1394-02-10 16:56
3161
2
14032
آشنایی با شهدای گلستان؛

اولین شهید روحانی گلستان در نبرد با خلقی های ضدخلق

شهیدمحمد صادق فتحعلی، مردی دیگر از مردستان گلستان بود که لباس سبزین شمال، از مقاومت و ایثارش در هجمة گرگ صفتان مارکسیسم، خونین شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، شهر شهید پرور« گنبد کاووس» در سال ۱۳۳۹ در هجوم دود و عطر افشان اسپند و صلوات، حضور مولودی را جشن می گرفت که ریشه در خون سرخ شقایق داشت.

سروهای شمال، دست افشان، قامت راستین خود را برای سربازی دیگر از سربازان روح الله خم می کردند و عزم و پیکار عاشقانة او را با خیل روبه صفتان کمونیست، به انتظار می نشستند.

شهیدمحمد صادق فتحعلی، مردی دیگر از مردستان گلستان بود که لباس سبزین شمال، از مقاومت و ایثارش در هجمة گرگ صفتان مارکسیسم، خونین شد. دوران تحصیلش را در مدرسه«کوروش سابق» و هنرستان صنعتی به پایان رساند.
از همان هنرستان فعالیتهای سیاسی خود را آغاز نمود ، خانة وی مرکز تجمـعّ جوانان مبارز بود روز و شـب برای این دلاوران خطة شمال که در راه دین، سرو جان میدادند، معنی نداشت.

در همین دوران بود که شهید آیت الله مدنی توسط رژیم منحوس پهـلوی بـه گنبدکاووس تبعید شد ومحـمد صادق، گم گشـتة خویش را پیدا کرد ، پیری که تحّولی شگرف در وجود محمد صادق بپا کرد و شور و شوق مبارزه با شعور و آگاهی از اهداف متعالی امام، در آمیخت.
آری، پیری که راه بر او نمایان کرد و شعله های آتشین عشق و تلاش او را به جایگاه واقعی واصلی، یعنی حوزة علمیه رسانید تا با جرعه نوشی از بحر بیکران فقه آل محمد(ص) سیراب شود .

File0015
او مشغول تحصیل علوم دینی شد و چندی بعد به شهر خون و قیام، قم هجرت کرده، در مدرسه علمیة «رسالت» به کسب علم و معرفت پرداخت.
در و دیوار مدرسة رسالت، ناز و نیاز نیمة شب این عاشق سوخته دل را از یاد نخواهد برد. پارسایی و تهجد این جوان ۱۸ ساله زبانزد خانواده و دوستان بود . روزة روزهای ۵ شنبه و جمعه وی ترک نمی شد.چرا که درس استادش نه درس بحث و قلم، که درس عشق بود .

محمدصادق یک دم از دفاع از سنگرهای مختلف و پاسداری غافل نبود و در دوران انقلاب نیز درجنگهای مسلحانه علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت فعال داشت.

File0017

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب که چشمهای نامحرم نمی توانست به ثمر رسیدن نهال نوپای انقلاب را ببیند با دشنة کین از سوی خلق کمونیست بر قامت راستین انقلاب هجمه کرد.

در غائلة گنبد بود که رشادتهای محمد صادق و دیگر دلاوران خطّة گلستان هجوم ناجوانمردانه خلقیهای ضد خلق را ناکام گذارشت و خود به دست آن مزدوران پلید شربت شیرین و گوارای شهادت را نوشیو. پیکر پاک شهید ، سه روز بعد از شهادت در حالی که هنوز طراوت و تازگی داشت پیدا شده ، با لبخندی بر لبان زیبایش در گلزار شهدای گنبد به خاک سپرده شد.

شهید فتحعلی اولین شهید روحانی در راه انقلاب اسلامی در استان گلستان می باشد که شاید پیش از این سخن چندانی از او نشنیده باشیم. «روحش شاد و هدفش جاوید باد»

DSC_0291

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مطالع

سلام اولین شهید روحانی استان آقای سید اسماعیل حسینی می باشد که در تاریخ 5 آذر 1357 در تظاهرات مردم شهید شد ضمنا دومین شهید روحانی آقای محمد صادق فتعحعلی می باشد که تاریخ شهادت 19/9/1358 می باشد که تاریخ ذکر شده روی سنگ قبر اشتباه می باشد

0
0
پاسخ
1394-03-02 15:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.