1396-09-14 12:32
4494
0
47420
جیلان، افتخار ایران!

شهیدی که در هشتمین اعزام و شب شهادت امام هشتم به شهادت رسید/ علیرضا جیلان دوباره شهید شد!

شهید علیرضا جیلان بروجنی به صورت داوطلبانه و در قالب نیروی بسیجی مدت های زیادی در جبهه های مقابله با تکفیر و داعش در سوریه حاضر بود تا سرانجام در هشتمین و آخرین اعزام خود به جبهه های مقاومت اسلامی در شب شهادت امام رضا(ع) و در عملیات آزادسازی بوکمال ، به مقام رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از جهانبین نیوز، شهید علیرضا جیلان متولد سال ۱۳۶۱ درشب شهادت امام رضا (ع) در البوکمال سوریه در دفاع از حریم و حرم اهل بیت به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید.

او ۸ بار به سوریه اعزام شد؛ در آخرین اعزام یکی از دوستان هیاتی‌اش درخواست می کند که به سوریه نرود اما علیرضا به او می گوید: حیف نیست بروجن، شهید مدافع حرم نداشته باشه و در حالی که این سفره را جمع می کنند من جابمانم.

علیرضا از فرماندهان تیپ زینبیون بود که در نبرد ابوکمال سوریه به عنوان خط شکن وارد میدان نبرد می شود و ترکش خمپاره به پهلوی او برخورد می کند و بلافاصله با آمبولانس به پشت جبهه منتقل می شود اما شدت جراحت بسیار بوده است و منجر به شهادت علیرضا می شود.

علیرضا در آخرین نوار ارسالی از سوریه که مربوط به یک شب قبل از شهادت است از شهادت خود صراحتاً خبر می دهد؛ او در این نوار به دوستانش می گوید: احساس می کنم این دفعه با دفعات قبل متفاوت است؛ احساس می کنم در بهشت دارد روی من باز می شود و یقین دارم این سفر، سفر آخر من است و از دوستانش طلب حلالیت می کند.

شهید جیلان شیفته حضرت زهرا سلام الله علیها بود و به همین خاطر قسمت او این گونه بود که مانند مادر سادات، با پهلوی زخمی و صورتی کبود به دیدار معشوق بشتابد و هنگامی که حضرت سیدالشهداء(ع) بر بالین او حاضر می شود نشانی از مادرش در بدن داشته باشد و ۶ ماه قبل از شهادت نیز مجروح شد.

وی به طور داوطلبانه و بسیجی در جهاد فی سبیل الله در سوریه حاضر می شد و سرانجام در هشتمین اعزام خود حسینی شد و به عموی شهیدش علیرضا جیلان که دقیقا همنام خودش بود(اسم عموی شهید را بر او گذاشته بودند) و ۳۰ سال پیش در دوران دفاع مقدس در خوزستان آسمانی شده بود پیوست.

انگشتری که سردار سلیمانی به خاطر شجاعت شهید جیلان به او هدیه کرد 

علیرضا از ابتدا نیروی سپاه قدس نبود بلکه به عنوان بسیجی و به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام می شود و آنقدر سلحشوری از خود نشان می دهد که وقتی گزارش شجاعت و سلحشوری او به سردار قاسم سلیمانی می رسد مشتاق دیدار او می شود و وی را احضار می کند و در همان جلسه وقتی سردار سلیمانی از نزدیک این فرمانده خط شکن را می بیند انگشتر متبرک مقام معظم رهبری را به او هدیه می کند؛ انگشتری که لحظه شهادت در دست علی رضا بود.

در همین جلسه سردار سلیمانی با تقدیر از رشادت های علی رضا، دستور جذب او را در سپاه قدس صادر می کند.

شهادت بزرگ‌ترین آرزویش بود/ رفتن به میدان نبرد را حرکت به سمت بهشت می‌دانست

یکی از اساتید شهید مدافع حرم علیرضا جیلان با اشاره به اینکه شهید جیلان اثبات کرد بعد از چندسال حضور در جبهه و دو بار مجروح شدن اشتیاق بالایی برای شهادت داشته است یادآور شد: آخرین جمله شهید جیلان این بوده که من درحال رفتن به سمت بهشت هستم.

حجت الاسلام مصطفی ضیاء بروجنی از اساتید شهید علیرضا جیلان؛ اظهار کرد: باید شهید علیرضا جیلان را از اسمش که هم‌نام عموی شهیدش بود و امروز مجدد مهر شهادت در شناسنامه‌‌اش خورد شناخت.

وی اضافه کرد: عموی بزرگوار این شهید مدافع حرم در عملیات فتح‌الفتوح به مقام شهادت نائل آمدند و می‌توان گفت شهید علیرضا جیلان هنوز وارد دنیا نشده بود که نام شهید برایش انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ضیاء با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ وقتی با شهید علیرضا جیلان آشنا شدم که ۱۵ سال سن داشت و درحال تشکیل هیئتی متشکل از نوجوانان بودم و به پیشنهاد خود این نوجوانان نام هیئت فاطمیون بر آن قرار داده شد.

استاد این شهید مدافع حرم با بیان اینکه در آن زمان عزاداری در بروجن بصورت سنتی بود و هیئت‌هایی به سبک امروز وجود نداشت خاطرنشان کرد: با شروع به کار هیئت شاهد علاقه شدید شهید جیلان به سیدالشهدا بودم به‌طوری که وی برای هیئت هر کاری انجام می‌داد و جفت کردن کفش‌های عزاداران ازجمله این اقدامات بود، بعدها وی به‌عنوان هیئت امنای همین هیئت انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ضیاء با اشاره به اینکه شهید جیلان را خداوند انتخاب کرده بود و همانطور که عموی ایشان در آن برهه زمانی رسالتش را با خونش انجام داد بیان داشت: شهید جیلان هم به انتخاب خدا به وظیفه خود عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه با اعلام سردار سلیمانی درخصوص پایان داعش در باغ شهادت برای بار دوم درحال جمع شدن است یادآور شد: شهید جیلان فصل‌الختام این شهادت شد و شهادت وی موهبتی است برای شهرستان بروجن و داستانی اثرگذار برای چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسام ضیاء اضافه کرد: شهید جیلان در تمام یادداشت‌ها و پیام‌هایش این موضوع را گوشزد کرد که آرزوی شهادت دارد.

وی ادامه داد: شهید جیلان با شهادتش در آخرین روزهای جنگ با داعش به همگان اثبات کرد که امر محال در عرصه فرهنگی وجود ندارد.

یکی از اساتید شهید جیلان بیان داشت: این شهید بزرگوار در آخرین لحظه بر مرکب شهادت سوار شد و مطئنیم که با شهادتش تحول عظیمی در استان و شهرستان به پا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهید جیلان اثبات کرد بعد از چندسال حضور در جبهه و دو بار مجروح شدن اشتیاق بالایی برای شهادت داشته است یادآور شد: آخرین جمله شهید جیلان این بوده که من درحال رفتن به سمت بهشت هستم.

یکی از اساتید شهید جیلان تاکید کرد: امیدواریم همانطور که خون شهدای هشت سال دفاع مقدس باعث شد جوانانی چون شهید علیرضا جیلان راه خود را پیدا کنند، خون این شهید بزرگوار نیز راهنمایی برای جوانان امروزی باشد و در سایه اسم اعظم حضرت فاطمه زهرا (س) که اسم رمز پیروزی است بتوانند در این خیمه نورانی زانو بزنند و درس های مکتب این بانوی بزرگوار را بگیرند.

حجت‌الاسلام ضیاء خاطرنشان کرد: خود شهید مانند چراغی است که روشنی می‌دهد و برای همه نورافشانی می‌کند و شهدا خودشان، خودشان را معرفی می‌کنند.

یکی از اساتید شهید جیلان گفت: ویژگی مشترک همه شهدا این است که وارستگی و طهارت ذاتی خاصی داشتند و شهدا فرشته‌خو خلق شدند برای شهادت.

وی اضافه کرد: زندگی شهدا الگو است برای دیگران، وقتی نعمتی را از دست می‌دهیم می‌فهمیم چه گوهری از دست رفته است.

حجت الاسلام ضیاء در انتها گفت: جوانان از سنخ شهید جیلان در کشور کم نیستند که باید شناسایی شوند و به آن‌ها بها داده و کارهای بزرگ به آن‌ها سپرده شود.

برادر شهید حججی: شوق شهادت در چشمان شهید جیلان موج می‌زند/داغ برادر سخت است اما راه شهید سعادتمندی برادرانش را درپی دارد

برادر شهید حججی گفت: تصویر شهید جیلان با انسان حرف می‌زند به طوری که با نگاه به چهره این شهید بزرگوار شوق او به شهادت را نشان می‌دهد و خدا را شکر که این شهید به مراد دلش رسید.

شوق شهادت در چشمان شهید جیلان موج می‌زند/داغ برادر سخت است اما راه شهید سعادتمندی برادرانش را درپی دارد

حسین حججی برادر شهید محسن حججی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وقتی خبر شهادت یکی از فرزندان این خاک می‌رسد یاد برادر شهیدم می‌افتم و دیشب که عکس شهید جیلان را دیدم یاد روزی افتادم که خبر شهادت محسن را به ما دادند، مثل این بود که برادر خودم شهید شده است.

وی افزود: تصویر شهید جیلان با انسان حرف می‌زند به طوری که با نگاه به چهره این شهید بزرگوار شوق او به شهادت را نشان می‌دهد و خدا را شکر که این شهید به مراد دلش رسید اما از خدای متعال می‌خواهم که به خانواده شهید عنایت کند تا بتوانند با این مصیبت کنار بیایند.

وی با اشاره به اینکه به جوان‌ها توصیه می‌کنم قدر قطره قطره خون‌هایی که برای عزت و سرافرازی کشور و اسلام ریخته شده است را بدانند اضافه کرد: اگر امثال شهید حججی، شهید جیلان و شهدای عزیز مدافع حرم نبودند باید در داخل کشور با داعش مبارزه می کردیم.

حججی با بیان اینکه بحمدالله مقاومت شهدای مدافع حرم داعش را به نابودی کشاند خاطرنشان کرد: هر شهیدی در دل‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه‌های خود توصیه‌ایی برای جوانان دارد مثلا یکی جوانان را به اقامه نماز اول وقت، یکی به تقوا و... فراخوانده اما برادر من جوانان را به رفاقت با یکی از شهدا و درد و دل با آن‌ها دعوت کرده است.

وی اضافه کرد: برادرم بر این اعتقاد بود که رفاقت با شهدا باعث می‌شود که راه و رسم شهدا هیچ‌گاه از یاد نرود و خاموش نشود و این راه همیشه ادامه داشته باشد.

برادر شهید حججی بیان داشت: پیام من برای برادر یا برادران شهید جیلان این است که صبور باشند و صبر پیشه کنند و بدانند با اینکه مصیبت از دست دادن برادر داغ سنگین و بزرگی است اما اینکه بردارشان در راهی که خودش انتخاب کرده شهید شده هم سعادتی است برای شهید و هم سعادتی برای برادران و خانواد‌اش.

حججی افزود: ان شالله که برادران شهید جیلان همیشه تلاش کنند که راه برادرشان ادامه داشته باشد.

ورزشکار ایرانی مدال خود را به خانواده یک شهید اهدا کرد/ نائب قهرمان آسیا: مدالم در برابر رشادت های شهید جیلان ناچیز است

مهدی ملک محمدی فرادنبه نائب قهرمان مسابقات کاراته آسیا که بازگشت وی از مسابقات قهرمانی کاراته در کشور سنگاپور مصادف با تشییع شهید مدافع حرم علیرضا جیلان در شهر بروجن شد، گفت: مدالم را با افتخار به خانواده شهید مدافع حرم تقدیم کردم و معتقدم قهرمانان واقعی آنها هستند.

وی ضمن بیان این که مدال نائب قهرمانی آسیا را به پاس شهامت و خدمت شهید به ایران اسلامی و ناموس و وطن به تنها فرزند خردسال شهید جیلان اهدا کردم، گفت: قطعا وجود شهدایی همچون شهید جیلان امنیت و آرامش را در کشور ما برقرار کرده است.

مدالم در برابر رشادت های شهید جیلان ناچیز است

ملک محمدی، شرکت ورزشکاران در مسابقات بین المللی و کسب مدال و مقام های مختلف را به برکت فداکاری های شهدا دانست و گفت: مدال من در برابر رشادت، فداکاری، شهامت و ایثار شهدایی همچون مدافع حرم بسیار ناقابل و ناچیز است.

شهدا، قهرمانان واقعی هستند

وی با اشاره به این که قهرمانان و پهلوانان واقعی شهدا هستند، ادامه داد: من مدالم را به خانواده شهید جیلان و مخصوصا امیرعلی تنها فرزند خردسال این شهید اهدا کردم.

نائب قهرمان آسیا ادامه داد: بسیار احساس خوشحالی دارم که کسب مدال نقره آسیا در مسابقات کاراته مصادف با تشییع پیکر پاک شهید جیلان در بروجن شد و خدواند را سپاسگزارام که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا بتوانم مدال ناقابلم را تقدیم خانواده شهید مدافع حرم کنم.

ملک محمدی در توصیه ای به ورزشکاران که همیشه راه پهلوانی را در پیش گیرند، گفت: ورزشکاران قبل از قهرمانی راه و رسم پهلوانی را در نظر بگیرند تا بتوانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

نائب قهرمان آسیا اضافه کرد: ورزشکاران بایستی همچون شهدا برای عزت و سربلندی کشور از خود گذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دوست شهید مدافع حرم: شهید جیلان شجاعت و دلیرمردی را از عموی شهیدش به ارث برد

مهدی طهماسبی یکی از دوستان صمیمی شهید مدافع حرم علیرضا جیلان در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اظهار کرد: شهید علیرضا جیلان انسانی با روحیات خاص و دوست داشتنی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید جیلان شجاعت خاصی داشت تصریح کرد: شجاعت، دلیرمردی، جسور و انقلابی بودن این شهید، ارثی بود که از خانواده خود داشت چراکه عموی ایشان نیز یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس بوده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی بودن یکی از شاخص‌ترینویژگی‌های شهید جیلان بود بیان داشت:وی با کسانی که در بحث ولایت مشکل داشتند برخورد روشنگرانه ای داشت.

وی ادامه داد: شهید جیلان نگاهش این بود که همه ما باید در زیر پرچم اهل بیت، امام زمان (عج)، سیدالشهدا و تابع ولایت بوده و دلسوزی نیز داشته باشیم و از اینکه برخی دوستان کم کاری می‌کردند ناراحت بود.

طهماسبی با اذعان بر اینکه شهید علیرضا جیلان دوست داشتند گمنام بمانند بیان داشت: بحث اعزام ایشان به سوریه و عازم دفاع از حرم را تعداد کمی از دوستان می‌دانستند.

وی افزود: دلاوری های ایشان به تازگی رو شده است و ما تازه فهمیدم که این شهید عالی مقام از سربازان جبهه فاطمیون و جبهه حیدریون بوده و آنجا در محور مقاومت کارایی خودش را نشان داده است.

طهماسبی یادآور شد: شهید علیرضا جیلان عشق و علاقه شدیدی به سیدالشهدا داشت و در تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی علمدار، بیرق دار و جلودار همه بچه ها بود.

وی با اذعان بر اینکه شربت شهادت گوارای وجود علیرضا جیلان باشد تاکید کرد: امیدوارم همه بچه ها به گفتار و خواسته وی جامه عمل بپوشانند و با تحت ولای ولایت مطلقه فقیه بوده و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

طهماسبی در پایان اظهار کرد: همه بچه های مومن و ولایت مدار باید کار کنیم و نباید بگذاریم جبهه فرهنگی خالی بماند.

تشییع بی‌نظیر پیکر شهید مدافع حرم علیرضا جیلان در قم و بروجن

مراسم وداع و تشییع باشکوه شهید مدافع حرم علیرضا جیلان پنج شنبه شب ۲ آذرماه در میان موج عظیم مردم حماسه آفرین و شهید پرور پردیسان قم برگزار شد.

این تشییع باشکوه از مسجد حضرت زینب (س) پردیسان به سمت مجتمع شیخ بهایی منزل شهید والامقام علیرضا جیلان با سیل عاشقان شهید و شهادت همراه بود، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان و یکی از همرزمان شهید جیلان به ایراد سخنرانی و خاطره گویی از این شهید مدافع حرم پرداختند.

گفتنی است شهید علیرضا جیلان بروجنی به صورت داوطلبانه و در قالب نیروی بسیجی مدت های زیادی در جبهه های مقابله با تکفیر و داعش در سوریه حاضر بود تا سرانجام در هشتمین و آخرین اعزام خود به جبهه های مقاومت اسلامی در شب شهادت امام رضا(ع) و در عملیات آزادسازی بوکمال ، به مقام رفیع شهادت نائل شد، از این شهید بزرگوار یک فرزند به نام امیرعلی به یادگار مانده است.

پیکر شهید مدافع حرم علیرضا جیلان امروز شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۶ در میان خیل انبوه و با استقبال بی نظیر مردم شهیدپرور استان چهارمحال وبختیاری از مقابل حسینیه ثارالله سپاه تشییع و در گلزار شهدای بروجن در کنار عموی شهیدش آرام گرفت.

مسیرهای تشییع از مقابل حسینیه ثارالله تا گلزار شهدای شهر بروجن مملو از جمعیت و عزادارانی بود که آمده بودند تا بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کنند.

اقشار مختلف مردم در این مراسم پیروزی رزمندگان اسلام در نبرد با تروریست های تکفیری داعش را ثمره خون شهدایی چون علیرضا جیلان دانسته و با سردادن شعارهای "لبیک یا حسین"، "کلنا عباسک یا زینب" و ... بر دفاع از حرم اهل بیت (ع) و ادامه راه سرور و سالار شهیدان عالم تاکید کردند.

فرازی از وصیت‌نامه‌ی شهید مدافع‌حرم علی‌رضا جیلان

به گزارش جهانبین نیوز، شهید جیلان دوازدهمین شهید مدافع حرم از استان چهارمحال و بختیاری است که برای دفاع از حریم آل‌الله به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.