت های فرهنگی را داشت که عده ای تاب دیدن این برنامه ها و وحدت بین شیعه و سنی در این منطقه را نداشتند و ایشان را ترور و به شهادت رساندند.

شهید شیرمحمد طاطار دارای یک فرزند پسر و سه فرزند دختر نیز بود.

IMG_0725

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

برگزاری مراسم سالگرد شهید طاطار در روستای قره سو آزادشهر + تصاویر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سلمان

متاسفم

0
0
پاسخ
1393-12-01 06:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.