1396-07-20 17:33
3229
0
45181

منتظر پوشیدن لباس دامادی «محمد» بودیم؛ که لباس شهادت به تن کرد

هفت روز از شهادت شهید مدافع حرم «محمد جاودانی» می‌گذرد و خانواده‌اش از درد فراغ می‌گویند.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح توس، 8 مهرماه بود که خبر شهادت محمد جاودانی از مدافعین حرم را که در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسیده بود، دادند.

پیکر این جوان 29 ساله روز جمعه 14 مهرماه توسط مردم شهیدپرور مشهد تشییع و در قطعه شهدای مدافعین حرم بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

به مناسبت هفتمین روز شهادت این شهید، خبرنگار صبح توس با خانواده این شهید گفت‌وگو کرد.

شکوه جاودانی، خواهر شهید محمد جاودانی در گفت‌وگو با صبح توس، دلیل عاقبت بخیر شدن شهید را اظهار محبت مادر به اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه مادرم به اهل بیت(ع) توسل ویژه‌ای داشت و در نمازهایش متوسل به این بزرگان می شد تا فرزندانی صالح داشته باشد و همیشه این جمله را می گفت که من فرزندانم را به امام حسین (ع)سپرده ام.

وی در خصوص ارتباط عاطفی با برادرش گفت: من کوچکترین خواهرش بودم و ارتباط عاطفی بسیار نزدیکی با شهید داشتم و همیشه به خود نهیب می زدم اگر روزی بخواهند خبر شهادت ایشان را در خانواده مطرح کنند من پیشقدم می شوم و خبر کسب لیاقتش را در خانواده عنوان می کنم؛ اما نمی دانستم این محبت و علاقه تنگاتنگ بین من و او، مرا عاجزتر از دیگران در شهادت ایشان می کند وابستگی عاطفی شدید و ندیدنشان برایم خیلی سخت و غیر قابل باور است.

وی ادامه داد: زمانی که برادرم شهید شد همسرم باجمله برادرت به لیاقت وشایستگیش رسید نگرانم کرد و با بغض در گلو و چشمانی پر از اشک به دلهره ام پاسخ داد که برادرت شهید شد.

خواهر شهید جاودانی در خصوص ارتباط عاطفی برادرش با اعضای خانواده گفت: ایشان در صبر بی نظیر بودند و من همیشه سعی می کردم مواردی که به صبر ویژه نیاز داشت از ایشان مدد جویم و او همیشه نتیجه این اطمینان عاطفیم را باصبر وحوصله ویژه و متفاوت تری از تمامی کسانی که می شناختم همراهی می کرد.

این خواهر شهید مدافع حرم در خصوص نایل شدن برادرش به شهادت در شب عاشورا بیان کرد: محمد در تعقیب نمازهای شب و ممارست در روزه داری بی نظیر بود و هرسال ایام محرم توفیق شرکت و خدمت به اباعبدالله را داشت؛ اما امسال درشب عاشورا توانست به خیل عاشوراییان بپیوندد و شاید بتوان گفت اهداف حسینی‌اش درشب عاشورا تحقق پیدا کرد.

جاودانی با بیان اینکه لباس شهادت برازنده محمد بود، گفت: سالها تمامی اعضا خانواده منتظر پوشیدن لباس دامادی بر قامتش بودند؛ اما امسال لباس شهادت مزین به پرچم میهنش را پوشید که بیشتر مارا مسرور کرد و هیچ گاه به ذهنمان خطور نمی کرد که پوشیدن لباس شهادت به ما آرامش واحساس رضایت دهد.

وی درخصوص ولایت فقیه که رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است بیان کرد: ایشان همیشه مطیع امر رهبری بودند و در خصوص بیاناتی که ایشان در تلویزیون داشتند ما را به استفاده و بکاربردن این فرمایشات سفارش می کرد وتمامی جملاتش با جمله «جانم فدای رهبر» خاتمه می یافت.

خواهر کوچک شهید محمد جاودانی بیان کرد: گاهی که به اتاقش می رفتم به خودم این نهیب را می زدم که روزی ما نیز باید عکس ایشان را در این پازل شهادت تکمیل کنیم و آن لحظه بود که به خود می گفتم هنوز زود است برای رفتنش.

وی تاکید کرد: مدافعین حرم با هدف حفظ آرامش و دفاع ازمیهن به جنگ با دشمن رفتند و من کمترین خواهشم از مردم این است که مدافع خون پاک شهدا و انقلاب باشند تا دشمنان نتوانند به مملکتمان آسیب‌های فرهنگی واجتماعی و نظامی وارد کنند.

یار جامانده نهضت حسینی در شب عاشورا به امامش پیوست

پدر شهید مدافع حرم در پاسخ به واکنش‌شان به شنیدن خبر شهادت فرزندش اعلام کرد: شبهای اول محرم بود که در خوابی دیدم محمد هر قدمی که بر زمین می گذاشت افرادی در قالب فرشته جلو پایش را جارو می زنند و زمین را تطهیر می کردند آنجا بود که فهیمدم فرشتگان مقرب الهی مقدمات شهادتش را فراهم می کنند و من منتظر بودم تا شب عاشورا.

جاودانی، برادر شهید با متذکرشدن اهداف والای مدافعین حرم در پاسداری از حرمین به پوستر اتاق برادرش اشاره کرد و گفت: پازل شهادت اتاق شهید با جمله «دجال ها وحرمله ها مهاجم و مارا مدافعان حرم آفریدند» تکمیل می شود واین یادگار برجامانده از ایشان ما را به ادامه وظیفه باقی مانده مدافعین حرم ترغیب کرده و بار مسئولیت و وظایفمان را در حق شهدا سنگین‌تر می کند.

گفت‌وگو: نرگس غفوری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.