1395-01-05 17:40
2391
0
29408

توصیه شهید فرجی به زنان

سردار شهید قربان فرجی در بخشی از وصیت نامه خطاب به خواهرانش می نویسد: ای خواهران من، امروز شما مثل حضرت زینب (س) پرچم خونین را به دست گرفته و پیام خون مرا به زنان مسلمان برسانید.

به گزارش گلستان ما، شهید فرجی در ادامه وصیت نامه اش نوشته است که ای خواهران حجاب را رعایت کنید آن طور که حضرت فاطمه و زینب (س) رعایت کردند؛ از فاطمه به تو این گونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

قربان فرجی، فرزند حاج میرزا و مریم چراغچی، در سال 1342 در روستای آغوز دره از توابع بهشهر به دنیا آمد.

دوره ابتدایی را در زادگاهش با موفقیت گذراند و برای ادامه تحصیل به بندرگز هجرت کرد و در مراحل پایانی دوره راهنمایی تحصیلی که مصادف با دوران انقلاب بود در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت و پس از آن نیز با ضد انقلاب و منافقین در ستیز بود.

بعد از پیروزی انقلاب نیز عشق و علاقه اش به انقلاب و امام موجب شد فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود را بیشتر کرده و عضو بسیج شود.

از فعالیت های شهید فرجی ایجاد آمادگی رزمی در بچه های محل بود و در موقعیت های مناسب اعضای پایگاه را برای آموزش های نظامی و آمادگی رزمی مهیا می کرد.

او برای خدمت بیشتر به نظام در سال 1362 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان کردکوی شد.

با شروع جنگ تحمیلی از طریق سپاه با هدف الهی و خدمت به اسلام و لبیک گفتن به ندای امام به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و حضوری چشمگیر و فعالانه از خود نشان داد.

وی در عملیات های متعدد از قبیل رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر یک، قدس یک الی پنج، والفجر چهار، والفجر 6، بدر و عملیات بزرگ و دشمن شکن فاو، عملیات کربلای یک و کربلای چهار حضور فعالانه داشت.

شهید فرجی در عملیات های والفجر 6 و هشت مجروح شد اما با این وجود بعد از بهبودی نسبی به جبهه بازگشت.

این شهید سرافراز میهن سرانجام در تاریخ 21/10/ 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد و در امامزاده سفیدچاه در کنار دیگر همرزمان روستای خود و پایگاه شهید ربانی آرام گرفت.

از این شهید عزیز دو فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده است که دخترش دقیقا در روز شهادت پدر به دنیا آمد.

منبع: فرهنگنامه جاودانه های تاریخ – زندگینامه فرماندهان شهید استان گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.