1393-06-12 07:21
1603
0
2201
مشروح آخرین نشست خبری ناصر گرزین :

برگزاری 118 جلسه در سال اول / ساخت مجتمع فرهنگی هنری لطفی/ اسپانسر قوی برای بسکتبال داریم/ دنبال ریاست نبودم

برگزاری 70 جلسه فوق العاده درسال اول شورا ، نوشتن بهترین شیوه نامه سرمایه گذاری در کشور، جسارت در آوردن زیارت در حریم شهری گرگان، مقصر نبودن هیچ نهادی در آغاز بکار المان بسیج، تیمداری بسکتبال، پیگیری مجتمع استاد لطفی، عملکرد مثبت کمیسیونها از موارد مهم نشست خبری امروز بود.

به گزارش گلستان ما ؛ ناصر گرزین رئیس شورای شهر گرگان صبح امروز چهارشنبه (12 شهریور) در آخرین روز از سال اول دوره چهارم شورای شهر گرگان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکر می کنم که در یکسال اخیر مسائل شورای شهر و شهرداری را رصد کرده و منصفانه قضاوت کردند و با این کار ما را در مدیریت شهری یاری دادند.

گرزین گفت: در دوره چهارم تجربه و علم و جوانی با هم گره خورد و آرامش مهمترین میوه این همگرایی بود و امروز کمیسیون های ما در یک شرایط مناسبی قرار دارند که می توان به کمیسیون سرمایه گذاری اشاره کرد که توانست بهترین شیوه نامه سرمایه گذاری در کشور را ارائه کند.

وی با بیان اینکه 6 کمیسیون در شورای شهر انجام وظیفه می کنند خاطرنشان کرد: در این یکسال 118 جلسه داشتیم در صحن علنی که 48 جلسه عادی و 70 جلسه فوق العاده بوده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این همه جلسه به دلیل فعالیتهایی بوده که شورا دنبال می کرده و سمت و سوی کارشناسی داشته است .

گرزین : دنبال ریاست نبودم

رئیس شورای شهر گرگان افزود: در این یک سال دنبال ریاست نبودم و تلاشم بر این بود که برنامه ها را شورایی مدیریت کنم و اعتقاد دارم اتفاقات خوبی در این عرصه روی داده است.

ناصر گرزین گفت: مهمترین اتفاق دوره چهارم انتخاب شهردار بعد از 129 روز پیگیری بود و خوشحالم با  همه فشارها ، سماجت ما روی صادقلو باعث شد تا شهرداری منصوب کنیم که تجربه خوبی دارد و تا بحال نیز خوب کار کرده است.

گرزین پاسخگویی به مردم را مورد دومی دانست که حائز اهمیت بود و ادامه داد: افزایش بودجه شهر گرگان مخصوصا دربعد عمرانی نیز از رویدادهای مهم دوره چهارم بود.

نگذاشتم شورا وارد حاشیه شود

وی با اشاره به اینکه تیتر اکثر رسانه ها در سال گذشته این بود که من نمی گذارم شورا وارد حاشیه شود عنوان کرد: امروز خوشحالم که در این یکسال نگذاشتم شورا وارد حاشیه شود و در یک فضای آرام به کار خود ادامه دهد.

عضو دوره چهارم شورای شهر گرگان تصریح کرد: سومین اتفاق بزرگ شهر گرگان تصویب طرح جامع شهری بعد از 10 سال بود که حرکت های موضعی و جزیره ای ما را در شهر منسجم و دارای ساختار نمود وشهردار هم به غیر از این نقشه راهی دیگر را پیگیری نمی کند.

ناصر گرزین ادامه داد: در بخش عمرانی اففتاح روگذر شهید قندهاری بود که اگر عزم جهادی نبود تا یک سال دیگر هم افتتاح نمی شد و امروز خوشحالیم که یک پل استاندارد داریم چون که در این 12 سال گذشته پروژه بزرگی نداشتیم و یا اینکه نیمه کاره بودند.

مدعیان محیط زیست زیارت را به این روز انداختند

وی افزود: آمدن روستای زیارت به حریم شهری اتفاق مبارکی بود که در دوره چهارم رخ داد چرا که در سال 85 همانهایی که مدعی محیط زیست بودند زیارت را به بافت روستایی برده بودند اما شورای دوم و سوم نیز وارد این قضیه نشد چون کار سخت و فرسایشی بود اما شورای دوره چهارم با جسارت ورود کرد و تا آبشار زیارت را حریم شهری در نظر گرفتیم و ناحیه 7 هم مستقر شد.

گرزین گفت: انجام مطالعات غیر همسطح ، افتتاح 9 پارک محلی ، دیوار بتونی ، پیگیری 120 پروژه در حال حاضر، افتتاح ساختمان دو شهرداری در خیابان راه آهن از رویدادهای دیگری بود و فرهنگسرا و پارکینگ عدالت 17 نیز در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

هیچ نهادی در شروع بکار المان بسیج مقصر نبود

وی تصریح کرد: دربحث راه اندازی المان بسیج هیچ نهادی مقصر نبود و خود پیمانکار پیگیری نکرد و دنبال مجوزات لازم نبود ولی ما تا فروردین ماه اجاره را کامل گرفیتم و بعد زا دو ماه که بلاتکلیف بود طبق قولنامه قرارداد را فسخ کردیم و الان هم شهرداری مجوز اماکن را گرفته است و احتمالا تا پایان سال مزایده بعدی گذشاته خواهد شد.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: دو برنامه مهم در دستور کار شورا قرار دارد ؛ یکی تصویب برنامه چشم نداز 1404 و دیگری برنامه چهار ساله شورا وشهرداری که نقشه راه ما را برای آینده ترسیم می کنند.

ناصر گرزین با اشاره به اینکه در بحث نیروی انسانی نیز اتفاق خوبی افتاد تصریح کرد: علاوه بر افزایش حقوق کارکنان بحث یکسان سازی حقوق نیز انجام شده و کارکنان در شهرداری مطابق با تخصص خود بکارگیری شدند .

وی گفت: برای احداث قطار شهری با دو شرکت چینی مذاکره کردیم و فعلا در بحث مطالعات قرار دارد و همچنین در سایت اداری گلستان نیز دنبال پارکینگ روباز هستیم  و تعیین تکلیف هتل شهرداری ، پارک بازی و تله کابین نیز جزو اهم فعالیتهای ما در این یکسال بود.

گرزین بیان داشت: علیرغم برخی ادعاها که گفته اند کمیسیون ها در دوره چهارم کاری نکرده اند معتقدم که کمیسیون ها واقعا عملکرد مثبتی داشتند مخصوصا در کمیسیون سرمایه گذاری که ما هفته ای دو سه سرمایه گذار داشتیم و الان نیز 10 فرصت سرمایه گذاری درشهر ایجاد شده است .

صفر تا صد بسکتبال در اختیار شهرداری است

منتخب مردم گرگان در پارلمان محلی اذعان کرد: بسکتبال شهرداری گرگان صفر تا صد در اختیار ماست و یک اسپانسر قوی هم گرفتیم که هزینه های ما را تعدیل می کند و دنبال دو سه اسپانسر دیگر هستیم و نظارت شورا هم قطعی خواهد بود

گرزین در مورد بزرگداشت استاد لطفی گفت: لطفی از چهره های مطرح کشوری بود که در شورای سوم دنبال ایجاد مجتمع فرهنگی هنری در گرگان بود اما اجل به وی مهلت نداد اما شورای شهر چهارم برای وی سنگ تمام گذاشت و تلاش کرد این چهره را همواره در اوج نگه دارد و به دنبال این هستیم که با پیشنهاد خانواده آن مرحوم مجتمع فرهنگی هنری لطفی در همان بافت قدیمی سبزه مشهد در فضای دو هزار متر مربع احداث شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.