1393-12-12 15:35
2989
0
11326

اسطوره‌ی ارتش ایران روی ویلچر + عکس

نمایی که پیش رو دارید، در روزهایی که به ثبت رسیده که وی، علی رغم برداشتن جراحت سنگین در جبهه های جنگ، به دلیل اختلاف با بنی صدر» از فرماندهی قرارگاه شمال غربِ ارتش، عزل شده بود.

به گزارش گلستان ما، علی صیاد شیرازی به خرداد ماه سال 1323 در روستای «کبودگنبد» از توابع درگز (خراسان) متولد شد.در سال 1343 در کنکور دانشکده ی افسری پذیرفته شد و در مهرماه 1346 در رسته توپخانه با درجه ستوان دومی وارد ارتش گردید. این افسر ممتاز ، چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب ،به ایمان و التزام شدید مذهبی شهرت داشت و همین باعث شد که با پیروزی تهضت اسلامی مردم ایران ، به سرعت جایگاه منحصربفردی در میان توده های مردم و رهبران انقلاب پیدا کند. 

علی صیاد شیرازی در طول 32 سال خدمت نظامی خود که 23 سال آن در جمهوری اسلامی سپری شد ، از خود کارنامه ای درخشان به جای گذاشت و همین باعث شد که رهبر انقلاب در آخرین وداع خود با پیکر او ، زانو زده و بر تابوتش بوسه بزند.

نمایی که پیش رو دارید، در بهار 1360 به ثبت رسیده است. روزهایی که «صیاد شیرازی» علی رغم برداشتن جراحت سنگین در جبهه غرب (بر اثر تصادف)، مورد غضب «بنی صدر» نیز واقع شده و پس از خلع درجه توسط او، از فرماندهی عملیات قرارگاه شمال غربِ ارتش، عزل شده بود.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

عکس/ اسطوره‌ی ارتش روی ویلچر

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.