1394-04-02 16:03
3817
0
16530

آشنایی با شهید امان محمد ایگدری از شهدای اهل سنت گنبد + عکس

امام محمد سرایدار بیمارستان طالقانی گنبد بود، دوران خدمت سربازی را هم گذارنده بود امادوباره برای مبارزه به دشمن بعثی آماده و مهیا شده و به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود و در منطقه گیلان غرب به انجام وظیفه می پردازد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، امان محمد ایگدری از شهدای اهل سنت شهرستان گنبد در هشت سال دفاع مقدس است که در دوازده تیرماه سال هزارو سیصد و سی و پنج در روستای ایگدر سفلی در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.

این شهید بزرگوار کودکی خود را همانند سایر کودکان روستا با محرومیت گذراند تا اینکه به سن مدرسه رسید.

شهید در سال ۴۲ – ۴۳ در دبستان روستا تحصیلات ابتدایی خود را آغاز و به پایان رساند .امان محمد از همان کودکی سخت کوش و پر تلاش بود و در کنار تحصیل در امور کشاورزی به پدر و خانواده کمک می کرد.

ترک تحصیل ؛کار و خدمت سربازی

شهید به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد ترک تحصیل کرد و در کنار خانواده به امورات و کار کشاورزی پرداخت.

در سن نوزده سالگی به خدمت سربازی اعزام شد و دوسال خدمت سربازی خود را در نیروی زمینی مشهد مقدس به پایان رساند ودر سال هزارو سیصدو پنجاه و شش یک سال قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به زادگاه خود برگشت.

2

وی که از طبقه زحمتکش جامعه بود همیشه از اجحافی که در حق خرده مالکان و کشاورزان و کارگران از سوی خوانین و فئودالها بزرگ می شد در رنج بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مانند هر مسلمان انقلابی از در هم پیچیدن بساط زر و زور خوشحال بود بخصوص از رفع تبعیضی که همیشه در حق جوانان روستایی در تمام مملکت معمول بود.

به گفته نزدیکان شهید وی بار ها می گفت :” در رژیم گذشته ما روستائیان را به ادارات راه نمی دادند اما حالا خیلی راحت می توانیم حق و حقوق خودمان را مطالبه کنیم و این از برکت انقلاب اسلامی می باشد.”

امان محمد در بین اهالی روستا بسیار محبوب بود و همیشه بعد از شهادت از او به عنوان جوانی با ادب و جوانمرد یاد میشود.

شهادت امان محمد از زبان خانواده

شهید دارای همسر و فرزندانی است که در مورد چگونگی شهادت او چنین می گویند: امان محمد با اینکه خدمت خود را به پایان رسانده بود و در بیمارستان طالقانی گنبد به عنوان سرایدار مشغول کار می شود اما وقتی از سوی مسئولین دوباره فرا خوانی به خدمت می شود سریع آماده و مهیا شده و به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود ودر منطقه گیلان غرب به انجام وظیفه می پردازد.

3

 

وی سرانجام در روز چهاردهم دیماه هزار و سیصد و شصت در منطقه سوق الجیشی شیاه کوه جانانه در کنار پاسداران سپاه شیراز که در آن محل مستقر بودند با ارتش عراق که قصد حمله و تصرف این محل را داشت در گیر شده عده ای از همرزمان شهید و خودش در همین محل به شهادت می رسند .

این اطلاعات از طریق یکی از همرزمان شهید که اسیر می شود از طریق رادیو عراق در یک مصاحبه نحوه شهادت امان محمد و همرزمانش را اعلام می کند.

این موضوع از طریق هلال احمر نیز مورد بررسی و تائید قرار می گیرد اما پیکر شهید هیچگاه به دیار خود باز نمی گردد.

یک خیابان و یک مدرسه بنام این شهیدبزرگوار در روستای محل زندگیش ثبت شده است تا همیشه نام و یاد او در ذهن ها ماندگار باشد.

روحش شاد یادش گرامی و پر رهرو باد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.