1393-12-11 16:57
11387
0
11296
آشنایی با شهدا؛

زندگینامه شهید احمد فدایی از شهدای گنبدکاووس

شهید احمد فدایی در تاریخ چهارم اردیبهشت سال ۱۳۴۶ در یک  خانواده کاملا مذهبی در گنبد کاوس دیده به جهان گشود  پدرش محمد  فدایی فردی زحمتکش و مادرش معصومه عسگری بانوی مومنه و خاندار بود  .

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، احمد دوران ابتدایی را با موفقیت گذراند وی بعد از پشت سر نهادن دوران ابتدایی در سال تحصیلی ۵۷-۵۸ وارد دوره راهنمایی شد و تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد و سپس وارد عرصه کار شد و ترک تحصیل کرد.

مهربانی ، گشاده رویی و احترام ب هپدر و مادر از خصوسیات برجسته وی بود.

شهید از کودکی به ورزش بخصوص فوتبال بسیار علاقه مند بود و همین علاقه مندی او باعث شد به همراه عده ای از دوستان تیم ولیعصر گنبد را تشکیل دهند و به مسابقه با سایر تیم های شهر بپردازند.

8666

بعد از آغاز جنگ تحمیلی ابتدا با عضویت در پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج)فعالیت خود را آغاز کرد و سپس با شرکت در آموزش های مقدماتی در پایگاه محله در نهایت در سال هزار و

سیصدو شصت و سه به جبهه اعزام شد و حدود شش ماه در جبهه های غرب کشور ( کردستان ) به نبرد با دشمن بعثی پرداخت.

6659
شهید با اخلاق نیکو و روحیه شاد و بشاشی که داشت همیشه لبخند بر لب داشت و همین روحیه او باعث شده بود دوستان زیادی داشته باشد.

احمد  بعد از مدتها حضور در جبهه به مرخصی آمده و مجددا  در سال ۵۵-۵۶ از طریق ژاندارمری به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از طی کردن دوره آموزشی به عنوان بیسیم چی به منطقه عملیاتی موسیان اعزام شد.

وی در تاریخ ۲۱/۴/۶۷ به فیض شهادت نایل آمد و بنا بر شرایط منطقه حدود چهار سال مفقود الاثر

بود که بعد از یافتن پیکر مطهرش به زادگاهش منتقل و طی یک تشیع جنازه با شکوه به گلزار شهدای یحیی بن زید (ع) منتقل و در جوار این امام زاده و در کنار سایر شهدا به خاک سپرده شد./ روحش شاد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.