1396-06-09 15:58
1039
0
43448
رئیس هلال احمربندرترکمن و گمیشان مطرح کرد؛

ضرورت آمادگی نیروها به دلیل خطر پذیری نوار ساحلی گلستان

رئیس هلال احمر بندرترکمن گفت: به دلیل خطرپذیری به دلیل وجود بخش عمده نوار ساحلی در شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و بندرگز، آمادگی نیروها در برابر حوادث ساحلی ضرورت می یابد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، مهدی جعفری ضمن تقدیراز مجریان برگزاری نخستین مانور تمرینی دسترسی وانتقال مصدومین برخورد دو قایق‌ اظهار کرد: به دلیل خطرپذیری منطقه باتوجه به وجود بخش عمده نوار ساحلی در شهرستانهای گمیشان، بندرترکمن و بندرگز که این موضوع عاملی برای حضور صیادان مجاز و غیرمجاز‌ و تردد قایقهای تندرو و کندرو توسط آنان گشته است. همچنین وجود ساحل در این منطقه موجب دسترسی راحت و آسان اهالی این خطه به آب دریا را نیز سبب شده است، لذا با توجه به موارد ذکر شده آمادگی نیروها در برابر حوادث ساحلی ضرورت می یابد.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح توانمندی ها و هماهنگی بین ادارات عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی شهرستان وآمادگی نیروها در برابرحوادث ساحلی از اهداف اجرای این مانور بود.

رئیس هلال احمر بندرترکمن با اشاره به همراهی و همکاری گسترده فرمانداری گمیشان همچنین فرماندهی مرزبانی و حراست شیلات این شهرستان در برگزاری این مانور افزود:آنچه در اجرای مانور امداد و نجات در ساحل چارقلی اتفاق افتاد نمونه ای از تلاش، همدلی و همکاری ادارات مرتبط با کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی شهرستان گمیشان بود.

جعفری در پایان از حضور موثراصحاب رسانه، عکاسان خبری و خبرنگاران در پوشش خبری این مانور قدردانی کرد. به گفته وی ادارات و نهادهای هلال احمر، مدیریت بحران فرمانداری، نیروی انتظامی، مرزبانی، اداره ورزش وجوانان(هیات نجات غریق)، دهیاری، بنادرکشتیرانی، حراست شیلات، پزشکی قانونی(کارشناس)، شهرداری، آتش نشانی، مرکزبهداشت و اورژانس و محیط زیست از نهادهایی بودند که در اجرای اولین مانور تمرین دسترسی و انتقال مصدومین برخورد دو قایق در سواحل‌ توماجلر چارقلی مشارکت و همکاری داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.