1394-01-19 16:04
3493
1
12952

شمشیر دو دم کاردستی خاطره انگیز شهید سید علی روانی

من مجذوب تیپ حزب اللهی عمو سید علی بودم . با هم همنام بودیم و بخاطر همین همنامی من را خیلی دوست داشت.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سال ۶۰ بود روزهای پایانی امتحانات نهایی پنجم دبستان، قرار بود برای امتحان هنر یک کاردستی ببرم مدرسه، به ابتکار خودم دو تا تخته که از جعبه چوبی میوه جدا کرده بودم صلیب وار به اصطلاح یک شمشیر درست کردم و قتی به طرف مدرسه میرفتم از جلوی مغازه نجاری [مرحوم]سید هاشم روانی رد شدم پسر سید هاشم جوان خوش هیکل و رشیدی بود که با هم ، هم اسم بودیم( سید علی ) و به خاطر همین هم اسمی من را خیلی دوست داشت و با هم سلام علیکی داشتیم و منم مجذوب تیپ حزب الهی و زیبایش شده بودم عمو صدایش میکردم، آقا سید علی وقتی چوب توی دست مرا دید بهم گفت :این چیه عمو جان؟!

گفتم: شمشیر به عنوان کار دستی درست کردم میبرم مدرسه

خندید وگفت: بچه سید این بیشتر به صلیب شبیه تا شمشیر!بیار ببینمش

شمشیرم را دادم به او ، گرفت انداختش یه گوشه مغازه و گفت: چند لحظه بشین رو صندلی تا یکی خوبش رو برایت درست کنم

روی قوطی حلبی ۱۷ کیلیویی روغن نباتی یک بالشتکی کذاشته بود آنجا نشستم .عمو سید علی هم یک تخته برداشت و با دستگاه شروع کرد به تراشیدن آن چوب

چند لحظه بعد با یک شمشیر دو دم ،مثل ذوالفقار امام علی(ع) روبروم ایستاد و شمشیر رو به طرفم گرفت و گفت : شمشیر سیدا باید دو دم باشه مثل این، رو کرد به شمشیر توی دستش که به طرف من دراز کرده بود.

خیلی ذوق کردم نمره بیست کار دستی از لحاظ خودم رو شاخش بود!

شمشیر رو گرفتم و تشکر کردم ، عمو سید علی بوسه ای بر روی سرم گذاشت دستم را به خداحافظی فشرد و من خوشحال و خندان به طرف مدرسه رفتم. عمو سیدعلی ( سید علی روانی) بسیار مهربان و جذاب و دوست داشتنی بود .

این شهید بزرگوار به همراه برادرش سید تقی( موسی) روانی در فروردین ۶۱ در عملیات فتح المبین در منطقه عملیاتی رقابیه بشهادت رسید.

یاد و نامش گرامی باد

(خاطره ای از سید علی کریمیان)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مصطفی

با سلام خدمت دوستان خوبم در گلستان ماخواستم تشکر کنم از نشر زندگینامه و آثار شهدا در رسانه وزین و بروزتان و مطلب دیگر اینکه از آقاسید کریمیان بیشتر استفاده ایشان در اصل گنجینه آثار شهدای گنبدکاووس هستند یه جورای بنیاد شهید ثانوی گنبد محسوب میشوند ایشون قبل اینکه کسی به فکر جمع آوری آثار شهدا باشه آثار بسیاری از شهدا رو جمع آوری نمود او چیزی که من دیدم از جمع آوریهایش یک بانک اطاعاتی بسیار ارزشمند در خصوص شهداست

0
0
پاسخ
1394-01-20 08:52

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.