1396-06-27 18:33
3194
0
44208

«حبیب ‌ابن مظاهر» سپاه تهران را بیشتر بشناسید

دوست و همرزم شهید احمد غلامی از «حبیب‌ ابن مظاهر» سپاه تهران گفت و شهادت در سنین پیری را حق مسلم حاج احمد و هدیه خداوند به وی دانست.

سیدابوالفضل کاظمی ، از همرزمان شهید مدافع حرم، شهید حاج احمد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز اظهار داشت: حاج احمد را از جریان فتح‌المبین و فتح خرمشهر می‌شناختم و در گروهان‌های مختلف باهم بودیم. در تیپ ۲۷ خاتم به فرماندهی حاج احمد هم حضور داشتم.

وی با بیان اینکه شهید غلامی همه جا بود و هیچ جا نبود، عنوان کرد: در هیچ عملیاتی نبود که ایشان عملدار خط نباشد. افرادی مثل حاج داود کریمی، حاج احمد متوسلیان و سردار علی فضلی به حاج احمد نمره ۲۰ داده‌اند.

همرزم شهید غلامی بیان داشت: اخلاص و تواضع بسیار بالایی داشت. از همه مهم‌تر مردم‌داری ایشان بود. رفیق دردهای بچه‌های مردم بود. این اواخر هم که حاجی شیمیایی شده بود با کاروان‌های دانشجویی به اردوهای راهیان نور می‌رفتیم و وقتی حاج احمد صحبت می‌کرد، دانشجویان مبهوت می‌ماندند و از زمین‌شناسی ایشان تعریف می‌کردند.

کاظمی شهادت را حق مسلم شهید غلامی دانست و تصریح کرد: سردار علی فضلی به شهید احمد غلامی لقب «حبیب بن مظاهر» سپاه تهران را داده بود و واقعا شایستگی‌اش را هم داشت. خدا حاج احمد را خیلی دوست داشت و در سنین پیری هم به او مقام شامخ شهادت را هدیه کرد.

* در سوریه به خاطر نگه داشتن حاج احمد دعوا بود

وی ادامه دادن جهاد حتی پس از بازنشستگی را ناشی از عشق الهی شهید غلامی دانست و گفت: این حرف‌ها ملاک نیست. حاج احمد حتی در پیری هم همان روحیه جوانی را داشت. در سوریه به خاطر نگه داشتن حاج احمد دعوا بود.

همرزم شهید غلامی ادامه داد: یکی از افراد که در سوریه برای خودش یلی بود، خواستار حفظ حاج احمد بود و البته که بقیه هم ایشان را می‌خواستند. زمین‌شناسی و قدرت فرماندهی سردار غلامی زبانزد تمام رزمندگان چه در دفاع مقدس و چه در سوریه بود.

کاظمی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: به قول شهید رجایی افراد در مجموع به دو قشر کاسب و عاشق تقسیم می‌شوند. کاسب‌ها به دنبال مقام و درجه هستند و همه چیزشان را فراموش می‌کنند اما احمد، عاشق واقعی بود و ترفیع درجه شخصیت او را عوض نمی‌کرد.

* پوشیدن فقط ۳ بار لباس پاسداری آن هم برای عکس پرسنلی!

وی به ذکر یک نکته عجیب پرداخت و یادآور شد: شاید باورتان نشود ولی شهید غلامی فقط سه بار لباس پاسداری‌ را پوشید که آن هم برای عکس پرسنلی بود. خودش را برتر از دیگران نمی‌دانست. حالش فرقی نکرد و همواره روحیه جهادی داشت.

دوست و همرزم شهید غلامی هم‌چنین تصریح کرد: من به سایر فرماندهان و مدافعان حرم احترام می‌گذارم اما هر کجا که در سوریه به مشکل می‌خوردند، حاج احمد را به آن جا می‌بردند تا فقط از نظرات او استفاده کنند. احمد از نظر زمین‌شناسی جزو افراد شاخص بود.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: شما پیش هر یک از همرزمان شهید غلامی که بروید، بدون استثناء هرکدامشان یک خاطره از خط‌ شکنی حاجی دارند. هیچ موقع در عملیات‌ها عقب نبود. فقط در یک یا دو عملیات حضور نداشت که آن هم در بیمارستان بود. برایش هم مهم نبود که کسی تشویقش کند یا خیر.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.